Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszył remont Trasy Kórnickiej w Poznaniu. Mieszkańcy są rozczarowani

AD
Po pierwszych dniach remontu mieszkańcy obawiają się kolejnych miesięcy. Tramwaje i autobusy zastępcze są przepełnione i stoją w korkach. Niektórzy swoją codzienną trasę muszą pokonać pieszo.
Po pierwszych dniach remontu mieszkańcy obawiają się kolejnych miesięcy. Tramwaje i autobusy zastępcze są przepełnione i stoją w korkach. Niektórzy swoją codzienną trasę muszą pokonać pieszo. Waldemar Wylegalski
Od poniedziałku, 17 października trwa remont Trasy Kórnickiej. Już teraz część mieszkańców Poznania narzeka na znaczące utrudnienia w transporcie zbiorowym.

Komunikacja zastępcza nie spełnia oczekiwań poznaniaków

Po pierwszych dniach remontu mieszkańcy obawiają się kolejnych miesięcy. Tramwaje i autobusy zastępcze są przepełnione i stoją w korkach. Niektórzy swoją codzienną trasę muszą pokonać pieszo.

– Jeśli z mieszkania na Katowickiej do przedszkola na Lecha najszybsza podawana w aplikacji trasa to „spacerkiem 25 minut”, to znaczy, że coś jednak w komunikacji zastępczej poszło mocno nie tak

– mówi Marysia, mieszkanka Rataj.

Wtóruje jej także Magda, która studiuje na Morasku. Żeby zdążyć na zajęcia, musi wyjechać z dwugodzinnym wyprzedzeniem.

Mieszkańcy proponują, by wprowadzić autobus za tramwaj linii nr 16, który zastąpiłby całą trasę od Franowa do osiedla Sobieskiego. Liczne przesiadki generują dodatkowe koszty u podróżnych, bo liczba przejechanych przystanków zwiększa się przez objazdy.

– Żeby dojechać z osiedla Tysiąclecia na Baraniaka, musiałabym pokonać dziesięć przystanków zamiast czterech. Już wolę chodzić pieszo, może mi to na zdrowie wyjdzie. Gorzej jak będzie lało

– dodaje Iza.

Kalina wskazuje także na osoby starsze, z niepełnosprawnościami czy rodziców z małymi dziećmi w wózkach. Wiele osób musi wydłużyć drogę na przystanek, z którego dotychczas korzystali. Nie tylko wydłuża to czas trasy, ale w niektórych przypadkach uniemożliwia przemieszczanie się osób z ograniczeniami ruchowymi.

– Dla starszych i niepełnosprawnych to zawsze dramat. Nie dosyć, że wszystko podzielone jest na krótkie odcinki, trzeba się przesiadać i z jednego miejsca przechodzić na drugie, to przeważanie te miejsca nie są dostosowane do łatwego wsiadania

– dodaje Kamil.

Remont jest potrzebny

Wśród poznaniaków pojawiają się także głosy zrozumienia dla utrudnień. Kacper podkreśla, że remont na tej trasie był bardzo potrzebny, więc jeśli kilka miesięcy niedogodności przełoży się na bezpieczną i wygodną komunikację na lata, to student uważa, że warto wytrzymać. Inni mieszkańcy zachęcają do spacerów i jazdy na rowerze.

– Takie zmiany są potrzebne. Tramwaje od dawna jeździły tą trasą wolniej niż w innych miejscach w Poznaniu. Sytuacja nie jest komfortowa, bliskość tramwaju i połączeń była dla Polanki ogromnym atutem, ale po remoncie będzie zapewne lepiej, ciszej i bezpieczniej

– twierdzi Małgorzata, która dodaje, że na trasie dochodziło do wielu niebezpiecznych sytuacji.

– Remont jest konieczny, zwłaszcza na przejeździe dla samochodów przy ul. Milczańskiej. Tam bywało naprawdę bardzo niebezpiecznie, ale w tym wszystkim zapomniano o tym, że nie wszyscy wyprowadzają się z Rataj na czas remontu

– mówi Agnieszka i wskazuje, że powinien zostać wprowadzony ruch wahadłowy albo dodatkowe, dłuższe autobusy, które miałyby przystanki zbliżone do tych tramwajowych, które aktualnie są wyłączone z ruchu.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

- Cała trasa o długości blisko dwóch kilometrów zostanie kompleksowo przebudowana. Zakładamy, że prace zakończą się jesienią przyszłego roku i pasażerowie będą podróżować wygodną, bezpieczną trasą – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Wykonawca nie tylko zajmie się wysłużoną trasą tramwajową, ale i rozbudową dróg rowerowych, chodników oraz układu drogowego w ramach tzw. ringu Łacina.Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

Rozpoczął się kolejny wielki remont w Poznaniu. Ma potrwać r...

Nieustające remonty, wzrastające opłaty rachunków za gaz, prąd i wodę oraz nadchodzący kryzys energetyczny. Coraz więcej sklepów i lokali zamyka się w Poznaniu. Jakie są tego powody? Jakie dokładnie punkty zniknęły z mapy stolicy Wielkopolski?Sprawdź nieczynne lokale w Poznaniu --->

Poznań pustoszeje. Coraz więcej lokali w mieście się zamyka....

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski