reklama

Służba zdrowia w wersji online staje się juz faktem

Szymon Szadkowski (AIP)Zaktualizowano 
Konsultacje lekarskie w formie video-chatu, aplikacje mobilne i brak kolejek. Według ekspertów w najbliższych 5 latach będziemy świadkami cyfrowej rewolucji w medycynie. Media społecznościowe i internet to kluczowe elementy zmiany postaw i oczekiwań pacjentów.

Raport „Healthcare and Life Sciences Predictions 2020: A bold future?” wskazuje, że nowoczesne technologie będą miały znaczący wpływ na sposób leczenia. W przeciągu kilku najbliższych lat część usług medycznych będzie odbywała się w naszych domach za pomocą jedynie urządzenia mobilnego i internetu. Relacje na linii pacjent – lekarz nie będą ograniczały się tylko do wizyt w placówkach medycznych. Cyfryzacja spowoduje, że ciężar ten przeniesiony zostanie do internetu i będzie się to odbywało za pomocą video-chatów czy aplikacji mobilnych. Całodobowe konsultacje z lekarzem, kontakt z pielęgniarką, omówienie wyników badań – to wszystko już teraz może być dostępne na smartfonach, które posiada już ponad 60 proc. Polaków. Takie rozwiązania to również źródło informacji o dyżurach lekarskich, nocnej i świątecznej pomocy medycznej, a także sposób na znalezienie najkrótszej kolejki do konsultacji czy badania w ramach NFZ. Wszystko za pomocą kanałów wideo, audio lub czatu na smartfonie, tablecie czy komputerze.

- Projekty takie jak wirtualne przychodnie otwierają nam możliwości nowoczesnych wdrożeń w branży medycznej. Polska opieka zdrowotna wciąż czeka na digitalizację, na której najbardziej skorzystają sami pacjenci. W tym sektorze mamy jeszcze wiele do zrobienia. Duża część z przeprowadzanych konsultacji medycznych nie wymaga osobistej wizyty u lekarza i czekania w długich kolejkach. Często udzielane porady dotyczą np. omówienia wyników badań lub wskazówek dotyczących przyjmowania leków. W takich przypadkach nowe technologie pozwalają na dostęp do zaufanych informacji medycznych, oszczędzając czas i pieniądze pacjenta. Jednocześnie łatwy dostęp do konsultacji umożliwia rozpoznanie choroby jeszcze na wczesnym jej etapie – komentuje Piotr Kiser z Ailleron.

- Rozwiązania technologiczne, które z powodzeniem funkcjonują już w biznesie, powinno się implementować także w innych sektorach takich jak służba zdrowia czy urzędy. Przecież pacjent czy petent w urzędzie to tacy sami konsumenci jak w przypadku e-sklepów. Sprawdzone systemy czy wdrożenia informatyczne mogą przynieść prawdziwą rewolucję w zakresie cyfryzacji i optymalizacji pracy polskiej służby zdrowia. Brak kolejek, czytelna polityka informacyjna, e-recepty czy e-konsultacje lekarskie to przyszłość, która leży w interesie każdego z nas” – dodaje Marcin Sieprawski z Ailleron.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Materiał oryginalny: Służba zdrowia w wersji online staje się juz faktem - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3