Samochody na ulicach Polski sprzed 20 lat. Małe fiaty, duże fiaty, polonezy, żuki, nyski, trabant

Natalia Zwolińska
Natalia Zwolińska
Rzuca się w oczy, że samochody na ulicach polskich miast pod koniec minionego i na początku bieżącego wieku były zupełnie inne niż teraz. Dominowały wówczas polskie fiaty i polonezy, czasem pojawiał się zachodni wóz, ale już raczej wysłużony. Dziś wszystko się zmieniło.

Samochody na ulicach miast na przełomie wieków

Samochody i ich jakość wiernie odtwarzają nasz status materialny. Widać to wyraźnie, jeśli porównamy samochody na ulicach polskich z przełomu wieków do tych, które jeżdżą po ulicach dziś. Różnica jest ogromna.

Na przełomie wieków dominowały na naszych drogach małe i duże fiaty oraz polonezy. Nie brakowało również żuków, nysek, trabantów oraz lad. Wyjątkowe były w tamtych latach mercedesy czy audi, chociaż pojawiały się również volkswageny.

Stopniowo na polskich drogach zaczęły się pojawiać również fordy, nissany, fiaty cinquecento, a później różne modele daewoo czy opli. Otwarcie nowego salonu samochodowego z zagranicznymi markami aut przyciągało tłumy zainteresowanych obejrzeniem nowości technologicznych.

Auta ubiegłego wieku

Samochody, które były produkowane w latach 80. ubiegłego wieku miały bardzo prostą budowę. Można powiedzieć, że niemal każdy był w stanie naprawić swój samochód. Na przykład wymiana świec nie przedstawiała takiego problemu jak w obecnych modelach. Z resztą.. do każdego samochodu właściciel dostawał instrukcję obsługi, w której mógł znaleźć informację w jaki sposób naprawić daną usterkę - wspomina emerytowany mechanik samochodowy, pan Sławomir.

- Przez wiele lat jeździłem polonezami. Dopiero w 2008 roku zmieniłem samochód na zagraniczny, taki z elektrycznymi szybami i centralnym zamkiem. W polonezie, jak przeciekała mi chłodnica, to kupowałem słoik musztardy sarepskiej i zawartość lądowała w chłodnicy - nic już nie przeciekało - śmieje się pan Jacek. - W nowych modelach o własnoręcznej naprawie nie może być już mowy.

Samochody na ulicach Polski sprzed 20 lat. Małe fiaty, duże ...

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Samochody na ulicach Polski sprzed 20 lat. Małe fiaty, duże fiaty, polonezy, żuki, nyski, trabant - Dziennik Łódzki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie