Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Społeczna odpowiedzialność biznesu może wpływać na wycenę firmy

Redakcja
Okna, które zostały już sprzedane podczas akcji charytatywnej, powstaną na oczach odwiedzających Targi Budownictwa i Architektury Budma 2015. O korzyściach wynikających z praktyk odpowiedzialnego biznesu opowiada Tomasz Kobierski, wiceprezes Międzynarodowych Tragów Poznańskich.

Która to już Budma? Jak często Międzynarodowe Targi Poznańskie włączają się do działań charytatywnych? Czy akcje dobroczynne nie przeszkadzają w biznesie?
To już trzecia edycja targów BUDMA – WinDoor-tech w czasie których organizujemy „Fabrykę Okien na Żywo”. Podczas dwóch poprzednich akcji wyprodukowano łącznie ponad 250 okien, które zostały przekazane między innymi osobom poszkodowanym podczas powodzi w Bogatyni oraz placówkom opiekuńczo-wychowawczym Caritas i Wiosce Dziecięcej w Brzozowie na Podkarpaciu. Od samego początku mamy wielkie szczęście do partnerów, którzy doskonale rozumieją, czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu i często sami inicjują tego typu działania w swoich firmach. A sam fakt, że z niektórymi wystawcami-sponsorami „Fabryki” współpracujemy już kolejny rok z rzędu, jest ewidentnym dowodem na to, że akcje dobroczynne umacniają relacje między partnerami biznesowymi.

 

Zobacz jak powstają okna na żywo podczas Budmy 2015

 

Czy współpraca MTP i Caritas Archidiecezji Poznańskiej wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR?

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważnym elementem strategii Międzynarodowych Targów Poznańskich, które od lat świadomie angażują się w działania na rzecz społeczności lokalnej i środowiska naturalnego. Jednym z ich podstawowych ogniw jest wspomaganie najbardziej potrzebujących i właśnie tu wkracza Caritas Archidiecezji Poznańskiej. Na co dzień staramy się podnosić atrakcyjność kulturalną i biznesową  naszego regionu. Stąd nasza współpraca z m.in. Filharmonią Poznańską i Towarzystwem im. Henryka Wieniawskiego. Wspieramy inicjatywy służące mieszkańcom Poznania przygotowując „Lato na Targach”, czy wycieczki po terenach targowych. Organizujemy wydarzenia skierowane głównie do mieszkańców regionu, jak targi Motor Show, Happy Baby, Targi Edukacyjne, PGA, Cavaliada, czy Smaki Reginów. Natomiast poprzez organizację targów Fit Expo, udział w akcji Polska Biega oraz organizację cyklicznych zawodów Cvaliada Tour wspieramy wydarzenia propagujące aktywność fizyczną. Zostaliśmy uhonorowani tytułem „Firma Dobrze Widziana” przyznawanym przez Związek Pracodawców Business Centre Club za najlepszy przykład społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie wielkopolskim.

Jak w naszym kraju rozwija się CSR? Jak wypadamy na tle europejskich i światowych trendów?

Rzeczywiście polskie przedsiębiorstwa zaczęły w ostatnich latach coraz bardziej zwracać uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu. Duże firmy dołączyły do tego trendu jeszcze w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych. Natomiast po wejście Polski do Unii Europejskiej, wraz z napływem funduszy unijnych, zaczęły się również angażować w tego typu działalność małe i średnie przedsiębiorstwa. Stały trend widoczny jest od jakiejś dekady. Na wielu stoiskach firmy prezentują nie tylko ofertę, ale również informują o wprowadzonych działaniach ekologicznych, akcjach społecznych czy działalności kulturalnej. Polskie firmy zobaczyły w CSR realną szansę na lepszy rozwój oraz zdobycie społecznego zaufania, które jest niezbędne w biznesie.

Działania w obrębie CSR powinny przynosić pożytek dla wszystkich stron. Jakie korzyści daje przedsiębiorcom współpraca z organizacjami pozarządowymi?

Przedsiębiorstwa angażujące się w działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu dają wyraźny sygnał, że zwracają uwagę na dobro swoich pracowników, klientów i  partnerów biznesowych. Natomiast organizacje pozarządowe mogą być dla każdej firmy ważnym źródłem informacji i wiedzy jak rozsądnie działać na rzecz otoczenia lokalnego czy środowiska naturalnego. Poprzez swój profil działalności doskonale znają bowiem najbardziej palące problemy lokalnej społeczności oraz jej najpilniejsze potrzeby. Podpowiadają skuteczne rozwiązania. Wystarczy, jeśli przedsiębiorstwa chcą z tego korzystać.

Czy w świecie biznesu rozmawia się o wspieraniu działań społecznych? Czy partnerzy biznesowi wymieniają się takimi doświadczeniami?

Rozmawia się i to coraz więcej. Sam chętnie włączam się w te dyskusje. Organizowane przez nas targi stały się pewnego rodzaju platformą wymiany myśli i biznesowych doświadczeń również w tym zakresie. Nie kończy się jednak na dyskusjach. Rokrocznie powstają kodeksy CSR dla konkretnych gałęzi przemysłu, a duże przedsiębiorstwa przeprowadzają nawet cykliczne audyty zewnętrzne z przestrzegania praktyk CRS-owych. Następnie publikowane są raporty, które wpływają na wycenę danego przedsiębiorstwa oraz jego pozycję na rynku. W ten sposób pomoc, jako odruch ludzkiego serca, przekłada się na realne pieniądze w świecie biznesu.
 

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski