Jak informują przedstawiciele Spar Group Ltd. decyzja UOKiK oznacza początek przekształceń sklepów Piotr i Paweł na jedną z dwóch nowych marek SPAR i EUROSPAR.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji UOKiK. Wspólnie z zespołem sieci Piotr i Paweł chcemy rozwijać istniejącą sieć sklepów. Chce dodać wszystko to, marka SPAR może zaoferować, aby stworzyć wyjątkową ofertą dla konsumentów - stwierdził Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep SPAR.
Początki poznańskiej sieci supermarketów Piotr i Paweł datują się na 1990 rok, kiedy rodzina Wosiów zdecydowała się otworzyć przy ul. Głogowskiej pierwsze delikatesy. Kolejnym krokiem było otwarcie supermarketu przy ul. Promienistej. W następnych latach sieć rozpoczęła dynamiczną ekspansję. Pod koniec 2016 roku sieć miała 138 placówek.
Sprawdź też:
W 2017 roku spółka popadła w kłopoty. W 2018 roku 100 proc. udziałów w Piotrze i Pawle przejął fundusz inwestycyjny TFI Capital Partners. Mówiło się o przejęciu sieci przez Jeronimo Martins (właściciela sieci Biedronka), czy Lidla. Do transakcji nie doszło. Ostatecznie od początku 2018 roku sieć Piotr i Paweł zamknęła 36 placówek, 5 sprzedała sieci Biedronka.
Czytaj też: "Piotr i Paweł" zamknął swój pierwszy sklep
12 września 2018 roku sąd w Poznaniu otworzył postępowanie sanacyjne. Restrukturyzacja dawała nadzieję na pozostanie na rynku poznańskiej marki. Zlikwidowano kolejne placówki. Ostatecznie jednak TFI Capital Partners zdecydowała się na sprzedaż sieci SPAR Ltd. Umowę podpisano 30 maja.
Czytaj też: "Biedronka" w miejscu "Piotra i Pawła"
Zobacz też:
Sprawdź też:
Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?