Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spore wzrosty sprzedaży czeskiej Skody

Piotr Robakowski
Czeska Skoda kolejny rok z rzędu jest liderem polskiego rynku w sprzedaży nowych samochodów
Czeska Skoda kolejny rok z rzędu jest liderem polskiego rynku w sprzedaży nowych samochodów Skoda
W maju Skoda sprzedała na polskim rynku ponad 4300 samochodów. To wzrost o 20 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Na całym świecie czeski producent sprzedał w maju 96 700 samochodów, z czego 4306 pojazdów dostarczył do polskich klientów. Czeska marka utrzymuje swoją świetną passę, notując kolejne imponujące wzrosty w wielu krajach. Od kilku lat Soda jest liderem polskiego rynku. Od początku tego roku na naszym rynku sprzedało się blisko 22 tysiące pojazdów tej marki. W porównaniu z okresem od stycznia do maja 2015 jest to wzrost o 11,6 procent. Tym samym czeska marka pozostaje liderem polskiego rynku utrzymując dominujący udział w rynku nowych samochodów na poziomie 13 procent. Na drugiej pozycji wciąż znajduje się Volkswagen, czyli firma będąca właścicielem Skody.
Dla osiągniętego wyniku ważny był imponujący wzrost na rynku flotowym, na którym notuje się przyrost na poziomie 25,58 % - od stycznia sprzedaż w tym segmencie wyniosła 15651 pojazdów. Niezmiennie spory zainteresowaniem cieszy się również wśród klientów indywidualnych, osiągając poziom sprzedaży na poziomie 10 procent ogólnego rynku nowych samochodów sprzedawanych w Polsce. Najpopularniejszym modelem Škody wśród wszystkich modeli na rynku pozostaje Octavia, która sprzedała się w tym roku w liczbie 7 080 egzemplarzy. - Klientom przypadła do gustu nowa stylistyka nadwozia, ale także atrakcyjna cena i bogate wyposażenie seryjne – zachwala sprzedawca w firmie Centrum Poznań, dealer Skody. W czołówce aut polskiego rynku niezmiennie utrzymuje się też model Fabia, który od początku roku osiągnął wynik plasujący się tuż za Octavią – 6443 sprzedanych nowych pojazdów. Skoda Octavia poprawiła swój wynik w porównaniu z ubiegłym rokiem o 14,8%, a mniejsza Fabia aż o 37%. - Škoda pozostaje na pozycji lidera na naszym rynku dzięki nieustannie rozwijanej, silnej gamie modelowej oraz jeszcze korzystniejszym warunkom zakupu - zauważa Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki ŠKODA. Największy światowy wzrost sprzedaży zanotował model Superb, który w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku podskoczył aż o 110 procent. Model ten w Polsce także cieszy się sporym uznaniem, konkurując z samochodami klasy premium. W drugiej połowie roku na rynku pojawi się nowoczesny SUV, który może wzmocnić pozycję wizerunkową czeskiego producenta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski