Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian 2016. Język niemiecki - rozwiąż test!

KS, AB
5 kwietnia odbędzie się sprawdzian 2016. Tego dnia szóstoklasiści rozwiążą dwa testy. Pierwszy z języka polskiego i matematyki, a drugi - z wybranego języka obcego. Uczniowie przez 45 minut rozwiązywać będą zadania z języka angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, rosyjskiego lub włoskiego.

TUTAJ ZNAJDZIECIE ODPOWIEDZI:

Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczył się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.

Zestaw zadań egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego obejmuje następujące części:

  • Rozumienie ze słuchu
  • Znajomość funkcji językowych
  • Znajomość środków językowych
  • Rozumienie tekstów pisanych

Zobacz, jak mogą wyglądać zadania z języka niemieckiego.

PRÓBNY SPRAWDZIAN 2016 - JĘZYK NIEMIECKI

Rozumienie ze słuchu

Zadanie 1.
Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania (1.1.–1.3.) są prawdziwe (TAK), czy fałszywe (NIE). Wpisz znak X w kratkę obok poprawnej odpowiedzi.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE

Transkrypcja
Tekst 1. Chłopiec: Markus, endlich habe ich einen eigenen Fernseher in meinem Zimmer! Hast du am Samstag Zeit? Komm zu mir. Wir können uns zusammen ein Fußballspiel ansehen.

Tekst 2. Chłopiec: Heute hatten wir ein Turnier. Wir haben gegen eine Schule aus Dresden gespielt und ihr Team war besser als unser Team. Peter und Paul haben sehr schlecht gespielt. Unser Trainer war böse.

Tekst 3. Dziewczynka: Hallo Paul, hier Moni. Heute Nachmittag fahre ich mit meinen Eltern in ein Geschäft. Sie kaufen mir ein neues Fahrrad! Ich kann also heute nicht mit dir joggen. Es tut mir leid.

Zadanie 2.
Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (2.1.–2.3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym dialog się odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE

2.1.
2.2.
2.3.

Transkrypcja

Dialog 1.
Dziewczynka: Andreas, hast du die Blumen gekauft?
Chłopiec: Ja, fünf weiße Rosen.
Dziewczynka: Schön! Stell die Rosen in die Vase. Und hol Mineralwasser aus dem Kühlschrank.
Chłopiec: Haben wir keinen Orangensaft? Heute kommen doch die Gäste.
Dziewczynka: Nein, aber Mama und Papa machen gerade Einkäufe. Und ich mache einen Gemüsesalat für die Party. Hilf mir bitte! Chłopiec: Na gut…

Dialog 2.
Chłopiec: Es gibt heute so viele Menschen hier!
Dziewczynka: Ja, das Wetter ist schön, es ist sonnig und endlich warm. Alle gehen gern spazieren.
Chłopiec: Wir gehen schon eine Stunde lang! Ich bin müde, können wir uns auf die Bank setzen? Dziewczynka: Gut.

Dialog 3.
Kobieta: Paul, was hältst du in der Hand?
Chłopiec: Frau Weber, das sind Rosen für Sie. Wir wünschen Ihnen alles Gute zum Geburtstag!
Kobieta: Das ist sehr nett von euch. Danke. Aber jetzt öffnet bitte die Hefte. Wir wollen noch einige Übungen für die Mathearbeit machen.

Zadanie 3.
Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdego imienia (3.1.–3.4.) właściwą postać (A–E) przedstawioną na obrazku. Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego imienia. Uwaga! Jedna postać na obrazku, oznaczona literą, jest przedstawiona dodatkowo i nie pasuje do żadnego imienia.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE

3.1. Max
3.2. Andreas
3.3. Paul
3.4. Tobias

Transkrypcja
Chłopiec: Wir waren gestern auf dem Land und ich habe ein paar Fotos. Schau mal dieses Foto hier an!
Dziewczynka: Zeig mal! … Oh, das gefällt mir. Wer spielt da mit dem Hund? Ist das Max?
Chłopiec: Ja. Er mag Tiere, am liebsten Hunde und Katzen.
Dziewczynka: Und wer steht neben dem Traktor? Paul?
Chłopiec: Nein, das ist mein Bruder, Andreas. Er interessiert sich für Maschinen.
Dziewczynka: Und wo ist Paul auf dem Foto?
Chłopiec: Er sitzt auf dem Pferd. Reiten ist sein Hobby. Das Pferd auf dem Foto heißt Aliger. Es ist sehr groß, nicht wahr? Dziewczynka: Ja. Und wer macht Fotos von dem Pferd?
Chłopiec: Das ist Tobias. Er findet das Pferd total schön. Er hat gestern viele Fotos gemacht.

Zadanie 4.
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 4.1.–4.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

ODSŁUCHAJ NAGRANIE


Transkrypcja
Tekst 1.
Chłopiec: Anja, wie findest du mein neues Zimmer?
Dziewczynka: Es gefällt mir sehr gut, aber wo sind deine Poster?
Chłopiec: Ich habe sie noch nicht aufgehängt.
Dziewczynka: Und dein Computer? Chłopiec: Ich habe ihn meinem Cousin gegeben, denn meine Eltern kaufen mir morgen einen Laptop. Und schau mal hier, ich habe eine neue Lampe. Wie findest du sie?
Dziewczynka: Sie ist sehr schön.

Tekst 2.
Dziewczynka: Thomas, was hast du in Englisch bekommen?
Chłopiec: Eine Sehr gut.
Dziewczynka: Hast du lange für die Klassenarbeit gelernt?
Chłopiec: Nein, nur zwei Tage. Ich habe nur CDs mit einem Englischkurs gehört.
Dziewczynka: Und ich lerne immer mit dem Englischbuch. Ich schreibe auch viele Übungen ins Heft.

Tekst 3.
Dziewczynka: Gabi, ich freue mich, dass du mich besuchst. Wir können uns heute leider keinen Film zusammen ansehen. Mein Fernseher ist kaputt. Ich habe aber eine gute Idee. Meine Eltern gehen heute ins Schwimmbad und wir können zu Hause bleiben und eine Pizza machen. Wie findest du diese Idee?

Tekst 4.
Mężczyzna: Lea, habt ihr mir die Tabletten aus der Apotheke geholt?
Dziewczynka: Noch nicht. Mutti und ich hatten wenig Zeit. Im Schuhgeschäft waren wir auch nicht.
Mężczyzna: Was habt ihr denn so lange gemacht?
Dziewczynka: Wir haben schöne Kleider in einer Boutique gefunden und Mutti hat mir ein Kleid gekauft. Ich zeige es dir gleich.

Tekst 5.
Kobieta: Thomas, warum sitzt du am Tisch? Du bist doch erkältet. Leg dich bitte ins Bett und trink einen Tee. Musik hören hilft bei Kopfschmerzen nicht. Mach sie aus!

Znajomość funkcji językowych

Zadanie 5.
Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w każdą kratkę literę A, B albo C.

Zadanie 6.
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.5.) wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego opisu sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

6.1. Kolega pyta o hobby Twojej siostry. Co mu odpowiesz?
6.2. Chcesz odwiedzić kolegę. Co powiesz?
6.3. Chcesz się dowiedzieć, czy koleżanka ma rodzeństwo. Co powiesz?
6.4. Podoba Ci się siostra koleżanki. Co powiesz?
6.5. Zapraszasz koleżankę do domu. Co powiesz?

A. Hast du eine Schwester oder einen Bruder?
B. Deine Schwester ist größer als du.
C. Möchtest du, bitte, mich besuchen?
D. Sie mag Gartenarbeit.
E. Wann kann ich zu dir kommen?
F. Du hast aber eine schöne Schwester!

6.1.
6.2.
6.3.
6.4.
6.5.

Zadanie 7.
W zadaniach 7.1.–7.3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z ilustracją. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

7.1. Was macht der Mann?
A. Er spielt Schach.
B. Er telefoniert.
C. Er liest eine Zeitung.

7.2. Was liegt auf dem Fußboden?
A. ein Regenschirm
B. ein Plüschtier
C. ein Koffer

7.3. Wie ist das Wetter?
A. Es schneit.
B. Es regnet.
C. Es ist sonnig.

Zadanie 8.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 8.1.–8.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

A. aus
B. Hund
C. Hunger
D. lebe
E. lerne
F. mit

8.1.
8.2.
8.3.

Rozumienie tekstów pisanych

Zadanie 9.
Zdecyduj, o czym jest każdy tekst (9.1.–9.3.). Dopasuj do każdego tekstu właściwy temat (A–D). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu.

A. eine Schule
B. eine Reise
C. eine Musikband
D. eine Krankheit

9.1. Meine Klasse war gestern im Gebirge. Wir mussten früh aufstehen, denn unser Schulbus ist um halb sechs abgefahren. Im Bus haben wir gesungen. Es war lustig.
Dieser Text ist über

9.2. Wir haben in diesem Jahr neue Fächer und wir finden unsere Lehrer nett. Jeden Tag gibt es etwas Interessantes. Heute war es lustig: Wir haben im Musikunterricht viele Instrumente gespielt.
Dieser Text ist über

9.3. Tanja geht seit drei Tagen nicht in die Schule. Sie liegt im Bett und hat Fieber. Sie kann nicht lesen und Musik hören. Sie hat Kopfschmerzen und schläft viel. Sie muss Tabletten nehmen und Tee mit Zitrone trinken.
Dieser Text ist über

Zadanie 10.
Przeczytaj teksty (A–E). Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (10.1.–10.4.) odpowiednią literę, którą oznaczony jest tekst. Uwaga! Jeden tekst pozostanie niewykorzystany.

Zadanie 11.
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź na pytania 11.1-11.4. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.


TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadania pochodzą z informatora CKE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski