Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian 2015: Test z języka niemieckiego - rozwiąż zadania

KS, AB
1 kwietnia - szóstoklasiści przystąpią do testu z języka obcego.
1 kwietnia - szóstoklasiści przystąpią do testu z języka obcego. Paweł Miecznik
1 kwietnia - szóstoklasiści przystąpią do testu z języka obcego. Część z nich napisze egzamin z języka niemieckiego. Sprawdź, jakie mogą być zadania. Rozwiąż nasz test!

ROZUMIENIE ZE SŁUCHU

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 1.
Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (1.–3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym się on odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

  1. Mężczyzna: Hast du Schinkenbrote mit?
    Dziewczynka: Ja, natürlich. Ich habe aber nichts zu trinken.
    Mężczyzna: Ich gehe noch schnell zum Kiosk und kaufe dir einen Apfelsaft.
    Dziewczynka: Nein, Vati. Der Zug fährt gerade ein. Das ist mein Zug.
    Mężczyzna: Okay. Gute Reise!
    Dziewczynka: Danke, Vati! Ich muss schnell in den Zug. Ich möchte einen Platz am Fenster.
    2
    Mężczyzna: Julia, möchtest du Saft trinken?
    Dziewczynka: Nein, ich habe schon einen Tee.
    Mężczyzna: Was isst du denn?
    Dziewczynka: Brot mit Marmelade.
    Mężczyzna: Vielleicht möchtest du Käse?
    Dziewczynka: Ja, gerne.
    Mężczyzna: Soll ich dir ein Schinkenbrot für die Schule machen?
    Dziewczynka: Ja, bitte.
  2. Dziewczynka: Guten Morgen! Ein Kilo Orangen, bitte!
    Mężczyzna: Bitte schön. Noch etwas?
    Dziewczynka: Ja, einen Liter Apfelsaft, bitte.
    Mężczyzna: Ist das alles?
    Dziewczynka: Ja. Was kostet das?
    Mężczyzna: Vier Euro fünf Cent.

Zadanie 2.
Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdej rzeczy (1.–4.) miejsce, w którym ona się znajduje (A–E). Wpisz odpowiednią literę w kratkę pod każdą rzeczą. Uwaga! Jedno miejsce na obrazku pozostanie niewykorzystane.


Transkrypcja
Dziewczynka: Adam, gleich regnet es. Komm her und hilf mir bitte. Wir holen alle Sachen aus dem Garten.
Chłopiec: Okay.
Dziewczynka: Dein Buch liegt unter dem Baum. Nimm es schnell!
Chłopiec: Natürlich. Unter dem Baum war mein Pullover. Hast du ihn gesehen?
Dziewczynka: Er liegt unter dem Tisch. Und wo ist meine Kamera? Du hast Blumen fotografiert.
Chłopiec: Ich habe sie auf den Stuhl gelegt.
Dziewczynka: Okay, ich habe sie nicht gesehen. Und wo ist unser Fußball?
Vielleicht unter dem Tisch?
Chłopiec: Nein, er liegt an der Tür. Ich hole ihn gleich.
Dziewczynka: Schnell! Es regnet schon!

Zadanie 3.
Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.–3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wstaw znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

1. Co Anna widzi na ekranie komputera?

2. Który chłopiec wykonał wszystkie polecenia lekarza?

3. Co Markus robił rano?

Transkrypcja

  1. Mężczyzna: Anna, sitzt du noch am Computer? Bist du schon mit deinen Hausaufgaben fertig?
    Dziewczynka: Ja, Vati. Ich schaue mir jetzt die Fotos aus den Ferien an.
    Mężczyzna: Vielleicht gehen wir spazieren? Das Wetter ist so schön.
    Dziewczynka: Okay.
  2. Lekarz: Jan, setz dich bitte auf den Stuhl. Öffne deinen Mund! Ich möchte deinen Hals sehen.
  3. Dziewczynka: Markus, wer macht den Salat zum Mittagessen?
    Chłopiec: Ich nicht, Lena. Ich war heute früh im Supermarkt, und du hast nichts gemacht.
    Dziewczynka: Das stimmt nicht. Ich habe das Badezimmer geputzt.
    Chłopiec: Dann machen wir den Salat vielleicht zusammen?
    Dziewczynka: Okay.

ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 4.
Dla każdej z opisanych sytuacji (1.–5.) wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdej sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

1. Zadzwonił kolega, ale Ty nie możesz rozmawiać. Co powiesz?
2. Chciałbyś zadzwonić z telefonu kolegi. Jak o to poprosisz?
3. Kolega pyta, czy lubisz rozmawiać przez telefon. Co mu odpowiesz?
4. Dostałeś od mamy telefon w prezencie. Co powiesz?
5. Kolega mówi, że zepsuł mu się telefon. Co powiesz?

A. Entschuldigung. Ich kann jetzt nicht sprechen. Wir können später telefonieren.
B. Das tut mir leid. Möchtest du mit meinem Handy telefonieren?
C. Danke! Das Handy ist super! Das beste in meiner Klasse!
D. Kannst du mir dein Handy geben? Ich muss telefonieren.
E. Hallo, ich bin´s. Können wir jetzt sprechen?
F. Natürlich, ich kann lange telefonieren.

ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 5.
W zadaniach 1.–3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią ilustracji. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

1. Der Mann mit der Tasche trägt
A. ein T-Shirt.
B. einen Pullover.
C. ein Hemd.

2. Der Junge
A. isst ein Eis.
B. kauft eine Fahrkarte.
C. liest den Fahrplan.

3. Der Koffer steht
A. neben dem Tisch.
B. unter dem Tisch.
C. auf dem Tisch.

Zadanie 6.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 1.–3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

A. OFT
B. BEKOMMEN
C. SPIELST
D. MACHST
E. VIELE
F. KAUFEN

INTERVIEW
Wann hast du deinen Computer 1. _____? Vor zwei Jahren.
2. _____ du deine Hausaufgaben am Computer? Ja, jeden Tag.
Wie 3. _____ spielst du am Computer? Manchmal.

ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 7.
Zdecyduj, o czym jest każdy tekst (1.–3.). Wpisz odpowiednią literę (A–D) w każdą kratkę. Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu.

A. die Sommerferien
B. einen Film
C. eine Lehrerin
D. ein Tier

1.Am Anfang war es langweilig, aber dann interessierte mich die Geschichte von einem Mädchen und einem Elefanten. Die Musik war schön. Vielleicht gehe ich mit meiner Klasse wieder ins Kino und sehe das noch einmal.
Der Text ist über .....

2.Nach einem langen Schuljahr erhole ich mich jetzt an einem See. Es ist heiß und sonnig. Ich schwimme im See und fahre Kajak. Abends sehe ich fern. Ich denke nicht an Schule und Lehrer.
Der Text ist über ........

3.Sie ist neu in unserer Schule. Ich mag sie sehr, denn sie ist nett. Ihre Biologiestunden sind immer lustig. Sie erzählt uns interessante Geschichten und wir sehen uns oft tolle Filme über Tiere im Dschungel, z.B. über Elefanten an.
Der Text ist über.......

Zadanie 8.
Przeczytaj teksty A–E. Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (1.–4.) odpowiednią literę. Uwaga! Jeden tekst zostanie niewykorzystany. Z którego tekstu Robert dowiedział się o tym?

Mama pyta: _Wer hat ein neues Fahrrad gewonnen? Weißt du das?
_Robert odpowiada:
Ja.
Mama pyta: Wann treffen sich die Radfahrer zum Training? Weißt du das?
Robert odpowiada: Ja.
Mama pyta: Was musst du auf die Klassenfahrt mitnehmen? Weißt du das?
Robert odpowiada: Ja.
Mama pyta: Wo kaufen wir ein Fahrrad? Weißt du das?
Robert odpowiada: Ja.

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski