Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Specjalny pociąg Speno szlifuje tory między Swarzędzem a Kołem. Składy pojadą ciszej i szybciej

Grzegorz Okoński
https://speno.ch
Na torach kolejowych między Swarzędzem a Kołem będzie bezpieczniej i ciszej – taki ma być efekt prac specjalnego pociągu do szlifowania szyn, który wyjechał na odcinek Swarzędz – Koło na trasie z Poznania do Warszawy.

To jedno z działań w ramach realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii E20.

- Specjalny pociąg firmy Speno rozpoczął szlifowanie torów na 58 km odcinku z Podstolic do Konina. Ważąca 270 ton i długa na 80 m maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyn, a następnie metr po metrze szlifuje je specjalistycznymi kamieniami ściernymi. Speno określa kąt i nacisk na główkę szyny z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeby nawet kilkukrotnie przejeżdża po torach z prędkością do 20 km/godz. - informuje Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Prace na gotowym już odcinku z Podstolic do Konina nie mają wpływu na ruch kolejowy. Szlifowanie odbywa się nocą, przy wykorzystaniu mniejszego natężeniu pociągów i na jednym z torów.

Kolej zapowiada, że tak samo szlifowany będzie także szlak Podstolice – Swarzędz i Koło – Barłogi. Do czerwca Speno ma wygładzić tory na odcinku 125 km na trasie z Poznania do Warszawy.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” wart jest 2 mld złotych, współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Po zakończeniu wszystkich prac pociągi będą pokonywać trasę z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/godz. w czasie około dwóch godzin i dwudziestu minut.

PKP PLK informuje, że w ramach inwestycji montowane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, powstają bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Prace zwiększą przepustowość linii. Wymieniona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania umożliwią przejazd pociągów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. W połączeniu
z dostosowaniem trasy do obsługi składów o długości 750 m usprawni to przewóz ciężkich ładunków między zachodnią i wschodnią granicą państwa.

POLECAMY:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski