Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Salon samochodowy Frankfurt 2015. Premiery

(mm/kr/TSz) video: TVN/x-news
Salon samochodowy we Frakfurcie to jedna z największych imprez motoryzacyjnych na świecie. Jest organizowana na przemian z targami w Paryżu i zawsze przyciąga tłumy zwiedzających / Fot. Archiwum
Salon samochodowy we Frakfurcie to jedna z największych imprez motoryzacyjnych na świecie. Jest organizowana na przemian z targami w Paryżu i zawsze przyciąga tłumy zwiedzających / Fot. Archiwum
Salon samochodowy we Frakfurcie to jedna z największych imprez motoryzacyjnych na świecie. Jest organizowana na przemian z targami w Paryżu i zawsze przyciąga tłumy zwiedzających. Jakie premiery przygotowano w tym roku?

Salon samochodowy we Frakfurcie to jedna z największych imprez motoryzacyjnych na świecie. Jest organizowana na przemian z targami w Paryżu i zawsze
Salon samochodowy we Frakfurcie to jedna z największych imprez motoryzacyjnych na świecie. Jest organizowana na przemian z targami w Paryżu i zawsze przyciąga tłumy zwiedzających / Fot. Archiwum

Historia tych targów sięga 1897 roku, gdy w berlińskim hotelu Bristol odbyła się niewielka wystawa samochodów przyciągnęła czterech producentów, którzy pokazali łącznie osiem aut. W kolejnych latach impreza zyskiwała na popularności, choć z uwagi na wojnę światową i kryzys gospodarczy była organizowania nieregularnie. W rekordowym 1939 roku odwiedziło ją ponad 800 tys. osób.

Po drugiej wojnie światowej Berlin stracił mandat na organizację samochodowej wystawy. Początkowo przeniesiono ja do Hanoweru, a od 1951 roku - do Frankfurtu. Kolejne edycje przyciągały coraz więcej gości, nierzadko nawet milion. W 1965 roku na wystawie pojawili się producenci aut z Japonii, a w 1981 po raz pierwszy hasło przewodnie dotyczyło oszczędzania paliwa. 10 lat później rozdzielono pokazy aut osobowych i dostawczych. Targi tych drugich odbywają się teraz w latach parzystych w Hanowerze.

W przeciwieństwie do Genewy, która gości motoryzacyjne nowości co roku. IAA Frankfurt (Internationale Automobil Ausstellung), czyli największa impreza w tej branży w Europie, obywa się co dwa lata, na przemian z salonem samochodowym w Paryżu. Tradycyjnie na targach zobaczymy zarówno nowe jak i zmodernizowane modele samochodów oraz niezwykle szeroką ofertę producentów rożnego rodzaju motoryzacyjnych komponentów i części zamiennych.

Zgodnie z zapowiedziami producenci przedstawią kilkadziesiąt światowych i europejskich premier oraz zaprezentują wizje pojazdów, którymi będziemy podróżować za kilka, a nawet kilkanaście lat. Również we Frankfurcie sporo mówi się o modelach samochodów autonomicznych, którymi można podróżować bez udziału kierowcy. Ale to jeszcze odleglejsza przyszłość. Swoje miejsce na targach mają także samochody wyczynowe - rajdowe i wyścigowe. Ale największe zainteresowanie, jak zawsze, towarzyszy premierom aut, które wkrótce trafią na rynek.

Oczywiście producenci przygotowali także sporo niespodzianek. Odbywający się już po raz 66. salon samochodowy we Frankfurcie rozpoczyna się dniami prasowymi, natomiast dla publiczności wystawa będzie otwarta w sobotę 19 września. Targi potrwają do 27 września i będą otwarte codziennie od godz. 9.00 do 19.00. Bilety wstępu w dni powszednie kosztują 18 euro, a w weekend 14 euro. Przygotowano także ulgowe wejściówki w cenie 4,50 euro.

Oto jakie najważniejsze premiery przygotowano na salon samochodowy we Frankfurcie. Więcej o nich można przeczytać w zakładce

Premiery.
Alfa Romeo Giulia / Fot. Tomasz Szmandra
Alfa Romeo Giulia / Fot. Tomasz Szmandra

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia to następczyni modelu 159. Pod maską Gliulii QV wpasowano podwójnie turbodoładowany motor V6 przygotowany przez Ferrari, którego moc wynosi 510 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3.9 sekundy. Auto w sportowej wersji Quadrifoglio Verde konkuruje  m.in. z BMW M3 oraz Audi RS4.

