Spór o Kolejową: Będą konsultacje

Bogna Kisiel
Spór o Kolejową: Będą konsultacje Waldemar Wylegalski
W 2020 r. ma zakończyć się przebudowa Kolejowej. Jej modernizacja ma być spójna z projektem strefy Tempo 30 na Łazarzu. Jeszcze nie wiadomo, czy bruk pozostanie, czy też zostanie zerwany. Prezydent Maciej Wudarski zapowiada konsultacje już na etapie formułowania pomysłów na Kolejową, a nie gotowych już rozwiązań.

O modernizacji Kolejowej mówi się od lat. Mieszkańcy skarżą się na dziurawe chodniki oraz jezdnię, nierówno pokrytą kostką brukową (na części jest zniszczony asfalt). Jeżdżące po niej auta powodują ogromny hałas. – W poprzedniej kadencji zarezerwowaliśmy pieniądze na remont tej ulicy – przypomina Lidia Dudziak, radna PiS. – Chcieliśmy mieć ładne chodniki oraz jezdnię, która nie powodowałaby nadmiernego hałasu. Nic więcej, a z tego zrobiła się inwestycja na 10 mln zł.

Przebudowa miała rozpocząć się w czerwcu 2015 r. ZDM przekazał dokumentację do Poznańskich Inwestycji Miejskich. Spółka dwukrotnie ogłaszała przetarg na opracowanie aktualizacji dokumentacji projektowej. Oba postępowania zakończyły się fiaskiem. Problem jednak był poważniejszy, nie było decyzji, jak ostatecznie ma wyglądać przebudowa Kolejowej. Miejski konserwator zabytków negatywnie zaopiniował położenie asfaltu na całej ulicy. Opowiedział się za pozostawieniem kostki brukowej oraz rosnących przy drodze drzew, których część miała być wycięta m.in. z uwagi na budowę miejsc postojowych wzdłuż ulicy.

– Nie da się wyciszyć ulicy, pozostawiając na niej bruk i zmodernizować infrastrukturę, pozostawiając istniejącą zieleń – uważa Maciej Wudarski, zastępca prezydenta, który chciał powiązać przebudowę Kolejowej z realizacją stref Tempo 30 i uspokojonego ruchu na Łazarzu. Dlatego zaproponował przesunięcie funduszy na modernizację tej ulicy z budżetu i wieloletniej prognozy finansowej na lata późniejsze.

To tylko fragment artykułu. Zobacz całość w serwisie Plus:

Spór o przebudowę ulicy Kolejowej sięga bruku. Będą kolejne konsultacje

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
leser

Zabytkowy bruk pewnie "znalazł" już klienta

p
pomylenie pojęć

to pedałowe mniejszości, polityka PIS-u i bokserskie sny o młodości chmurnej i durnej.
J.Jacek nadęty gruczoł pozoranctwa. Jaki pan taki kram !!!

P
Poznaniak z Łazarza

Komu ta Kolejowa nie pasuje? Niech poprawią jak pisze Aga skrzyżowanie z Hetmańską i Górecką korki tam się tworzą nie wiedzieć dlaczego. Jeszcze dwa lata i po nich.

A
Aga

Niech chociaż zrobią dwa pasy do skrętu w lewo przy Hetmańskiej w stronę Wildy

j
j23

Dzięki temu że jest bruk, po tej ulicy można jeździć od 80 lat bez większych problemów i remontów. Asfalt będzie cichy przez 5 lat, a potem będą dziury i hałas powróci. To nie jest problem ZABYTKOWEGO bruku, tylko szybkości aut i tego, że wiele osób traktuje tą ulicę jako przelotówkę by ominąć światła na Głogowskiej

p
poznaniak

Dużo hałasu, obiecanki i oklamywanie mieszkańców i typowe nic nie robienie ekipy Jaśkowiaka

Dodaj ogłoszenie