W połowie września PKP oraz TriGranit zaprezentowały dwie wersje odnowionej elewacji budynku starego dworca. Za każdym razem elewacja jest bezpośrednim odtworzeniem historycznego, pierwotnego wyglądu budynku. Inwestor zaproponował jednak przykrycie jej szkłem, dzięki czemu przed budynkiem wytworzy się dodatkowa przestrzeń pod dachem. Debata w głównej mierze dotyczyć będzie właśnie wyglądu elewacji, ale na tym nie poprzestaniemy. Postaramy się także dać odpowiedzi na pytania związane z funkcjonalnością budynku.
Zobacz też:
Jak wiadomo, podróżnym służyć będzie część podziemna budynku. Znajdą się tam kasy biletowe oraz poczekalnia. Na parterze pasażerom służyć będą jedynie biletomaty. Znajdą się tam również sklepy i kawiarnie.
Nad samym budynkiem dworca wyrośnie biurowiec. Architekci związani z SARP-em sygnalizowali, że zabytkowy budynek dworca stanie się niejako pawilonem i parterem nowoczesnego obiektu nadbudowanego nad nim. I znowu nie będziemy mieli dworca z prawdziwego zdarzenia?
Do rozmowy zaprosiliśmy przedstawicieli inwestorów, czyli PKP oraz firmy TriGranit, ale przede wszystkim autora koncepcji przebudowy, architekta Michała Laha z warszawskiej pracowni PiG. Porozmawiamy nie tylko o dwóch wersjach fasady, ale także o tym, jak będzie przebiegała kładka łącząca perony 1-3 oraz 4-6.
W spotkaniu oprócz władz miasta oraz PKP udział wezmą: konserwator zabytków, plastyk miejski, architekci oraz przedstawiciele miejskich stowarzyszeń.
Spotkanie odbędzie się w środę 28 października w Centrum Kultury Zamek, Sala pod Zegarem. Start godz. 17.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?