Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian 2016. Język hiszpański - sprawdź się przed testem

KS, AB
Sprawdzian 2016 odbędzie się 5 kwietnia. Od godziny 11.45 uczniowie rozwiązywać będą testy z języka hiszpańskiego. Jakie m ogą być zadania? Sprawdź!

TUTAJ ZNAJDZIECIE ODPOWIEDZI:

Uczniowie mogli wybrać język spośród sześciu języków obcych. Największą popularnością cieszy się zawsze język angielski. Szóstoklasiści wybierają też niemiecki, francuski, rosyjski i włoski.

Zestaw zadań egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego obejmuje następujące części:

  • Rozumienie ze słuchu
  • Znajomość funkcji językowych
  • Znajomość środków językowych
  • Rozumienie tekstów pisanych

PRÓBNY SPRAWDZIAN 2016 - JĘZYK HISZPAŃSKI

Zadanie 1.
Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania (1.1.–1.3.) są prawdziwe (TAK), czy fałszywe (NIE). Wpisz znak X w kratkę obok poprawnej odpowiedzi.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE

Tekst 1.
1.1. Chłopiec mówi o swoich planach na weekend. TAK/NIE

Tekst 2.
1.2. Dziewczynka opowiada o kłopotach w nauce. TAK/NIE

Tekst 3.
1.3. Chłopiec prosi o informacje. TAK/NIE

Transkrypcja do zadania 1.
Tekst 1.
Chłopiec: Este sábado vienen mis abuelos. Tengo que estar en casa y no puedo salir con mis amigos. El domingo voy a ver mi serie preferida en la tele y después vamos todos al zoo. Luego, vamos a comer en un restaurante. Mis abuelos son fantásticos y yo los quiero mucho.
Tekst 2.
Dziewczynka: Mis amigos me preguntan qué hago para sacar buenas notas, sobre todo en Matemáticas. Yo creo que no es tan difícil. Estudio, hago los deberes y nunca tengo problemas.
Tekst 3.
Kobieta: ¿Mañana vais a la playa?
Chłopiec: Sí, salimos a las ocho.
Kobieta: ¿Y a qué hora vais a volver?
Chłopiec: Tarde, por eso hay que llevar algo de comer.
Kobieta: Pero, hijo, ¿por qué no me has dicho nada?
Chłopiec: Bueno, lo he olvidado.

Zadanie 2.
Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (2.1.–2.3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym się on odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE

2.1.
2.2.
2.3.

Transkrypcja do zadania 2.
Dialog 1.
Chłopiec: Mamá, ¿puedo salir después de comer? He quedado con Paco.
Kobieta: ¿Vais al parque a montar en bici?
Chłopiec: No, vamos a la piscina.
Kobieta: ¡Ah!, pues muy bien. Mira, de vuelta me compras unas cosas en el supermercado, ¿vale?
Chłopiec: Sí, claro.
Kobieta: Y ahora, ayúdame a poner la mesa, que la comida ya está preparada.
Dialog 2.
Dziewczynka: Javier, ¿tienes agua?
Chłopiec: Sí, toma.
Dziewczynka: ¿Y por qué no nos sentamos un momento? Ya estoy un poco cansada de correr.
Chłopiec: Vale, ¿aquí, en este banco?
Dziewczynka: No, aquí hace mucho sol, mejor allí.
Chłopiec: Bueno, pues descansamos un poco, pero recuerda que a las dos tenemos que estar en casa.
Dialog 3.
Chłopiec: ¿Ya lo tienes todo, María?
Dziewczynka: Me parece que sí. A ver, ¿qué me ha dicho mi madre? El pan, la leche, las manzanas... Sí, creo que es todo. ¿Y tú?
Chłopiec: Yo solo necesito agua porque mañana tengo clase de gimnasia.
Dziewczynka: Entonces, ¿vamos ya a la caja?
Chłopiec: Sí, vamos.

Zadanie 3.
Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdego imienia (3.1.–3.4.) właściwą postać przedstawioną na obrazku (A–E). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego imienia. Uwaga! Jedna postać na obrazku jest przedstawiona dodatkowo.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE

3.1. María
3.2. Ana
3.3. Elena
3.4. Julia

Transkrypcja do zadania 3.
Chłopiec: Susana, ¿quiénes son las chicas de la foto?
Dziewczynka: Mira, la chica rubia que lleva gafas es María.
Chłopiec: ¿La que está de pie delante de la mesa?
Dziewczynka: No, María está sentada y está comiendo palomitas.
Chłopiec: Oye, ¿y la chica morena que está poniendo galletas en la mesa?
Dziewczynka: ¿No te acuerdas de ella? Es mi prima Ana, la que va al mismo colegio que yo.
Chłopiec: ¡Ah, sí! La conocí un día en tu casa. ¿Y quién es la chica que está sentada en una silla y lleva falda de cuadros?
Dziewczynka: Es Elena. Es la nueva compañera de clase.
Chłopiec: ¿Y la chica alta que está al lado de la ventana?
Dziewczynka: ¿La que está bebiendo un refresco?
Chłopiec: Sí, esa.
Dziewczynka: Es Julia, mi mejor amiga.

Zadanie 4.
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 4.1.–4.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE


Transkrypcja do zadania 4
Tekst 1.
Dziewczynka: ¡Hola, Javier! ¿Hoy vais a entrenar?
Chłopiec: No, hoy es domingo y descansamos. Hemos entrenado toda la semana. Dos o tres horas cada tarde. Y el sábado, también por la mañana.
Dziewczynka: Entonces, estáis bien preparados para el partido de mañana.
Chłopiec: Claro que sí. Seguro que vamos a ganar. ¿Vas a venir a ver el partido?
Tekst 2.
Dziewczynka: ¡Hola, Elena! Quiero pedirte un favor. Mañana voy al campamento y mi mochila está rota. Mi madre dice que puedo llevar su bolsa de viaje o su maleta, pero, claro, para ir a la montaña no es cómodo. ¿Puedes dejarme tu mochila? La voy a cuidar mucho. ¡Llámame, por favor!
Tekst 3.
Kobieta: Paco, ya es tarde. Tienes que salir. Tu padre está esperándote en el coche. ¡Ponte un jersey y coge al perro!
Chłopiec: Un momento, mamá.
Kobieta: No, ahora mismo. ¡Y llévate el paraguas porque está lloviendo!
Tekst 4.
Dziewczynka: ¡Miguel, he encontrado tu móvil!
Chłopiec: ¿De verdad? ¿Dónde? Yo he mirado en todas partes: en el sofá, debajo de la mesa, al lado del sillón, y nada.
Dziewczynka: Pues, en el salón, al lado del sofá.
Chłopiec: ¡No me digas!
Dziewczynka: Creo que te has dormido y el móvil se te ha caído...
Tekst 5.
Chłopiec: ¿Qué hay de comer?
Kobieta: Pescado con arroz.
Chłopiec: ¡Oh, no! ¡Otra vez!
Kobieta: Ya sé que no te gusta, hijo, pero no podemos comer espaguetis o pollo todos los días.
Chłopiec: ¿Y por qué no?
Kobieta: Manolo, por favor. Mañana te preparo pollo con patatas fritas, pero hoy tenemos pescado. ¿Vale?
Chłopiec: Está bien.

Zadanie 5.
Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w każdą kratkę literę A, B albo C.

Zadanie 6.
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.5.) wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego opisu sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

A. En bici, media hora.
B. ¡Es fantástica, me encanta!
C. ¿Puedes dejarlo en el garaje?
D. ¿Puedes ayudarme con la bici?
E. Creo que está detrás del garaje.
F. Me encanta montar en bici con mi padre.

Zadanie 7.
W zdaniach 7.1.–7.3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z ilustracją. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.


Zadanie 8.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 8.1.–8.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

Zadanie 9.
Zdecyduj, o czym jest każdy tekst (9.1.–9.3.). Dopasuj do każdego tekstu właściwy temat (A–D). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu.

Zadanie 10.
Przeczytaj teksty A–E. Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (10.1.–10.4.) odpowiednią literę, którą oznaczony jest tekst. Uwaga! Jeden tekst pozostanie niewykorzystany.


Zadanie 11.
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.


TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadania pochodzą z informatora CKE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski