Stare Miasto bez szpecących reklam? Podyskutujmy o tym!

Karolina Koziolek
Reklamy wiszą w Poznaniu głównie na budynkach i ogrodzeniach
Reklamy wiszą w Poznaniu głównie na budynkach i ogrodzeniach Andrzej Szozda
Miasto chce porządkować śródmiejską przestrzeń - chodzi o reklamy. Miejska Pracownia Urbanistyczna przygotowała Koncepcję Polityki Reklamowej. Urbaniści zarzekają się jednak, że nie będzie to gotowa recepta na pozbycie się bałaganu na Starym Mieście.

Co zatem będzie w tym dokumencie?
- Szczegóły dotyczące formatu urządzeń reklamowych, szyldów i słupów ogłoszeniowych - wyjaśnia Małgorzata Kędziora z MPU, autorka koncepcji.

Określi na przykład na jakiej wysokości mogą wisieć szyldy, w jakiej odległości od siebie, czy powinny być położone równolegle czy prostopadle. Generalnie dokument - za wytycznymi z miejscowych planów zagospodarowania - powtarza zakaz reklam na Starym Mieście (wyjątkiem są wiaty przystankowe). Natomiast szyldy reklamowe mogą wisieć wyłącznie w miejscach z wiązanych z działalnością gospodarczą.

Miejska Pracownia Urbanistyczna przygotowała Koncepcję Polityki Reklamowej

- Nie poszliśmy jednak tak daleko, aby sugerować określoną kolorystykę czy rodzaje liternictwa - dodaje M. Kędziora.

Niewykluczone jednak, że i takie szczegóły znajdą się w dokumencie. A to dlatego, że 5 listopada rozpoczynają się konsultacje społeczne dotyczące Koncepcji Polityki Reklamowej (Urząd Miasta Poznania, godzina 17). Głos będą mogli zabrać mieszkańcy, przedsiębiorcy ze Starego Miasta, architekci czy historycy sztuki. MPU będzie czekało na ich postulaty i wnioski do końca grudnia.

Do tego czasu planowane są kolejne spotkania z urbanistami. Dokument ma być gotowy w pierwszych miesiącach 2013 roku.
Urbaniści tłumaczą jednak, że nie będzie miał on mocy prawnej i nie będzie rozwiązaniem choćby ostatnio dyskutowanych problemów bałaganu na Starym Rynku.

- A takie wyczuwamy oczekiwania - mówi Małgorzata Kędziora. - Tymczasem, jak sama nazwa wskazuje, jest to koncepcja. Nie sprawi, że ze Starego Miasta zniknie cały reklamowy śmietnik.

Koncepcja ma pomóc w wypracowaniu wspólnego języka, ma być podstawą przy tworzeniu nowych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego czy Parku Kulturowego, który w obrębie Starego Miasta planuje stworzyć miejska konserwator zabytków.

- Wówczas wypracowane przez nas wytyczne mogłyby być egzekwowane prawnie - wyjaśnia M. Kędziora.

W to, że stworzenie takiego dokumentu jest potrzebne i ważne, wierzy Łukasz Mikuła, szef Komisji Polityki Przestrzennej.

- Jednak nie ma tu co liczyć na dżentelmeńską umowę. Postulaty z opracowanej koncepcji muszą zostać później przeszczepiane do dokumentów prawnych - zaznacza.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
on
Tak, na wszystko pozwolenia - Tobie też powinni dać pozwolenie, żebyś mógł napisać ten komentarz.
Najlepiej oddaj życie swoje i swojej rodziny w łapy urzędników.
A
As
Ostatnio chwalono się, że sprawdzono w tym roku AŻ 70 (sic!) reklam. Ludzie tyle powinno byś sprawdzane w tygodniu.
Jaki problem w scenariuszu: dzień dobry - pozwolenie na te tablicę poproszę, - nie mam, - zatem 24 h na zdjęcie planszy inaczej zrobimy to my i obciązymy kosztami. I KONIEC

Dziękuję. Do Widzenia.
o
olo
weźmie się także za reklamy na tramwajach i autobusach niech tramwaje powrócą do starej poznańskiej barwy czyli zielonej
Dodaj ogłoszenie