Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedaż na pokazach. Jest pozew przeciwko firmie Medical Factory z Wysogotowa

Justyna Piasecka
Justyna Piasecka
Zgodnie z przepisami, klient w ciągu 14 dni może zrezygnować z produktu, który kupił podczas pokazu, poza siedzibą firmy.
Zgodnie z przepisami, klient w ciągu 14 dni może zrezygnować z produktu, który kupił podczas pokazu, poza siedzibą firmy. 123RF/Zdjęcie ilustracyjne
Wracamy do sprawy pana Józefa z Lubonia. Mężczyzna kupił sprzęt na pokazie firmy Medical Factory. Chciał odstąpić od umowy i otrzymać zwrot pieniędzy. Te jednak nie zostały mu zwrócone. Sprawa znajdzie swój finał w sądzie.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poznaniu wytoczył pozew na rzecz pana Józefa przeciwko firmie Medical Factory, która ma swoją siedzibę w podpoznańskim Wysogotowie, w którym domaga się zwrotu 2 300 zł.

Medical Factory jest jedną z firm, która oferuje sprzedaż produktów na pokazach. Klientami są głównie osoby starsze, które zazwyczaj łatwiej dają namówić się wyszkolonym handlowcom na zakup.

Pan Józef wziął udział w pokazie, nie planował niczego kupić, ale wpadł mu pionowy odkurzacz. Do jego zakupu, jako gratis otrzymał masażer. Podpisując umowę kupna-sprzedaży handlowiec zapewnił go, że do sprzętu dołączony jest komplet dokumentów.

W domu pan Józef zorientował się, że w pudełku znajdowały się też certyfikaty oryginalności produktów, ale dokumenty te nie były wypełnione.

– Brakowało m.in. daty, nazwy produktu, podpisu i pieczątki firm

– mówi pan Józef.

Mężczyzna postanowił zwrócić sprzęt, jednak nie mógł nawiązać kontaktu z przedstawicielami firmy. Postanowił udać się do siedziby z wypowiedzeniem umowy. Wtedy został poinformowany, że zakupione produkty może zwrócić, jednak pieniądze nie zostaną mu oddane.

– Pracownica firmy stwierdziła, że pieniądze zostaną na specjalnym koncie i będę mógł je wykorzystać na zakup innego sprzętu podczas kolejnego pokazu. To oszustwo i szantaż

– uważa pan Józef.

Tymczasem zgodnie z przepisami, klient w ciągu 14 dni może zrezygnować z produktu, który kupił podczas pokazu, poza siedzibą firmy.

W dokumencie, który podpisał mężczyzna, nie było informacji o warunkach umowy, w tym też tych dotyczących odstąpienia od zakupu.

O komentarz poprosiliśmy przedstawicieli firmy Medical Factory. W rozmowie telefonicznej z pracownicą sekretariatu usłyszeliśmy, że klient przy podpisywaniu umowy zawsze jest informowany o jej warunkach, które również są zawarte w umowie.

– Klient dostaje teczkę z dokumentami, tam są wszelkie informacje, także te o odstąpieniu umowy. U nas odstąpienie od umowy odbywa się na takich samych zasadach jak wszędzie

– mówi pracownica Medical Factory.

Pan Józef poczuł się oszukany i zgłosił sprawę do Rzecznika Konsumentów.

– W sytuacji, kiedy konsument zwraca się do mnie i widzę, że faktycznie jest coś na rzeczy, wówczas występuję z pismem do przedsiębiorcy o wyjaśnienie sprawy w określonym terminie. W zależności od tego, czy przedsiębiorca odpowie, i co odpowie, mogę podpowiedzieć konsumentowi, jakie kroki może podjąć. Jeśli przedsiębiorca nie chce się porozumieć w danej sprawie, wtedy mogę pomóc konsumentowi m.in. w napisaniu pozwu

– wyjaśnia Marek Radwański, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poznaniu.

Wymiana pism między Rzecznikiem a przedstawicielami firmy nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, stąd decyzja o pozwaniu Medical Factory.

Podobna sytuacja spotkała 70-letniego ojca pani Patrycji z Żywca.

– Tata kupił matę masującą, w prezencie dostał odkurzacz, garnki i laptop. Odkurzacz był używany, w worku były śmieci, laptop też - był zniszczony

– mówi kobieta.

Dodaje, że pracownicy powiedzieli, że zwrot nie jest możliwy.

– Po konsultacji z prawnikiem wysłaliśmy firmie wypowiedzenie umowy, a następnego dnia zakupione produkty. Zażądaliśmy też zwrotu pieniędzy - 600 zł, które tata zapłacił przy podpisywaniu umowy, reszta kwoty miała być spłacana w ratach. Minęły już ze trzy miesiące i do tej pory nikt się z nami nie skontaktował, ani nie zwrócił pieniędzy

– wskazuje pani Paulina.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Osoby, które robią zakupy przez internet, muszą zachować szczególną ostrożność. Cyberprzestępcy nieustannie dostosowują metody oszustw, by zwiększyć swoją skuteczność. Sprawdź, o czym trzeba pamiętać, by zwiększyć bezpieczeństwo podczas zakupów online --->

Bezpieczne zakupy online. Jak chronić się przed oszustami in...

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski