Sprawa Ukraińców z hotelu Ikar w Poznaniu. Ktoś podsyca nastroje wśród mieszkańców hotelu? Jest stanowisko Grupy Polski Holding Hotelowy

Weronika Błaszczyk
Weronika Błaszczyk
Uchodźcy i uchodźczynie z Ukrainy nie chcą się wyprowadzać z hotelu w Poznaniu.
Uchodźcy i uchodźczynie z Ukrainy nie chcą się wyprowadzać z hotelu w Poznaniu. Robert Woźniak
- Podsycanie nastrojów wśród mieszkańców hotelu zarówno przez różne grupy aktywistyczne, jak również niektórych polityków, doprowadziło do wielu nieprzyjemnych sytuacji, w tym również nieodpowiednich zachowań skierowanych w stronę pracowników - twierdzi Grupa Polski Holding Hotelowy. Odpowiedziała ona na list posłanki Katarzyny Kretkowskiej w sprawie sytuacji, związanej z pobytem Ukraińców w hotelu Ikar w Poznaniu.

Ukraińcy muszą się wyprowadzić z hotelu Ikar. Właściciel wydał oświadczenie

Grupa Polski Holding Hotelowy, w związku z ostatnimi wydarzeniami dotyczącymi sytuacji osób z Ukrainy, zamieszkującymi w hotelu Ikar w Poznaniu, wystosowała oświadczenie.

Czytaj więcej o sprawie:

- W związku z ostatnimi wydarzeniami dotyczącymi sytuacji osób z Ukrainy, zamieszkujących w naszym IKAR Poznań oraz w odpowiedzi na liczne pytanie dotyczące konieczności opuszczenia hotelu do końca listopada przez naszych przyjaciół z Ukrainy, postanowiliśmy upublicznić naszą odpowiedź do Pani Poseł Katarzyna Kretkowska. Mamy nadzieję, że zawarte w tym piśmie ważne informacje posłużą do wyjaśnienia całej sprawy, a także pozwolą lepiej zrozumieć całą sytuację i konieczność przeprowadzenia pilnej modernizacji

– napisała na swoim profilu na Facebooku Grupa Polski Holding Hotelowy.

- Apelujemy również do Pani Poseł o odpowiedzialne i pełne empatii podejście do zaistniałej sytuacji oraz wykorzystanie autorytetu pełnionej funkcji do udzielenia wsparcia naszym gościom z Ukrainy poprzez wytonowanie emocji, dialog i pomoc w odnalezieniu w nowym miejscu pobytu

- dodano.

Zobacz też: Opuszczony budynek w Wielkopolsce to tykająca bomba! Może dojść do tragedii?

Hotel Ikar w Poznaniu, należący do Grupy Polski Holding Hotelowy, od początku wybuchu wojny był zaangażowany w pomoc dla Ukraińców.

- W tym miejscu chcę również zwrócić uwagę na bardzo ważne fakty, o których praktycznie nikt nie mówi, że pracownicy hotelu Ikar na czele z panią dyrektor hotelu Magdaleną Jóźwiak od początku byli w pełni zaangażowani w pomoc osobom z Ukrainy. Nasi pracownicy robili i nadal robią wszystko, aby pobyt naszych gości z Ukrainy był jak najbardziej komfortowy, aby zapomnieli o wojnie i zaznali jak najwięcej „normalnego życia”. Często pomoc ze strony personelu hotelu wykracza poza zakres ich obowiązków. Dla przykładu warto, chociażby wspomnieć o Dniu Kobiet zorganizowanym z prywatnych środków kobiet zatrudnionych w Ikarze – drobne upominki (kosmetyki i słodycze) dla ukraińskich kobiet, czekolady dla dzieci na Dzień Dziecka, zakup „wyprawki” dla noworodka urodzonego w czasie pobytu w Ikarze

– podkreśla w stanowisku Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.

- Niejednokrotnie nasi pracownicy pomagali przy umawianiu wizyt u lekarzy specjalistów i w organizacji transportu medycznego dla potrzebujących. Reagowali na wszystkie dodatkowe potrzeby i prośby: dostawianie biurek do pokoi dla dzieci do odrabiania lekcji, przyznawanie dodatkowego pokoju dla rodziny, dodatkowe sprzątanie czy zmiana pościeli. Byli pomocni w załatwianiu innych, codziennych, życiowych spraw. Dodatkowo trzy panie z Ukrainy, przybywające w naszym hotelu, zostały zatrudnione w Ikarze jako pomoc kuchenna i pracują u nas do dziś

- dodaje.

Ukraińcy nie ponoszą opłat i wszystko mają zapewnione

Ponadto zaznaczono w stanowisku, że Ukraińcy przebywający w hotelu Ikar od początku swojego pobytu do dzisiaj włącznie nie ponoszą żadnych opłat. Cały pobyt osób z Ukrainy przebywających w hotelu jest regulowany na podstawie umowy między PHH Hotele – spółką należącą do Grupy Polski Holding Hotelowy a Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim. Hotel zapewnia wszystkim osobom z Ukrainy bezpłatnie: zakwaterowanie, wyżywienie (trzy posiłki dziennie), sprzątanie, zmianę pościeli i ręczników, korzystanie z mediów, korzystanie z parkingu (przynajmniej 7 rodzin posiada ten środek transportu), pobyt zwierząt. Hotel również bezpłatnie udostępnia salę na aktywności organizowane przez wolontariuszy i inne organizacje – np. joga, zajęcia plastyczne dla dzieci, czytanie bajek.

Obserwuj nas także na Google News

- Zatem z całą stanowczością należy podkreślić, że nie jest prawdą, jak przytoczyła Pani w przesłanym do nas piśmie, iż „uchodźcy potwierdzają, że opłacają i są w stanie dalej opłacać hotel”. Należy również stanowczo powiedzieć, że z naszej strony nikt nigdy nie przekazywał informacji, iż osoby z Ukrainy będą mogły pozostać w naszym hotelu do zakończenia wojny. Powielanie tej nieprawdziwej informacji zarówno w mediach, jak również przytaczanie jej w Pani piśmie, służy tylko i wyłącznie dezinformacji

– komentuje Cristescu.

- Pragnę również zwrócić uwagę na fakt, iż podsycanie nastrojów wśród mieszkańców naszego hotelu zarówno przez różne grupy aktywistyczne, jak również niektórych polityków doprowadziło do wielu nieprzyjemnych sytuacji, w tym również nieodpowiednich zachowań skierowanych w stronę naszych pracowników. Jest to tym bardziej przykre dla naszego personelu, który – jak już wspominałem – od początku całym serem zaangażował się w jak najlepsze przyjęcie i pobyt osób z Ukrainy w naszym hotelu. Nasi pracownicy, mimo tych sytuacji, cały czas traktują naszych gości z Ukrainy z życzliwością i szacunkiem. Proszę zatem w całej tej sprawie wziąć nie tylko pod uwagę wrażliwość obywateli Ukrainy, ale również wrażliwość obywateli Polski, którzy pracują w naszym hotelu i nie zasługują na niegodziwe traktowanie

Remont hotelu Ikar w Poznaniu. Prace planowano już od 2019 roku

Wyjaśnił także, że remont hotelu Ikar w Poznaniu planowany był już od 2019 r. Na skutek najpierw wybuchu pandemii, a później globalnych wydarzeń na świecie i związanego z tym przyjmowanie do hotelu kolejnych grup osób z Afganistanu i Ukrainy, dochodziło do przesunięcia rozpoczęcia prac remontowych. Za każdym razem tak długo, jak tylko było to możliwe, odsuwano, jego zdaniem, rozpoczęcie remontu. O konieczności przeprowadzenia prac remontowych poinformowano Wielkopolski Urząd Wojewódzki w połowie października br., jak również zaproponowano inne lokalizacje w obiektach grupy dla gości z Ukrainy przebywających w Ikarze. Nikt jednak nie zdecydował się na pobyt w tych obiektach w innych lokalizacjach niż Poznań.

- W tym momencie nie możemy już dłużej przesuwać terminu rozpoczęcia prac modernizacyjnych. Wynika to z nie tylko z podpisanych umów i zaciągniętych zobowiązań, ale również z faktu, iż budynek wymaga dostosowania do obecnie obowiązujących przepisów budowlanych, które zmieniały się na przestrzeni lat. Na dzisiaj obiekt jest bezpieczny w użytkowaniu, natomiast konieczna jest jego modernizacja z uwagi na wydane postanowienia organów administracyjnych zobowiązujących właściciela do utrzymania obiektu i jego infrastruktury w należytym stanie. Zatem przesunięcie remontu o kolejne pół roku nie jest możliwe z uwagi na konieczność dostosowania budynku do obowiązujących przepisów pożarowych i postanowień wynikających z decyzji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu. Dalsze odkładanie prac remontowych doprowadzi do degradacji tkanki budynku, a co za tym idzie, narazi na niebezpieczeństwo mieszkających w nim gości

– wyjaśnia Cristescu.

Przesunięcie remontu o pół roku – o które apeluje posłanka Kretkowska w piśmie – jak zaznacza Cristescu, z jednej strony spowoduje niewykonanie przez Grupę PHH ciążących zobowiązań umownych, narażając tym sam na odpowiedzialność odszkodowawczą, z drugiej zaś strony dalsze przesuwanie pilnego remontu, wynikającego z konieczności dostosowania stanu technicznego budynku do aktualnych wymogów, może stworzyć realne zagrożenie nie tylko dla gości z Ukrainy, ale również dla pracowników. To jest ostatni moment, kiedy trzeba rozpocząć remont hotelu z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa nas wszystkich.

- W związku z powyższym apeluję do Pani Poseł o odpowiedzialne i pełne empatii podejście do zaistniałej sytuacji i w miejsce kontestowania zapadłej decyzji, wykorzystanie autorytetu pełnionej funkcji, by udzielić wsparcia naszym gościom z Ukrainy poprzez wytonowanie emocji, dialog i pomoc w odnalezieniu w nowym miejscu pobytu

– informuje Cristescu.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Pożary w byłym zajeździe „Pod Kaczorem” to niekończąca się opowieść.Zobacz zdjęcia --->10 najtańszych domów na sprzedaż w Wielkopolsce

Zajazd-widmo w Wielkopolsce. Kiedyś popularna restauracja "P...

Kolejny tydzień przynosi kolejne planowe wyłączenia prądu. W dniach od 21 do 27 listopada Enea Operator zapowiedział przerwy w dostawie prądu zarówno w różnych częściach Poznania, jak i okolicach. Gdzie i kiedy nie będzie prądu? Sprawdź kolejne wyłączenia prądu --->

Brak prądu w Poznaniu i okolicach! Kiedy i gdzie nie będzie ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku - video flesz

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie