Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skarżymy się na biura podróży. Ponad 100 spraw w UOKiK tylko w tym roku

MIKO
Trzeba znać przepisy, żeby wiedzieć jak skutecznie poskarżyć się na biuro podróży i zareklamować nieudany wyjazd
Trzeba znać przepisy, żeby wiedzieć jak skutecznie poskarżyć się na biuro podróży i zareklamować nieudany wyjazd PIXABAY
Od początku roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierowano ponad 100 skarg od konsumentów na biura podróży. Jedna czwarta dotyczyła jednego z największych biur - Itaki.

POLECAMY

Jak mówi Malwina Buszko z biura prasowego UOKiK, w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną", konsumenci skarżyli się głównie na:

  • standard zamówionego hotelu, który odbiega od opisu w ofercie,
  • zmianę terminów wylotu,
  • niewliczanie opłat obligatoryjnych w cenę podaną na umowie,
  • narzucanie stałej opłaty manipulacyjnej w sytuacji, gdy konsument dokona zmian warunków umowy.

UOKiK przypomina turystom o prawach podróżnego w liczbach:
**

8% - gdy cena wyjazdu wzrośnie o więcej niż 8 proc. możesz odstąpić od umowy
3 lata - w tym czasie możesz dochodzić roszczeń związanych z nieudanym wyjazdem
14 dni - tyle czasu ma biuro podróży na zwrot pieniędzy, gdy zrezygnujesz z powodu nadzwyczajnych okoliczności, na przykład bo wybuchł wulkan lub panuje epidemia albo miejsce wycieczki jest zagrożone terroryzmem

**

Czytaj też: Niski poziom wody w Warcie to kłopoty z wodą!

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski