Od tego dnia inwestor, Poznańskie Inwestycje Miejskie, wprowadzają zmiany w ruchu samochodowym na i przy terenie budowy. Kończą się bowiem prace rozbiórkowe przy chodnikach i krawężnikach po zachodniej stronie rynku, a ekipy budowlane szykują się do wejścia na południową stronę i na dochodzące do rynku ulice. Wszędzie zatem – oprócz ul. Zamkowej – odcinka między rynkiem a Górą Przemysła, będą rozbierane płyty chodnikowe, a samochody nie będą miały tam wjazdu.
Jedynie – mimo prac rozbiórkowych – pojazdy budowy dojadą do rynku od strony Paderewskiego i Wielkiej (na placu budowy na Al. Marcinkowskiego wyznaczony zostanie dodatkowy plac przeznaczony wyłącznie do przejazdów oraz obsługi pojazdów wielkogabarytowych jadących do Starego Rynku bądź z niego wracających). Poprzeczne ulice – Kozia, Sieroca, Kramarska i Klasztorna – są granicami dla ruchu samochodowego.
Zobacz też: Stary Rynek w Poznaniu rozkopany, ale miasto obiecuje najemcom obniżki czynszów
Piesi będą mogli docierać do Starego Rynku, tam jednak i ich będą czekały utrudnienia i nowe wygrodzenia. Miasto zapowiada bowiem prace związane z renowacją siei wodociągowej i przebudową sieci gazowej.
- Kontynuowane będą prace archeologiczne m.in. w miejscach przeznaczonych pod zbiorniki retencyjne, separatory, śmietniki podziemne i trafostację – zapowiadają PIM. - W związku z poszerzaniem zakresu robót konieczne będą kolejne wygrodzenia, w tym także ciągów pieszych. Trasy prowadzące przez płytę Starego Rynku będą tak wyznaczane, by piesi mogli dojść do każdego budynku. Tym samym wejścia do restauracji będą dostępne dla turystów i mieszkańców. Mimo trwających robót, klienci w dalszym ciągu będą mogli więc korzystać z oferty gastronomicznej okolicznych lokali.
Dostawcy towaru do lokali na Starym Rynku nie mogą jednak dojeżdżać w bezpośrednie ich sąsiedztwo, muszą rozładowywać towar na wyznaczonych kopertach do rozładunku towaru na sąsiednich ulicach.
Poznańskie Inwestycje Miejskie zwracają uwagę na jeszcze jeden szczegół związany z pojazdami budowy: one będą mogły też jechać ul. Wielką w stronę ul. Garbary, mimo nakazu jazdy w prawo na wylocie Wielkiej.
- W związku z tym będzie musiał się zmienić sposób parkowania: na odcinku od ul. Garbary do ul. Szewskiej umożliwione zostanie parkowanie po obu stronach jezdni ul. Wielkiej – zapowiadają PIM. - Na czas robót zlikwidowane zostanie miejsce parkingowe dla dostaw na południowej stronie ul. Wielkiej, pomiędzy ulicami Ślusarską i Klasztorną. W zamian powstaną tymczasowe miejsca po drugiej stronie ulicy oraz na ul. Szewskiej.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?