Społecznicy z petycją u prezydenta. Chcą uspokojenia ruchu w centrum

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Popierają zmiany komunikacyjne w centrum Poznania - wprowadzenie kolejnych etapów uspokojenia ruchu na terenie Starego Miasta, wydzielenie buspasów w ciągu ulic Garbary, Droga Dębińska, Kazimierza Wielkiego, Mostowa. Petycję "Przyjazne centrum Poznania" podpisało ponad 600 osób. We wtorek przekazano ją prezydentowi, przewodniczącemu Rady Miasta i Radzie Osiedla Stare Miasto.

Osiem organizacji przygotowało petycję „Przyjazne centrum Poznania”, którą we wtorek przekazano prezydentowi miasta, przewodniczącemu Rady Miasta oraz Radzie Osiedla Stare Miasto.

– Petycję w internecie podpisało ponad 600 osób. Popierają one zmiany komunikacyjne w centrum miasta, wprowadzanie kolejnych etapów uspokojenia ruchu na terenie Starego Miasta oraz wydzielenia buspasów na ulicy Garbary, Drodze Dębińskiej, Kazimierza Wielkiego i Mostowej – mówi Tomasz Wierzbicki, radny Prawa do Miasta. – Chcemy pokazać, że są nie tylko głosy sprzeciwu, ale bardzo dużo osób, mieszkających w centrum popiera te pomysły, bo widzą, że to co już zostało wdrożone przyczynia się do poprawy jakości przestrzeni.

Zdaniem Dawida Majewskiego z Partii Razem, nie tylko trzeba popierać takie działania, ale jeszcze więcej wymagać od miasta. – Uważamy, że należy więcej pieniędzy przeznaczyć na zieleń, małą architekturę. Należy wprowadzić car-sharing (dop. red. system wspólnego użytkowania aut), który ograniczy liczbę samochodów i dopuścić parkowanie na parkingach buforowych na zasadach obowiązujących w Strefie Płatnego Parkowania – wylicza D. Majewski.

– Oczekujemy, że skończy się z dziadostwem i otworzy się przyjazną przestrzeń dla mieszkańców – dodaje Tadeusz Mirski ze Stowarzyszenia Rowerowy Poznań.

Autorzy petycji krytycznie oceniają działania radnych miejskich. – Jesteśmy głęboko rozczarowani ich postawą zarówno w przypadku programu rowerowego, jak i strefy Tempo 30 – przyznaje Michał Kucharski z SIW Poznaniacy. – Radni bardziej antagonizują, zamiast podkreślać pozytywne zmiany, które będą przecież służyć wszystkim.

Lech Mergler, wiceprezes PdM powołuje się na dane, z których wynika, że 70 proc. gospodarstw domowych na Starym Mieście nie posiada żadnego samochodu. – Auto w ruchu zajmuje 60 metrów plus dwa miejsca parkingowe – startowe i końcowe, a pasażer tramwaju 1,5 metra. Ta większość, która zajmuje najmniej miejsca jest upośledzona w śródmieściu – dowodzi L. Mergler. – Mam poczucie, że występujemy w interesie większości mieszkańców. Jest opór niedużych grup, ale dość dobrze zorganizowanych, które generują bardzo toksyczne sytuacje. Mogą wywrócić proces cywilizowania śródmieścia i całego miasta.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janusz
Czytam i nie wierzę. 600 podpisów. Jeżeli przyjmiemy, że w Poznaniu mieszka ok. 600 000 mieszkańców, to znaczy, że 0,1 % mieszkańców chce narzucać swoją wolę pozostałym 99,9 % mieszkańcom. Już nie mogę się doczekać wyborów!
g
gość
pseudo-społeczników jak już ;)
m
maciej
A poznaniacy chcą uspokojenia społeczników.
m
maciej
jak wyżej
K
Kdf
Z czego żyje ten Mergel??
m
mieszkaniec Św. Marcin
Do wszystkich jęczących o wymieraniu centrum: tak, ja chcę tego "wymarcia". W tym roku pierwszy raz mogłem się napawać spokojem w majowe wieczory i nie musiałem przeciskać się między źle zaparkowanymi gratami. Że brak sklepów? Że co? Spożywcze są, banki są, bary i restauracje są. Komunikacja tramwajowa działa na piątkę. Brak H&M czy łomocącej dyskoteki jakoś przeżyje ;-)

P.S. Powoli w centrum miasta powietrze staje się lepszej jakości niż na Smochowicach, Junikowie czy Świerczewie.
z
zbl
maciejem Prawo do Miasta z v-ce prezydentem Wudarskim składa petycje, aby ten sam Maciej Wudarski podjął decyzje ;) Na poważnie wprowadzenie buspasów to nie problem wręcz przeciwnie. Bolączką infrastruktury drogowej i przystankowej w Poznaniu jest fakt, ze jest ona masakrycznie zniszczona (dziurawa).
G
Gość
ale żadnego tramwaju na Naramowice. Najpierw za bezcen kupowali mieszkania bo tam ptoki już zawracały a teraz wielka walka o trajtka. NIE - uspokajamy ruch w Centrum ale żadnych pieniędzy na Naramowice!! Naramowice na ROWERY!!!!
P
Poznaniak
Oszołomy. Piękna manipulacja! Na poziomie umysłowym prezydentów.
P
Piciu_84_
Zebrali 600 podpisów na paręset tysięcy mieszkańców. Rzeczywiście mogą mieć pełne poczucie jak powiedział Pan Mergler "że występujemy w interesie większości mieszkańców". Panowie z PdM jeszcze 1,5 roku i dowiecie się w wyborach co większość mieszkańców o Was myśli. Jakoś trzeba przeczekać te 1,5 roku..................
Dodaj ogłoszenie