Audi A4 B9

Nowa generacja Adu A4 miała swoją premierę pod koniec czerwca. Samochód cechuje się odświeżonym designem, nowoczesnymi technologiami, obniżoną masą, lepszymi parametrami aerodynamicznymi czy jeszcze lepszą jakością wykonania. Motory benzynowe to 1.4 TFSI 150 KM i 250 Nm, 2.0 TFSI 190 KM i 320 Nm oraz 2.0 TFSI 252 KM i 370 Nm.Przewidziano również jednostki wysokoprężne: 2.0 TDI 150 KM i 320 Nm, 2.0 TDI 190 KM i 400 Nm, 3.0 TDI 218 KM i 400 Nm, oraz 3.0 TDI 272 KM i 600 Nm.


Audi A8 L Security / Fot. Audi
Audi A8 L Security / Fot. Audi

Audi A8 L Security

To opancerzona wersja limuzyny spełniająca najwyższe normy bezpieczeństwa. Wytrzyma ostrzał z Kałasznikowa, a pod maską może pracować jeden z dwóch silników: 4-litrowy V8 TFSI o mocy 435 KM i 600 Nm lub wolnossącym W12 FSI, który generuje 500 KM i 625 Nm momentu obrotowego.**

Audi S8 plus

Karoseria, którą wykonano z aluminium waży zaledwie 231 kh. Nie zabrakło sportowych akcentów, a pod maska pracuje  podwójnie doładowane V8 TFSI o pojemności 4 l. Dostarcza 605 KM  i 700 Nm momentu obrotowego. To o 45 KM więcej od  Audi RS6 Avant i 85 KM od klasycznego Audi S8. 


Audi Q6 e-tron / Fot. Audi
Audi Q6 e-tron / Fot. Audi

Audi Q6 e-tron

Pojazd wyróżnia się  dużym nadwoziem, które zostało oparte o modularną platformę drugiej generacji. Za napęd SUV-a odpowiadają silniki elektryczne. Audi Q6 e-tron ma zasięg przekraczający 500 km - na jednym ładowaniu.**

Bentley Bentayga

Bentayga to pierwszy w historii Bentley'a SUV. Wersja produkcyjna nie różni się specjalnie od koncepcyjnego modelu. Bentayga przypomina nieco inne samochody ze stajni Bentley'a. Pojazd porusza się na 20-. 21- lub 22-calowych obręczach aluminiowych. W przedniej części nadwozia zainstalowano sporo wlotów powietrza, a także reflektory o okrągłym kształcie. Prędkość maksymalna przekracza 300 km/, a to za sprawą 12-cylindrowego silnika 6.0 twin-turbo. 


BMW 225xe Active Tourer / Fot. BMW
BMW 225xe Active Tourer / Fot. BMW

BMW 225xe Active Tourer

Zespół napędowy plug-in hybrid w modelu BMW 225xe rozwija maksymalną moc systemową  224 KM. Czysto elektryczny zasięg w BMW 225xe wynosi 41 km. Średnie zużycie paliwa wynosić ma zaledwie 2,1-2,0 l/100 km, a emisja CO2 – 49-46 g/km.**

BMW 330e Plug-in Hybrid

To ekologiczna odmiana Serii 3. Za napęd odpowiada 2-litrowy benzyniak o mocy 184 KM i elektryczny motor który generuje dodatkowo 65 kW mocy. Do dyspozycji oddano 252 KM i 420 Nm momentu obrotowego, co pozwoli rozpędzić BMW 330e Plug-in Hybrid do 100 km/h w 6,1 sekundy.**


BMW Serii 7 / Fot. Tomasz Szmandra
BMW Serii 7 / Fot. Tomasz Szmandra

BMW Serii 7

To już szósta generacji BMW Serii 7. Pod maską zagościły nowe rzędowe silniki 6-cylindrowe benzynowe i wysokoprężne. standardzie napęd wędruje na koła tylne, a opcjonalnie można zamówić napęd na wszystkie koła xDrive. Warto dodać, że samochód jest lżejszy nawet o 130 kg.**

