Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian 2016. Matematyka - rozwiąż zadania z algebry i arytmetyki

KS, AB
Sprawdzian 2016 odbędzie się 5 kwietnia. Od godziny 9 - przez 80 minut - uczniowie będą rozwiązywać zadania z języka polskiego i matematyki. Przygotowaliśmy dla szóstoklasistów zbiór zadań z matematyki, podobnych do tych, które mogą pojawić się na teście.

W teście znajdą się zadania zamknięte - uczeń będzie musiał wybrać prawidłową odpowiedź spośród podanych, a także zadania otwarte - w których uczeń będzie musiał zapisać wyliczenia.

PRÓBNY SPRAWDZIAN 2016. MATEMATYKA - Arytmetyka i algebra

Zadanie 1.
Karol mieszka w Polsce, a jego brat Wiktor studiuje w Kanadzie. Gdy u Karola jest godzina 17:00, to u Wiktora jest dopiero 9:00 tego samego dnia.
Karol (Polska) — godz. 17:00
Wiktor (Kanada) — godz. 9:00

Bracia czasami rozmawiają ze sobą przez Internet. Karol może codziennie korzystać z Internetu tylko w godzinach od 16:00 do 22:00 (swojego czasu).

Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F — jeśli jest fałszywe.
1. Gdy u Wiktora w Kanadzie jest godzina 8:05, Karol może już z nim rozmawiać przez Internet. P/F
2. Gdy o 13:30 swojego czasu Wiktor rozpoczyna przerwę w zajęciach, Karol może jeszcze przez pół godziny korzystać z Internetu. P/F

Zadanie 2
W miejskiej wypożyczalni rowerów wypożycza się rower na godziny i płaci się 2 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Natomiast w ośrodku sportowym wypożycza się rower na okresy sześciogodzinne i płaci się 10 zł za każde rozpoczęte 6 godzin. Kasia chce wypożyczyć rower na 16 godzin.
W której wypożyczalni zapłaci mniej?

Zadanie 3.
Nauczyciel matematyki robi uczniom kartkówki tylko w te piątki, które są dniami parzystymi. W kwietniu uczniowie napisali aż 3 kartkówki.
Dokończ zdanie — wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych. Kartkówka mogła wypaść
A. 4 kwietnia.
B. 8 kwietnia.
C. 16 kwietnia.
D. 28 kwietnia.

Zadanie 4.
W parku posadzono 240 tulipanów w trzech kolorach: żółtym, czerwonym i białym. Żółtych tulipanów posadzono trzy razy więcej niż białych, a czerwonych — o pięć mniej niż białych.
Ile tulipanów każdego koloru posadzono w parku?

Zadanie 5.
Na rysunkach przedstawiono „wypowiedzi” czterech literek.

Na podstawie „wypowiedzi” literek oblicz, ile jest równe P. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
A. 4
B. 2
C. –4
D. –2

Zadanie 6.
Olek poprawnie obliczył wartość wyrażenia 45:(23-3x6)+11.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F — jeśli jest fałszywe.

Pierwszym działaniem wykonanym przez Olka było odejmowanie. P/F
Ostatnim działaniem wykonanym przez Olka było dodawanie. P/F

Zadanie 7.

Zadanie 8.
Uzupełnij brakujący licznik oraz brakujący mianownik ułamków, tak aby zachodziły równości. Wybierz liczbę spośród oznaczonych literami A i B oraz liczbę spośród oznaczonych literami C i D.

Zadanie 9.

Zadanie 10.

Zadanie 11.
Jola napisała na tablicy trzycyfrową liczbę podzielną przez 2 i przez 3, w której w rzędzie dziesiątek była cyfra 5, a w rzędzie jedności była cyfra 4. Tomek, przepisując tę liczbę do zeszytu, pomylił się i zamienił miejscami dwie ostatnie cyfry.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F — jeśli jest fałszywe.

Liczba zapisana przez Tomka w zeszycie jest podzielna przez 3. P/F
Liczba zapisana przez Tomka w zeszycie jest podzielna przez 2. P/F

Zadanie 12.
Na tablicy zapisano liczby: –38, 43, –54, 2, –4, –18, 37, –45.
Dokończ zdania, wpisując w puste miejsca odpowiednie liczby.
Najmniejszą spośród zapisanych liczb jest liczba .......... .
Największą spośród zapisanych liczb ujemnych jest liczba .......... .

Zadanie 13.
Na rysunku przedstawiono częściowo wypełniony kwadrat magiczny.


Suma trzech liczb w każdym wierszu, w każdej kolumnie i na każdej z przekątnych tego kwadratu musi być taka sama.
Oblicz tę sumę oraz uzupełnij puste pola tak, aby otrzymać kwadrat magiczny.

Zadanie 14.
Na osi liczbowej zaznaczono liczby 0 i 1800 oraz oznaczono kropkami pięć liczb naturalnych.


Wybierz spośród liczb oznaczonych kropkami wszystkie te, które są czterocyfrowe, i oblicz ich sumę.

Zadanie 15.
Na osi liczbowej literami K, L, M i N oznaczono cztery liczby.

A. K
B. L
C. M
D. N

Zadanie 16.
Na kartce w kratkę narysowano fragment osi liczbowej (zobacz rysunek).

Jakie liczby są na osi oznaczone literami A i B? Wpisz te liczby pod literami.

Zadanie 17.
Z prostokąta o wymiarach 3 cm i 5 cm wycięto trójkąt równoramienny tak, jak pokazano na rysunku. Długość ramienia wyciętego trójkąta jest równa a.

Zadanie 18.
Kasia ułożyła strzałkę z patyczków o długościach a i b (zobacz rysunek).

Uzupełnij liczbami poniższe zdanie.
Do ułożenia strzałki Kasia wykorzystała ……… patyczków o długości a i ……… patyczków o długości b.

Zadanie 19.
Rozwiąż podane poniżej równania I i II. Porównaj otrzymane rozwiązania i wskaż równanie, którego rozwiązanie jest większą liczbą.

Zadanie 20.
Kasia od liczby a odjęła 8 i otrzymała 32.
Jaką liczbę otrzyma Kasia, gdy liczbę a podzieli przez 4? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
A. 4
B. 6
C. 8
D. 10

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadania pochodzą z informatora CKE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski