POLECAMY
Jak mówi Malwina Buszko z biura prasowego UOKiK, w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną", konsumenci skarżyli się głównie na:
- standard zamówionego hotelu, który odbiega od opisu w ofercie,
- zmianę terminów wylotu,
- niewliczanie opłat obligatoryjnych w cenę podaną na umowie,
- narzucanie stałej opłaty manipulacyjnej w sytuacji, gdy konsument dokona zmian warunków umowy.
UOKiK przypomina turystom o prawach podróżnego w liczbach:
**
8% - gdy cena wyjazdu wzrośnie o więcej niż 8 proc. możesz odstąpić od umowy
3 lata - w tym czasie możesz dochodzić roszczeń związanych z nieudanym wyjazdem
14 dni - tyle czasu ma biuro podróży na zwrot pieniędzy, gdy zrezygnujesz z powodu nadzwyczajnych okoliczności, na przykład bo wybuchł wulkan lub panuje epidemia albo miejsce wycieczki jest zagrożone terroryzmem
**
Czytaj też: Niski poziom wody w Warcie to kłopoty z wodą!
Sprawdź też:
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?