BMW X1

Druga generacja modelu X1 wyróżnia się nowym wyglądem. na początek przewidziano trzy diesle 2.0 litra o mocach: 150 KM i 330 Nm, 190 KM i 400 Nm oraz 231 KM i 450 Nm. Benzynowe jednostki 2.0 litra będą dwie: 192 KM i 280 Nm, a także mocniejsze 231 KM i 350.**


Borgward SUV / Fot. Borgward
Borgward SUV / Fot. Borgward

Borgward SUV

Po ponad pół wieku nieobecności niemiecki producent Borgward powraca. Marka przygotowała nowego SUV-a, nazwanego BX7. Samochód posiada spory grill, a także specjalnie wyprofilowane przednie reflektory. Mierzące 4,7 m długości auto może przewieźć 7 osób. Napędem Borgwarda BX7 zajmuje się 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Generuje on 224 KM mocy, ale w planach jest wersja auta z napędem hybrydowym, który dostarczałby około 401 KM.

Citroen Cactus M

Citroen Cactus M ma być z założenia bardziej terenowy niż seryjny C4 Cactus. Pojazd wyróżnia się oryginalnym designem i brakiem dachu nad głową. Za napęd odpowiada silnik 1.2 PureTech o mocy 110 KM z systemem Star&Stop, połączony z automatyczną 6-biegową skrzynią.**


DS4/DS4 Crossback / Fot. DS
DS4/DS4 Crossback / Fot. DS

DS4/DS4 Crossback

Zawieszenie uległo podwyższeniu o 30 mm, na krawędzie nadkoli trafiły delikatne plastikowe osłony, a do dachu przytwierdzono relingi. To także całkiem nowa atrapa wlotu powietrza, lampy przednie DS LED Vision oraz dużo możliwości personalizacji.**

Ferrari 488 Spider

Właściwie 488 Spider nie różni się niczym od 488 GTB. Za pomocą jednego przycisku można się pozbyć tylko fragmentu sztywnego dachu. Sercem pojazdu jest podwójnie doładowane V8 o pojemności 3.9 l i mocy 670 KM i 760 Nm momentu obrotowego.**


Fiat 500 / Fot. Tomasz Szmandra
Fiat 500 / Fot. Tomasz Szmandra

Fiat 500 facelifting

Zmieniono 1800 elementów w całym samochodzie, ale modernizacje są kosmetyczne. To m.in. przestylizowane lampy, nowy kształt świateł do jazdy dziennej w technologii LED, oraz poprawiony zderzak. Początkowo w ofercie dostępne są wolnossące 1.2 69 KM oraz turbodoładowane 0.9 TwinAir o mocach 85 KM i 105 KM.**

Ford Ranger facelifting

Trzecia generacja Forda Rangera zmienia się po czterech latach obecności na rynku. Zmienił się wygląd auta, a do wyboru są  jednostki wysokoprężne Duratorq TDCi: 4-cylindowa 2.2 litra o mocy 130 KM i 320 Nm oraz w silniejszym wariancie 160 KM i 385 Nm. Większy 5-cylindrowy 3.2 litra oferuje 200 KM i 470 Nm.


Honda Civic Tourer Active Life concept / Fot. Honda
Honda Civic Tourer Active Life concept / Fot. Honda

Honda Civic Tourer Active Life concept

Bazą do powstania auta była Honda Civic Tourer w odmianie produkcyjnej. Z zewnątrz samochód wyróżnia się m.in. ciemnoniebieskim lakierem przechodzącym w czerń, a także 18-calowymi felgami. Honda Civic Tourer Active Life została przystosowana do przewożenia dwóch rowerów. Znalazło się także miejsce na zbiornik na wodę, skrzynkę z narzędziami, czy dodatkowy sprzęt. Pojemność bagażnika to 1 668 litrów. Za napęd odpowiada silnik 1.6-DTEC o mocy 120 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a deklarowane spalanie to 3,8 litra paliwa na 100 km.

Honda Project 2&4

To czterokołowy pojazd napędzany silnikiem od motocykla. Jego sercem jest czterosuwowa jednostka napędowa V-4 o pojemności 999 cm3 opracowana z myślą o wyścigowym motocyklu klasy MotoGP i specjalnie zmodyfikowana pod kątem eksploatacji na publicznych drogach. Moc maksymalna 215 KM jest osiągana przy 13 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest przy 10 500 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia DCT.


Hyundai Elantra / Fot. Hyundai
Hyundai Elantra / Fot. Hyundai

Hyundai Elantra

Szósta generacja Elantry jest 20 mm dłuższa, 25 mm szersza oraz 5 mm wyższa. Rozstaw osi pozostawiono bez zmian na poziomie 2700 mm. Sercem pojazdu jest 1,6-litrowy turbodiesel generujący 136 KM mocy, który połączono z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Kompaktowy sedan jest rywalem dla takich aut jak Volkswagen Jetta czy Opel Astra Sedan. 

Hyundai i20 Active

Hyundai i20 Active jest lekko podwyższonym hatchbackiem segmentu B. Od standardowego i20 różni się nie tylko wyglądem, ale też podniesionym o 20 mm prześwitem oraz dłuższym o 10 mm i szerszym o 26 mm nadwoziem. Pod maską i20 Active pracować część jednostek ze standardowego i20.


Hyundai i30 N / Fot. Hyundai
Hyundai i30 N / Fot. Hyundai

Hyundai i30 N

Za napęd odpowiada 2-litrowy motor benzynowy z turbodoładowaniem. Dostarcza 300 KM i 382 Nm momentu obrotowego, a wszystko przekazywane jest na cztery koła. Wzmocniono także zawieszenie, hamulce i dodano pakiet aerodynamiczny.**

Infiniti Q30

Infiniti Q30 to przedstawiciel segmentu crossoverów premium. Auto ma rywalizować z Mercedesem GLA, czy BMW X1. Pod maską znalazła się wysokoprężna jednostkę znaną m.in. z modelu Q50. Diesel o pojemności 2.1 l i mocy 170 KM jest oparty o konstrukcję Mercedesa.**


Jaguar F-Pace / Fot. Tomasz Szmandra
Jaguar F-Pace / Fot. Tomasz Szmandra

Jaguar F-Pace

To pierwszy SUV brytyjskiej marki. Nowość trafi do sprzedaży na przełomie 2015 i 2016 roku, a stylistyka  nie będzie odbiegać od aut już oferowanych przez Jaguara. Przed premierą brytyjski SUV został przetestowany w temperaturach od -40 st. do +70 st. Celsjusza.

Kia Optima

W kwietniu 2015 roku, na salonie samochodowym w Nowym Jorku, Kia zaprezentowała odmłodzoną Optimę. Teraz przychodzi czas na europejską premierę. Pomiędzy autem oferowanym na rynkach amerykańskich, a europejskich znajdzie się kilka różnic. To m.in. inna stylistyka przodu, czy różnice w wykończeniu wnętrza. Również gama silnikowa w Europie nie będzie taka sama jak Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie.**


Kia Sportage / Fot. Tomasz Szmandra
Kia Sportage / Fot. Tomasz Szmandra

Kia Sportage

To czwarta generacja SUV-a. Światła główne nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy, tylko rozciągają się ku tyłowi nad wyraźnie zaznaczonymi nadkolami. W przód wkomponowano charakterystyczny grill w kształcie tygrysiego nosa. Klienci będą mogli wybrać jedną z kilku jednostek napędowych. Wśród nich zobaczymy benzynowe silniki 1.6 GDI (132 lub 173 KM) oraz diesle 1.5 CRDi (115 KM) i 2.0 (136 lub 184 KM).**

Lamborghini Aventador SuperVeloce Roadster

To pierwsze auto z rodziny SuperVeloce, które ma otwierany dach. Sercem pojazdu jest silnik V12, o pojemności 6.5 l. Moc wynosi 750 KM i 690 Nm momentu obrotowego. Jest ona przekazywana poprzez 7-biegową skrzynię ISR i sprzęgło Haldex na wszystkie cztery koła. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 350 km/h.

Mazda Koeru

Koeru to koncepcyjny samochód, który ma być zapowiedzią nowego crossovera Mazdy. Samochód będzie konkurował m.in. z BMW X4 oraz Mercedesem GLC Coupe. Koncern starannie dobrał nazwę do nowego modelu. Słowo "Koeru" oznacza "wychodzić poza".


Mercedes-AMG C63 Coupe / Fot. Mercedes
Mercedes-AMG C63 Coupe / Fot. Mercedes

Mercedes-AMG C63 Coupe

To auto oparte zostało na klasie C w wersji Coupe. Pod maską znajduje się 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem. Moc minimalna to 476 KM, a w wersji S nawet 510 KM.

