Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian 2016. Język angielski - sprawdź, czy umiesz!

KS, AB
Sprawdzian 2016 odbędzie się 5 kwietnia. Składa się z dwóch części. Pierwsza to test z języka polskiego i matematyki, która rozpocznie się o godzinie 9. O godzinie 11.45 uczniowie przystąpią do testu z języka obcego. Większość szóstoklasistów wybrała język angielski.

TUTAJ ZNAJDZIECIE ODPOWIEDZI:

Pozostali zdecydowali się sprawdzić swoje umiejętności z języków: niemieckiego, hiszpańskiego, francuskiego, rosyjskiego lub włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczył się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.

Zestaw zadań egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego obejmuje następujące części:

  • Rozumienie ze słuchu
  • Znajomość funkcji językowych
  • Znajomość środków językowych
  • Rozumienie tekstów pisanych

PRÓBNY SPRAWDZIAN 2016 Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Rozumienie ze słuchu

Zadanie 1.
Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania (1.1.–1.3.) są prawdziwe (TAK), czy fałszywe (NIE). Wpisz znak X w kratkę obok poprawnej odpowiedzi.

PRZESŁUCHAJ NAGRANIE

1.1. Chłopiec mówi o tym, jak dba o zdrowie TAK /NIE
1.2. Dziewczynka opisuje swoje letnie wakacje. TAK /NIE
1.3. Chłopiec prosi koleżankę, żeby kupiła mu książkę. TAK /NIE

Transkrypcja do zadania 1.
Tekst 1.
Kobieta: And what about you, Mark?
Chłopiec: Me? I don’t eat any fast food, but I eat lots of fruit and vegetables every day. I love sports so I play basketball and I run in the park with my father. That’s why I’m never ill.

Tekst 2.
Dziewczynka: My friends love summer because it’s hot and sunny and there are holidays then. But I like going to school so summer is not my favourite season. I prefer spring. The weather’s warm and I love all those flowers around. It’s the best time of the year.

Tekst 3.
Dziewczynka: Mark, I’ve got something for you.
Chłopiec: Oh, a book by Tolkien!
Dziewczynka: Yes, I’ve bought it for you because I know you like this author.
Chłopiec: Thanks a lot!

Zadanie 2.
Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi. Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym się on odbywa (A–D). Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

PRZESŁUCHAJ NAGRANIE

Co widzisz na ilustracjach? Czy rozpoznajesz wszystkie miejsca? Spróbuj przewidzieć, o czym mogą rozmawiać osoby przebywające w tych miejscach.


2.1
2.2
2.3

Transkrypcja do zadania 2
Dialog 1.
Chłopiec: Mum, I’m tired. I’d like to sit down and drink something.
Kobieta: We’re going to the seaside tomorrow and we need one more thing.
Chłopiec: But why are you looking at umbrellas?
Kobieta: Well, what if it rains there?
Chłopiec: OK, so let’s buy this one.
Kobieta: Fine, it’s not very expensive.
Wskazówki do rozwiązania zadania:Nie podejmuj zbyt szybko decyzji, gdzie dialog ma miejsce. Pamiętaj, że niektóre zwroty mogą wskazywać na inne miejsce niż to, w którym rozmowa się w rzeczywistości odbywa. Które zwroty w tym dialogu podpowiedziały Ci, gdzie toczy się rozmowa?

Dialog 2.
Kobieta: Tom, we don’t have any juice left. Could you go shopping?
Chłopiec: Oh, mum, I’m cleaning my desk, see?
Kobieta: It will only take you a minute. Here is the shopping list and an umbrella; it’s raining.
Chłopiec: OK, I’ll just put these exercise books into my school bag and I’ll be ready to go.
Kobieta: Fine.
Wskazówki do rozwiązania zadania: Pamiętaj, żeby nie dopasowywać rozmowy do miejsca tylko na podstawie pojedynczego słowa. Słowo shopping kojarzysz zapewne ze sklepem, ale aby poprawnie rozwiązać zadanie, powinieneś postarać się zrozumieć cały dialog. W którym z miejsc przedstawionych na rysunkach chłopiec odpowie mamie, że sprząta swoje biurko?

Dialog 3.
Kobieta: Let’s sit here under this umbrella.
Chłopiec: Good idea.
Kobieta: Have a look at the menu. Would you like the fruit cake?
Chłopiec: No. This vanilla ice-cream looks great.
Kobieta: But you’ll eat lots of ice-cream when we get to the seaside.
Chłopiec: OK, I’ll take the cake, then.
Kobieta: Let’s call the waiter.
Wskazówki do rozwiązania zadania: Nie zawsze przedmioty, które znajdują się na obrazkach, będą pomagały Ci wybrać w łaściwą odpowiedź. Pamiętaj, że musisz zdecydować, czy rozmowa odbywa się w sklepie, na plaży, w kawiarni czy w pokoju. Z jakim miejscem kojarzysz następujące zwroty menu, Would you like the fruit cake, Let’s call the waiter?

Zadanie 3.
Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdej rzeczy właściwe miejsce, w którym ona znajduje się na obrazku (A–E). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdej osoby. Uwaga! Jedna postać na obrazku jest przedstawiona dodatkowo.

