Sto tysięcy aut rocznie wyprodukuje wrzesińska fabryka Volkswagena

Piotr Robakowski
Budowa fabryki VW Września jest już na ukończeniu. W drugiej połowie rku ruszy tu produkcja nowego modelu Craftera
Budowa fabryki VW Września jest już na ukończeniu. W drugiej połowie rku ruszy tu produkcja nowego modelu Craftera VW Poznań
Budowa fabryki Volkswagena we Wrześni idzie pełną parą i zgodnie w przyjętym harmonogramem. Zakład gotowy jest już w blisko 95-procentach, a seryjna produkcja nowego Craftera ruszy w drugiej połowie roku.

Inwestycja Volkswagena we Wrześni wciąż wzbudza wiele emocji. Jest bowiem szansą na ekonomiczny rozwój całego regionu. W okolicach powstają nowe zakłady, które staną się podwykonawcy na niemieckiego producenta. Budowa jest już na ukończeniu, a należy zwrócić uwagę na fakt, że większość wyposażenia fabryki i linie produkcyjne były specjalnie opracowywane na potrzeby zupełnie nowego modelu auta użytkowego, które będzie w tym miejscu produkowane.

Model Crafter jest bowiem największym w gamie Volkswagena samochodem oferowanym na Europejskim rynku. W ramach fabryki powstaną działy - hala budowy karoserii, lakiernia, hala montażu, a także park dostawców, dział samochodów specjalnych i dział dział produkcji pilotażowej. Oferowany dotychczas na rynku model Craftera produkowany był wspólnie z Mercedesem. Auta były do siebie bardzo podobne konstrukcyjnie, choć znacznie różniły się wyglądem. Opracowując nowy model, Volkswagen zdecydował się zakończyć współpracę z Mercedesem.

- Produkowany we Wrześni Volkswagen Crafter będzie zupełnie nową konstrukcją, w pełni opracowaną, zaprojektowaną i zrealizowaną przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Ten samochód będzie zupełnie nową jakością i zaprezentuje kompletnie inny, wyższy poziom wyrafinowania i rzemiosła w dziedzinie pojazdów dostawczych – mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

Rocznie wrzesińska fabryka produkować będzie do 100 tys. egzemplarzy. Wytwarzany tu Crafter dostępny będzie w ponad 50 wariantach – wlicza się w to rodzaje napędu, nadwozia, czy długość rozstawu osi. - W projekcie Crafter wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednak nie będziemy produkować tylko w sposób nowoczesny i według najnowszego stanu techniki, ale i ekologiczny – zapowiada Ralf Nitzschke, dyrektor Zakładu Crafter we Wrześni.

Proces malowania nadwozia został tak opracowany, by zużywać jak najmniej wody, co wpłynie nie tylko na spadek zużycia tego surowca, ale i na ilość generowanych przez zakład odpadów. Nowa technologia lakierowania opiera się na najnowszej metodzie aplikacji elektrostatycznej, dzięki czemu drobinki lakieru „przyklejają się” do malowanej powierzchni. W spawalni znajdziemy blisko 500 robotów, w których zastosowano niskoemisyjną technikę laserową. Dzięki temu stopień automatyzacji wyniesie 62 procent.

Po osiągnięciu pełnych możliwości produkcyjnych, fabryka pracować będzie na trzy zmiany, a zatrudnienie znajdzie tu 3000 osób. Co godzinę hale produkcyjne opuszczać będzie 17 pojazdów, czyli w ciągu doby produkowanych będzie 380 nowych Crafterów.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Emma
W końcu jesteśmy w Unii, która zamiast dla nas krainą dobrobytu, okazała się 4 rozbiorem Polski... Ok być może bez Unii Polka byłaby postkomunistycznym zaściankiem jak dzisiejsza Ukraina, ale przyznajmy się czy Unia nas nie ubezwłasnowolnia ( przykład : Wojsko Polskie i stan militarny, jakby ktoś nas napadł i Unia, NATO nie pomogło to leżymy...)
Zagraniczne koncerny dostają u nas "ziemię" pod budowę za grosze. (Najtaniej budować w krajach rozwijających się, nisko rozwiniętych, niż w rozwiniętych - kosztowo chociażby) Wg. rządu powinniśmy im być im wdzięczni bo dają nam pracę.
W praktyce wygląda to tak :
W USA ściągali sobie niewolników z Afryki, mordowali rdzennych Amerykanów czyli Indian.
Teraz Unia wpuszcza na swoje tereny "muslimów".
W Polsce jest spokojniej ale tylko pozornie. Wszystko wyprzedane kawałek po kawałku zagranicznym inwestorom i zaczyna kwitnąć niewolnictwo.
777
- zrobić w Polsce kondominium,=KOndonMINIMUM PO PEŁO WYPRZEDARZ MAJONTKU I KRAJU
- wykupić ziemię,=SŁUPY POLACKIE DO WYKUPU PRZEZ OBCYCH ZIEMI I MAJONTKU POLSKIGO
- zamienić Polaków w niewolników.=TO NIEJES FABRYKA TYLKO MONTOWNIA DO NAJTAŃSZY SIŁY WOLNICZEJ eU.NIE JEST POLSKA A nADzUR OBCY jAk I ZAROBIONO KASA BEZ POLSKI MYSLI TECHNICZNY TECHNOLOGICZNY PATENTÓW I ROZWOJU POLSKIEGO.LIBERelity BENKARCIE ssPOkuUJny.
s
spokojny
Proponuję zamknąć tą fabrykę, bo przecież Niemcy chcą:
- zrobić w Polsce kondominium,
- wykupić ziemię,
- zamienić Polaków w niewolników.

Przynajmniej tak zeznają pisowcy, to czemu na to pozwalają, czy może ktoś wytłumaczyć?
o
olaf
z tego co mi wiadomo to 30 za godzine na tasmie produkcyjnej
j
jasiek_z_podhala
heja, ile placa za godzine
Dodaj ogłoszenie