Mercedes GLC

Auto zastąpi w gamie Mercedesa GLK. Pojazd ma rywalizować m.in. z Audi Q5, BMW X3 i Volvo XC60. Wiadomo, że początkowo do napędu wykorzystane zostaną trzy silniki.**


Mercedes Klasy A / Fot. Mercedes
Mercedes Klasy A / Fot. Mercedes

Mercedes klasy A po faceliftingu

Odmiana objęła pod względem wizualnym zarówno przód, jak i tył pojazdu. Jednostki napędowe mają spalać jeszcze mniej paliwa i emitować mniej szkodliwych substancji. Podstawowy wariant benzynowy A160 o pojemności 1.6 litra to silnik o mocy 102 KM i 180 Nm.**

Mercedes klasy C Coupe

Auto z wyglądu przypomina  większego Mercedesa klasy S Coupe. W ofercie Mercedesa klasy C Coupe pojawi się sześć silników: cztery benzynowe i dwa diesle. Na początku 2016 roku zostanie natomiast pokazana klasa C w wersji Cabrio.**


Mercedes S 63 Cabriolet / Fot. Tomasz Szmandra
Mercedes S 63 Cabriolet / Fot. Tomasz Szmandra

Mercedes klasy S Cabrio

Kabriolet powstanie w oparciu o odmianę Coupe. Zdecydowano się na zastosowanie klasycznego materiałowego pokrycia dachu. Będzie można wybierać pomiędzy 4,7-litrowym V8 (455 KM i 700 Nm), 5,5-litrowym V8 TwinTurbo (585 KM i 900 Nm) i topowym 6.0 V12  o mocy 630 KM (463 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm.**

MINI Clubman

MINI Clubman, jako jedyne auto w tym segmencie ma sześcioro drzwi, a technologię dzieli z BMW Serii 2 Active Tourer. Za napęd może odpowiadać jeden z trzech motorów: benzynowe (1.5 136 KM i 2.0 192 KM) i wysokoprężny (2.0 150 KM).**


Nissan Navara NP300 / Fot. Nissan
Nissan Navara NP300 / Fot. Nissan

Nissan Navara NP300

Navara czwartej generacji otrzymał znacznie odświeżony wygląd. Zainstalowano m.in. LED-owe reflektory oraz mocniejsze podwozie. Producent zapewnia, że wyposażenie będzie bogate jak nigdy dotąd. Pod maskę Navary NP300 trafi 2.3-litrowy diesel dCi o mocy 160 KM albo 190 KM.

Opel Astra V

Piąta generacja Astry jest mniejsza i lżejsza (nawet o 200 kg) od poprzedniczki. Dzięki temu jej współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi niespełna 0,30. W gamie jednostek napędowych znajdzie się wysokoprężna 1.6 CDTI w kilku wersjach mocy. Benzynową jednostką bazową jest 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 105 KM. Do dyspozycji kierowcy oddanych zostało sporo systemów wspomagających.


Opel Astra Sports Tourer / Fot. Opel
Opel Astra Sports Tourer / Fot. Opel

Opel Astra Sports Tourer V

W porównaniu do poprzednika, auto zostało odchudzone. Inżynierowie Opla wygospodarowali również więcej miejsca nad głową pasażerów oraz na tylnej kanapie. Astra Sports Tourer posiada LED-owe reflektory. Jej napędem zajmą się  m.in. jednostki 1.0 Turbo 105 KM, 1.4 Turbo 125 KM czy 1.6 CDTI 95 KM, 1.6 CDTI 110 KM i 1.6 CDTI 136 KM. Auto trafi do salonów 10 października.

Opel Vivaro Surf Concept

Vivaro Surf ma być propozycją dla osób lubiących aktywne życie. Oprócz 5-6 osób, na pokładzie zmieści się również sprzęt sportowy sporych rozmiarów. Wnętrze wykończono materiałami dobrej jakości. Za napęd odpowiada w tym wypadaku silnik BiTurbo CDTI 140 KM 340 Nm. Pozwala on na rozpędzenie się do 180 km/h.


Peugeot 308 GT / Fot. Tomasz Szmandra
Peugeot 308 GT / Fot. Tomasz Szmandra

Peugeot 308 GTI

308 GTI to najmocniejsza wersja tego auta. Klienci będą mogli wybrać pomiędzy dwiema wersjami silnika 1.6 THP. Słabszy wariant zapewnia 250 KM i 330 Nm, natomiast mocniejsza odmiana dostarcza 270 KM i 330 Nm. Mocniejsza wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Cena auta w Wielkiej Brytanii zaczyna się od 26,555 funtów.

Peugeot 308 Racing Cup

308 Racing Cup jest jeszcze bardziej ekstremalną odmianą modelu 308 GTI. Wyczynowe auto dysponuje silnikiem 1.6 THP o mocy 308 KM. Nadwoziem jest konstrukcja ze spawaną klatką bezpieczeństwa, zgodną z normami FIA. Auto trafi do klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku.


Peugeot Fractal Concept / Fot. Tomasz Szmandra
Peugeot Fractal Concept / Fot. Tomasz Szmandra

Peugeot Fractal concept

Elektryczny kabriolet ma niewielkie szanse, by trafić do produkcji, ale stanowi ciekawy pokaz możliwości inżynierów Peugeota. Mierzący 3.81 m długości i 1.77 m szerokośc (masa - 1000 kg) pojazd jest 4-osobowym coupe 2+2 ze składanym dachem. Auto rozpędza się do setki w 6,8 sekundy, a jego zasięg wynosi około 450 km

Porsche 911 Carrera lifting

Odświeżona "dziewięćset-jedenastka" otrzymała zmodyfikowany przedni zderzak, pas tylny oraz LED-owe światła. Porsche poprawiło również wnętrze, jednak dokładniejsze informacje zostaną opublikowane w momencie premiery.


porsche Pajun / Fot. Porsche
porsche Pajun / Fot. Porsche

Porsche Pajun

Auto jest zapowiadane jako rywal Tesli Model S. "Mniejsza Panamera" ma bowiem dysponować - prawdopodobnie opcjonalnym - napędem elektrycznym. Mówi się, że pod maskę "Panamery Juniora" trafią również silniki spalinowe, jednak na razie nie opublikowano dokładnych danych.

Renault ALASKAN Concept

ALASKAN Concept to pick-up od Renault. Pojazd może pomieścić ładunek o masie jednej tony. Nie wiemy na razie, jaka jednostka napędza tego giganta, ale jest on najprawdopodobniej zapowiedzią seryjnego pick-upa francuskiej marki.


Renault Megane / Fot. Tomasz Szmandra
Renault Megane / Fot. Tomasz Szmandra

Renault Megane

Nowa generacja Megane otrzymała naprawdę nowoczesny wygląd, przypominający inną premierę marki - Talismana. Wystarczy spojrzeć na wygląd zderzaków, albo wyposażenie wnętrza, które w obu autach jest bliźniaczo wręcz podobne. Jakie silniki trafią pod maskę Megane? O tym przekonamy się już wkrótce.

Renault Talisman

Talisman to najbardziej gorący debiut Renault. Sedan, którego oficjalna premiera miała miejsce w lipcu, jest następcą Renault Laguny i Latitude. Auto otrzymało naprawdę bogate wyposażenie, a pod jego maską zagości m.in. diesel Energy dCi 110 KM lub dCi 130 KM. Najmocniejszy jest dCi 160 KM. Wśród jednostek benzynowych mamy TCe o mocach 150 KM i 200 KM.


Renault Talisman Grandtour / Fot. Renault
Renault Talisman Grandtour / Fot. Renault

Renault Talisman Grandtour

Talisman w wersji kombi dysponuje pojemnością bagażnika w wysokości 572 litrów, która po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 1700 litrów. Wyposażenie wnętrza jest podobne, jak w przypadku sedana.

Skoda Rapid ScoutLine

Podwyższony prześwit i osłony nadwozia - to cechy nowej Skody Rapid ScoutLine. Auto zostało wyposażone w wizualny pakiet, który imituje wygląd crossovera. Pod maską nowości zagoszczą solniki TSI o zakresie mocy: 90 KM, 110 KM i 125 KM. Odmiany wysokoprężne TDI będą generować od 90 do 116 KM. Jednostki będą standardowo wyposażone w system Start/Stop.