PRZESŁUCHAJ NAGRANIE

Transkrypcja do zadania 3
Kobieta: And now let’s go into the room where the writer worked.
Chłopiec: Not only worked. There’s a guitar on the wall.
Kobieta: Yes, you’re right. It’s his guitar. He played the guitar very well. But, can you see anything strange in the room?
Chłopiec: Yes, there’s a little duck under the desk.
Kobieta: The writer wrote his famous book The Funny Duckling in this room. That’s why the duck is here.
Chłopiec: And look, his book is on the chair.
Kobieta: Yes, he usually sat in it when he was writing.
Chłopiec: I see. And who is the girl in the photo?
Kobieta: Which photo? The one on the desk?
Chłopiec: No, the one on the middle shelf of the bookcase.
Kobieta: It’s his daughter, Ann. She was 12 in this photo.
Chłopiec: She’s pretty. Can we go to the garden now?
Kobieta: OK.

Zadanie 4.
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 4.1.–4.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

PRZESŁUCHAJ NAGRANIE


Transkrypcja do zadania 4.
Tekst 1.
Kobieta: Mary, don’t stand there like that. Come in! Take off your jacket and sit on the sofa. Betty will come in a minute
Tekst 2.
Chłopiec: Mum, all my friends would like to be famous in the future. Mark wants to be a pop star.
Kobieta: Well, he can sing very well.
Chłopiec: Mum, seriously, it’s not a real job. I don’t understand him. I’ll do something practical. I’d like to be a vet.
Kobieta: But you’ve dreamt of being a fireman. What’s happened?
Chłopiec: Mum, that was when I was a child!
Tekst 3.
Chłopiec: Yesterday I went to the zoo to see some birds. It was great. I saw some parrots and I gave some bread to the ducks. Finally, I saw the bird which I liked most. I don’t remember what it’s called, but it usually swims in ponds and lakes. It’s white and it’s got a very long neck. I think, it’s the most beautiful bird in the world!
Tekst 4.
Chłopiec: Mum, can I go to the swimming pool? I’ve already done my homework.
Kobieta: Fine, but I need your help first. Mary’s ill so I’ll walk the dog and you can wash the dishes.
Chłopiec: Mum, not the dishes, please! I’ll take the dog for a walk.
Kobieta: OK.
Tekst 5.
Dziewczynka: Can you believe I don’t go to school? My mother teaches me at home. So I don’t have to get up at eight because I don’t start my school day at nine as you probably do. It’s great that my lessons start an hour later. The bad thing is that I don’t have any schoolmates.

Znajomość funkcji językowych

Zadanie 5.
Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w każdą kratkę literę A, B albo C.

Zadanie 6.
Dla każdej z opisanych sytuacji wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego opisu sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

6.1. Koleżanka pyta Cię, jakie masz plany na weekend. Co jej powiesz?
Wskazówka do rozwiązania zadania: Z kim, oprócz kolegów i koleżanek, możesz spędzać weekend? Znajdź zdanie z czynnościami, które można wtedy wspólnie wykonywać.

6.2. Kolega pyta Cię, jak często chodzisz na basen. Co mu powiesz?
Wskazówka do rozwiązania zadania: Zastanów się, jakimi słowami można odpowiedzieć na pytanie jak często. W której odpowiedzi
możesz znaleźć jedno z takich słów?

6.3. Koleżanka przegrała zawody pływackie. Co jej powiesz?
Wskazówka do rozwiązania zadania: Pomyśl, jak może się czuć koleżanka, która przegrała zawody. Co zazwyczaj mówi się w takiej sytuacji?

6.4. Koleżanka pyta Cię, gdzie mieszkasz. Co jej powiesz?
Wskazówka do rozwiązania zadania: Zastanów się, jak można odpowiedzieć na takie pytanie, nie podając swojego adresu. Które
zdanie jest informacją o czyimś miejscu zamieszkania?

6.5. Kolega pyta Cię, jaki sport lubisz. Co mu powiesz?
Wskazówka do rozwiązania zadania: Jak można powiedzieć, że coś się lubi, nie używając słowa like? Poszukaj zdania, w którym
znajduje się nazwa sportu oraz wyjaśnienie, dlaczego dana osoba go lubi.

A. Never, because I can’t swim.
B. The swimming pool is near here.
C. I’m so sorry. You’ll win next time!
D. My house is next to the swimming pool.
E. Swimming is my favourite. I’m the fastest in my class.
F. I’m going to the beach with my dad. He’ll teach me to swim.

Znajomość środków językowych

Zadanie 7.
W zdaniach 7.1.–7.3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z ilustracją. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

7.1. The small boy is
A. listening to music.
B. talking on the phone.
C. reading a book.
Wskazówka do rozwiązania zadania: Zastanów się, której z osób dotyczy zadanie. Przeczytaj wszystkie trzy możliwości odpowiedzi. Którą z czynności wykonuje chłopiec?

7.2. The bird is
A. next to the bench
B. under the bench.
C. on the bench.
Wskazówka do rozwiązania zadania: Przyjrzyj się ławce. Czy widzisz w jej pobliżu jakieś zwierzątka? Którego z nich dotyczy zadanie? Gdzie to zwierzątko się znajduje?

7.3. The girl has got
A. an umbrella.
B. some flowers.
C. a bag.
Wskazówka do rozwiązania zadania: Której z osób dotyczy zadanie? Co ta osoba trzyma w ręku?

Zadanie 8.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 8.1.–8.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

Rozumienie tekstów pisanych

Zadanie 9.
Zdecyduj, o czym jest każdy tekst. Dopasuj do każdego tekstu właściwy temat (A–D). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu.

Zadanie 10.
Przeczytaj teksty A–E. Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę odpowiednią literę, którą oznaczony jest tekst. Uwaga! Jeden tekst pozostanie niewykorzystany.

Zadanie 11.
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.


TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadania pochodzą z informatora CKE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski