Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Spółka Energa spóźnia się z rachunkami za prąd

Andrzej Kurzyński
Spółka Energa spóźnia się z rachunkami za prąd
Spółka Energa spóźnia się z rachunkami za prąd Przemek Świderski
Energa ma problem z wystawianiem faktur za prąd. Mieszkańcy południowej Wielkopolski od kilku miesięcy nie otrzymują rachunków.

Energa od wielu miesięcy wdraża nowy system informatycznej obsługi klientów. Już na początku roku wielu odbiorców skarżyło się na brak rachunku. Wiosną do mieszkańców regionu zaczęły docierać zaległe faktury za kilka miesięcy. Teraz znowu pojawiły się zaległości.

- Już kilka tygodni temu powinienem otrzymać rachunek. Pomyślałem, że może listonosz pomylił skrzynki i mój rachunek wylądował u kogoś innego? Chciałem to sprawdzić i zadzwoniłem na infolinię. W słuchawce usłyszałem, że mam wprowadzić numer klienta, po czym automat odpowiedział, że numer jest nieprawidłowy... Z kolei w biurze obsługi klienta trzeba czekać w kolejce godzinami. A rachunku jak nie było, tak nie ma - oburza się Marek Krzyżanowski z Kalisza.

Energa zapewnia, że jest „w trakcie stabilizacji systemu”, a liczba klientów, do których przez ostatnie miesiące nie dotarły faktury za energię systematycznie maleje. Niebawem zniecierpliwieni klienci dostaną rachunki.

- W ciągu najbliższych tygodni większość z nich otrzyma jedną zbiorczą fakturę za energię elektryczną za zaległy okres. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużyliśmy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia. Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat - wyjaśnia Beata Ostrowska z Grupy Energa.

Nie wszystkim takie rozwiązanie się podoba. - Nie wiem jak wysoki będzie rachunek. Owszem, na jego zapłacenie będzie więcej czasu, ale w tym czasie powinny docierać już kolejne bieżące rachunki - dodaje kaliszanin.
Spółka tłumaczy, że przy przedsięwzięciach bazujących na systemie informatycznym, w fazie wdrażania „mogą występować pewne problemy operacyjne”.

- Nie mają one jednak wpływu na zabezpieczenie ciągłości dostawy prądu, ani nie generują dodatkowych kosztów dla klienta - dodaje Beata Ostrowska. - Wdrażając nowy system zadbaliśmy o najważniejsze - nasi klienci mają gwarancję dostaw prądu. Pojawiające się problemy z terminowym fakturowaniem i skumulowanymi płatnościami rozwiązujemy systematycznie - na warunkach dogodnych dla klientów.

Koncern zapewnia, że obecnie w nowym systemie bez zakłóceń obsługiwanych jest około 2 milionów klientów indywidualnych, czyli jakieś 98 procent całej bazy. Pozostali muszą więc uzbroić się w cierpliwość.

- Pewne niedogodności związane z problemami wdrożeniowymi nowego systemu billingowego może odczuwać niewielka liczba użytkowników. Wynikają one m.in. ze zmian procesowych wewnątrz systemu billingowego oraz skali i złożoności tak dużego przedsięwzięcia informatycznego - dodaje Ostrowska. - Przepraszamy klientów, którzy odczuli niedogodności związane z fakturowaniem ich należności za zużytą energię.

Materiał sponsorowany. Za zakupy zapłać telefonem lub zegarkiem

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysztof z Koła

Ja nie martwię się. Odkładam regularnie pieniążki na boczek w kwotach jakie płaciłem średnio miesięcznie ...i pracują na procencik. Nie chcą kasy? Ich strata a mój zysk. Tak jest już cały rok, czyli od lutego 2016. Róbcie tak samo.

K
Krzysztof z Koła

Ja nie martwię się. Odkładam regularnie pieniążki na boczek w kwotach jakie płaciłem średnio miesięcznie ...i pracują na procencik. Nie chcą kasy? Ich strata a mój zysk. Tak jest już cały rok, czyli od lutego 2016. Róbcie tak samo.

S
Sabina

Od stycznia 2016 r nie mam rachunku za energię elektryczną pomimo kilkunastu telefonów do Energii w tym czasie. Chciałbym napisać reklamację, ale nie wiem dokładnie jak się do tego zabrać. Na pewno za tak długi okres oczekiwania na rachunek chciałbym dostać jakieś zadośćuczynienie, bonifikatę. Trzy tygodnie temu dzwoniłam i już miało być wszystko załatwione, w ciągu dwóch tygodni miałam dostać rachunek. Minął trzeci tydzień, a rachunku dalej nie ma. Proszę o podpowiedź jak z tego wybrnąć prawnie.

P
Polak

Dziś od ponad roku przyslali mi fakturę za prąd ... Jak zobaczyłem kwotę jaka mam zapłacić omal zawału Noe dostałem ... Ponad 3 tys zł .. Niby jest na to pół roku czasu ale będzie też trzeba płacić na bieżąco opłaty za prąd i inne ... Przez takich idiotow teraz ktoś musi sobie rwac włosy z głowy i kombinować skąd wziąć tyle pieniędzy ... Jedno wielkie hamstwo ...

B
Bazylia

U mnie w Poznaniu to samo czekam miesiącami za rachunkiem wciąż mówią to samo ze problem proszę czekać Wkurza mnie ta nie moc ze nic nie można zrobić a będzie problem z zapłatą bo się kwota uzbiera a raty nic nie dają .Enea robi problem ludziom i ma wszystko w nosie powinni nam to jakoś zrekompensować.Kiedyś robili odczyt i od razu drukowali rachunek na miejscu i był porządek a teraz tylko komputery systemy i co mamy kolejny przykład ze to nie pomaga .

N
NIKT

Kontrola powinna sprawdzić ukrywany dochód i podatek VAT dla Państwa

b
bezczelnosc

Od maja 2015 nie mam oplaconej energii bo nie ma faktur, a na stronie internetowej wyskakuja bledy... rozmowa z przedstawicielami to jakies zarty sa. Caly czas to samo "na 100% to naprawimu w ciagu 2 tyg" i tak od ponad 1.5 roku...

K
Kaliszanin 60+

Ja już czekam za rachunkiem 9 m-cy i za każdym razem jak pytam w BOK kiedy ten koszmar się skończy, odpowiedz jest jedna proszę być cierpliwym i faktura będzie rozłożona na dogodne okresy płatności . Boje się , że jak maja problemy z wysyłaniem faktur to jakie problemy mogą występować z naliczaniem faktycznego zużycia prądu. Podobnie funkcjonuje PWiK w Kaliszu , jakiś cudem od kilku miesięcy mam te same zużycie wody ( dziwne jak to można wycyrklować ). Monopoliści kroją nas w biały dzień , a Instytucje Państwowe na to zezwalają ... Sprawiedliwości to ja już chyba się nie doczekam. Pozdrawiam wytrwałych.

Y
Yeti02

Niestety, na rynku jest bardzo wielu kretaczy i oszustow. Trzeba szukac alternatyw. Ja moge polecic z czystym sumieniem firme Axpo, ktora nie dosc, ze jest tansza to jeszcze nie oszukuje. Rachunki za prad momentalnie zmalaly i utrzymuja sie na tym poziomie od prawie roku.

j
jan

Faktury za prąd przychodzą z opróżnieniem od 3 miesięcy, a gdy i pisze się prośbę o przesunięcie terminu płatności na inny dzień miesiąca to Energa odmawia co nie zdarza się w żadnej innej
iinstytucji poza tym Panie są nie uprzejme odbierając telefony

R
Ryszard z Kalisza

Pani Beata Ostrowska delikatnie nazywając "rozmija się z prawdą" świadomie lub nie jest zorientowana w sytuacji a mianowicie:
1. Z wystawianie i doręczaniem f-r mają kłopoty, ale z naliczaniem odsetek od nieterminowej płatności już żadnych kłopotów nie ma - naliczają po każdej wpłacie. (Gdzie te 180 dni na zapłatę???)
2. Także na zlożone e-reklamacje nie odpowiadają.
Czy w końcu w imieniu odbiorców URE i UOkiK nie powinny z urzędu wszcząć postępowania w sprawie jakościowej obsługi konsumenta, oraz stosowania praktyk monopolistycznych???
Przecież inaczej to sie nigdy nie skończy, a za wszystko zapłacimy MY - odbiorcy

G
Gość

Ogólnie załatwienie jakiejkolwiek sprawy w spółce Energa to katorga. Dowiedzenie się czegokolwiek na ich infolinii graniczy z cudem, a wszelkie procedury trwają tygodniami. Dodatkowo nie mają biur i infrastruktury w Poznaniu co jeszcze utrudnia wszelkie sprawy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3