Skoda Superb Combi / Fot. Tomasz Szmandra
Skoda Superb Combi / Fot. Tomasz Szmandra

Skoda Superb Combi

Superb Combi posiada naprawdę duży bagażnik, o pojemności 660 litrów. Jeśli kierowca złoży tylną kanapę, pojemność wzrośnie aż do 1950 litrów! Dodatkowym atutem auta są liczne schowki i skrytki. Za napęd może odpowiadać jeden z 8 silników - pięciu benzynowych (o mocach od 125 KM do 280 KM) i trzech wysokoprężnych (od 120 KM do 190 KM).

Smart fortwo cabrio

Ten Smart posiada płócienny dach, który można zsunąć na tylne słupki. W efekcie otrzymujemy model fortwo w wersji cabrio. Napędem mikrusa zajmie się jeden z 1-litrowych silników o mocy 71 lub 90 KM.


SsangYong XLV-Air / Fot. SsangYong
SsangYong XLV-Air / Fot. SsangYong

SsangYong XLV-Air

XLV-Air to koncepcyjny model dłuższego SsangYonga Tivoli. Auto posiada większy bagażnik oraz 1.6-litrowy silnik diesla lub benzynowy. Standardowo pojazd ma otrzymać napęd na obie osie.

SsangYong XAV-Adventure

Reinterpretacja modelu Korando - tak w skrócie można określić ten model. Auto zostało wzbogacone o nowe materiały wykończeniowe oraz nową stylistykę. Zaletą XAV-Adventure jest możliwość zjechania na nieutwardzone drogi.


Suzuki Baleno / Fot. Tomasz Szmandra
Suzuki Baleno / Fot. Tomasz Szmandra

Suzuki Baleno

Nowe Baleno powstało na całkowicie nowej płycie podłogowej. Auto bazuje na koncepcyjnym modelu iK-2 - wyglądem przypomina go do złudzenia. Pod maskę samochodu trafi 1-litrowy turbodoładowany silnik BoosterJet z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Toyota Hilux

Po dziesięciu latach przyszła kolej na nowego Hiluxa. Auto zostało gruntownie przeprojektowane, szczególnie pod względem wyglądu. Dodano m.in. LED-owe światła i nowe zderzaki. Klienci będą mogli wybrać jedną z kilku wersji nadwozia. Napędem auta zajmie się 2.75-litrowy silnik 177 KM i 450 Nm. 


Toyota Prius / Fot. Toyota
Toyota Prius / Fot. Toyota

Toyota Prius

Kolejną nowością od Toyoty jest Prius, który prezentuje się bardzo podobnie do innego modelu japońskiego producenta - Mirai. Prius został delikatnie powiększony, a jego średnie zużycie paliwa ma wynosić około 1,4 litra na 100 km. 

Volkswagen Caddy Alltrack

Ta wersja Caddy'ego posiada powiększony prześwit oraz żebra na grillu. W gamie jednostek napędowych znajdziemy benzyniaki w wersjach od 84 do 125 KM i diesle 75-150 KM. 


Volkswagen Golf GTI / Fot. Tomasz Szmandra
Volkswagen Golf GTI / Fot. Tomasz Szmandra

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Sercem tego mocnego Golfa jest 2-litrowy silnik TSI, generujący 265 KM mocy. Gratką dla fanów mocnych wrażeń jest specjalna opcja, która pojawia się przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu. Wtedy na 10 sekund moc auta wzrasta do 290 KM. Prędkość maksymalną Golfa GTI Clubsport ograniczono do 250 km/h.

Volkswagen T6

Szósta wersja popularnego "ogórka" nie otrzymała rewolucyjnych zmian. Zainstalowano LED-owe oświetlenie oraz dwukolorowe nadwozie. Silniki, które powędrują pod maskę tej nowości, rozwijają moc od 84 do 204 KM.


Volkswagen Tiguan / Fot. Tomasz Szmandra
Volkswagen Tiguan / Fot. Tomasz Szmandra

Volkswagen Tiguan

We Frankfurcie debiutuje druga generacja SUV-a. Pierwsza sprzedała się w liczbie ponad 2,6 mln egzemplarzy na całym świecie. Auto powstało na platformie MQB, dzięki czemu jest nieco większe i lżejsze. Benzynowe silniki TSI dostarczą: 125 KM, 150 KM, 180 KM i 220 KM. Z kolei TDI zagwarantują: 115 KM, 150 KM i 190 KM, a topowa odmiana 2.0 BiTDI generuje 240 KM.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty