Śniadanie nie musi być nudne - inspiracje

Materiał informacyjny Proste Historie
Codzienne śniadanie nie musi być jedynie wariacją na temat kanapek lub owsianki. Najważniejszy posiłek dnia ma nas pobudzić, dać siłę do działania, ale powinien także dostarczać nam składników odżywczych i witamin. Jak stworzyć szybkie, pyszne i zdrowe śniadania, które urozmaicą nasz tydzień pracy? Poznaj pięć łatwych przepisów!

Zależnie od gustu, niektórzy preferują śniadania na słodko, inni na słono (a nawet na ostro!). Śniadanie może być też ciepłe lub zimne. Spróbujmy przedstawić pięć różnych śniadań, mających szansę trafić w gust wszystkich wymienionych typów.

Śniadanie na słodko

Mleko lub jogurt owocowy z płatkami śniadaniowymi to popularna forma śniadania, która jednak łatwo może się znudzić nawet największym miłośnikom posiłków w słodkiej odsłonie. A jeśli z tych składników wyczarujemy pożywne, śniadaniowe placuszki z płatkami owsianymi? Placuszki śniadaniowe to pyszna i zdrowa opcja na pierwszy posiłek dnia. Płatki owsiane mieszamy z jogurtem i jajkami, po czym smażymy na rozgrzanej patelni z łyżeczką masła. Soczyste owoce dodane do placuszków nadadzą im jeszcze lepszy smak i wzbogacą posiłek o witaminy. Maliny, truskawki i owoce leśne możemy jeść przez cały rok dzięki mrożonkom Proste Historie. Słodkie Maliny, owoce lasów i sadów oraz truskawki i czereśnie to idealne składniki pysznych śniadań na słodko!

Słone śniadanie

Tym, którzy preferują słoną wersję śniadania, polecamy tosty z serem żółtym i suszonymi pomidorami, balsamico i bazylią. Pełnoziarniste pieczywo podgrzane w piekarniku lub opiekaczu do kanapek równie świetnie sprawdzi się w roli podstawy takiego śniadania, co klasyczny, pszenny chleb tostowy, będzie jednak zdrowsze i pożywniejsze, dając nam energię na dłużej. Tosty przyprawić można ziołami prowansalskimi, czosnkiem granulowanym, pieprzem i solą morską. Pycha!

Kwaśno-pikantne śniadanie azjatyckie

Tosty z poprzedniego przepisu możemy przygotować w wersji z zapiekanym serem i kimchi, czyli japońską kiszonką z kapusty pekińskiej. Probiotyki zawarte w kiszonkach wzmacniają naszą odporność. Kromki pieczywa zapiekane z serem i kimchi możemy wzbogacić o kiełki fasoli mung, mieszankę warzyw chińskich od Proste Historie, majonez i natkę pietruszki lub szczypiorek, dla wzmocnienia smaku i dodania koloru naszemu śniadaniu.

Śniadanie na zimno

Śniadanie na zimno może być równie pożywne, co dania na ciepło. Kanapki z pastą z awokado, które jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych wpływających pozytywnie na pracę naszego mózgu, stan cery i włosów to dobry pomysł na pierwszy posiłek dnia. Awokado rozgniatamy na papkę z oliwą z oliwek i przyprawami oraz pokrojonym w kostkę pomidorem. Pamiętajmy o dodaniu soku z cytryny! Sprawi on, że pasta nie ściemnieje, dodatkowo nadając jej pyszny, kwaskowy posmak.

Śniadanie na ciepło

Klasyczne śniadanie na ciepło to posiłek na bazie jajek smażonych na patelni w formie jajecznicy, omleta lub wszelkiego rodzaju placuszków i naleśników. Ciepłe śniadania, których podstawą są jajka możemy podawać w wersji zarówno słonej, słodkiej, jak i kwaśno-ostrej, ogranicza nas tylko wyobraźnia i zawartość lodówki. Jajecznica na bekonie podana z ciemnym pieczywem dostarczy nam złożonych węglowodanów, białka i tłuszczu jednocześnie, słodkie naleśniki z białym serem również stanowią dobrą bazę energetyczną na początek dnia. Omlet z pomidorami i mozzarellą złagodzi ciężkie poranki myślami o włoskich wakacjach, a szakszuka ze szpinakiem, ciecierzycą i pomidorami z puszki przyprawiona curry i przyprawą masalą przeniesie nas w orientalny klimat. Nie musimy kupować świeżych warzyw każdego dnia, mrożonki od Proste Historie pozwolą nam na wyczarowanie pysznego posiłku bogatego w warzywa i owoce nawet w kilka minut!

Warto dbać o przygotowywanie ciekawych śniadań i pamiętać o tym, że to właśnie pierwszy posiłek po przebudzeniu nadaje rytm naszemu działaniu przez cały dzień.

Dodaj ogłoszenie