Sto tysięcy aut rocznie wyprodukuje wrzesińska fabryka Volkswagena

Piotr Robakowski
Budowa fabryki VW Września jest już na ukończeniu. W drugiej połowie rku ruszy tu produkcja nowego modelu Craftera VW Poznań
Budowa fabryki Volkswagena we Wrześni idzie pełną parą i zgodnie w przyjętym harmonogramem. Zakład gotowy jest już w blisko 95-procentach, a seryjna produkcja nowego Craftera ruszy w drugiej połowie roku.

Inwestycja Volkswagena we Wrześni wciąż wzbudza wiele emocji. Jest bowiem szansą na ekonomiczny rozwój całego regionu. W okolicach powstają nowe zakłady, które staną się podwykonawcy na niemieckiego producenta. Budowa jest już na ukończeniu, a należy zwrócić uwagę na fakt, że większość wyposażenia fabryki i linie produkcyjne były specjalnie opracowywane na potrzeby zupełnie nowego modelu auta użytkowego, które będzie w tym miejscu produkowane.

Model Crafter jest bowiem największym w gamie Volkswagena samochodem oferowanym na Europejskim rynku. W ramach fabryki powstaną działy - hala budowy karoserii, lakiernia, hala montażu, a także park dostawców, dział samochodów specjalnych i dział dział produkcji pilotażowej. Oferowany dotychczas na rynku model Craftera produkowany był wspólnie z Mercedesem. Auta były do siebie bardzo podobne konstrukcyjnie, choć znacznie różniły się wyglądem. Opracowując nowy model, Volkswagen zdecydował się zakończyć współpracę z Mercedesem.

- Produkowany we Wrześni Volkswagen Crafter będzie zupełnie nową konstrukcją, w pełni opracowaną, zaprojektowaną i zrealizowaną przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Ten samochód będzie zupełnie nową jakością i zaprezentuje kompletnie inny, wyższy poziom wyrafinowania i rzemiosła w dziedzinie pojazdów dostawczych – mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

Rocznie wrzesińska fabryka produkować będzie do 100 tys. egzemplarzy. Wytwarzany tu Crafter dostępny będzie w ponad 50 wariantach – wlicza się w to rodzaje napędu, nadwozia, czy długość rozstawu osi. - W projekcie Crafter wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednak nie będziemy produkować tylko w sposób nowoczesny i według najnowszego stanu techniki, ale i ekologiczny – zapowiada Ralf Nitzschke, dyrektor Zakładu Crafter we Wrześni.

Proces malowania nadwozia został tak opracowany, by zużywać jak najmniej wody, co wpłynie nie tylko na spadek zużycia tego surowca, ale i na ilość generowanych przez zakład odpadów. Nowa technologia lakierowania opiera się na najnowszej metodzie aplikacji elektrostatycznej, dzięki czemu drobinki lakieru „przyklejają się” do malowanej powierzchni. W spawalni znajdziemy blisko 500 robotów, w których zastosowano niskoemisyjną technikę laserową. Dzięki temu stopień automatyzacji wyniesie 62 procent.

Po osiągnięciu pełnych możliwości produkcyjnych, fabryka pracować będzie na trzy zmiany, a zatrudnienie znajdzie tu 3000 osób. Co godzinę hale produkcyjne opuszczać będzie 17 pojazdów, czyli w ciągu doby produkowanych będzie 380 nowych Crafterów.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Emma

W końcu jesteśmy w Unii, która zamiast dla nas krainą dobrobytu, okazała się 4 rozbiorem Polski... Ok być może bez Unii Polka byłaby postkomunistycznym zaściankiem jak dzisiejsza Ukraina, ale przyznajmy się czy Unia nas nie ubezwłasnowolnia ( przykład : Wojsko Polskie i stan militarny, jakby ktoś nas napadł i Unia, NATO nie pomogło to leżymy...)
Zagraniczne koncerny dostają u nas "ziemię" pod budowę za grosze. (Najtaniej budować w krajach rozwijających się, nisko rozwiniętych, niż w rozwiniętych - kosztowo chociażby) Wg. rządu powinniśmy im być im wdzięczni bo dają nam pracę.
W praktyce wygląda to tak :
W USA ściągali sobie niewolników z Afryki, mordowali rdzennych Amerykanów czyli Indian.
Teraz Unia wpuszcza na swoje tereny "muslimów".
W Polsce jest spokojniej ale tylko pozornie. Wszystko wyprzedane kawałek po kawałku zagranicznym inwestorom i zaczyna kwitnąć niewolnictwo.

777

- zrobić w Polsce kondominium,=KOndonMINIMUM PO PEŁO WYPRZEDARZ MAJONTKU I KRAJU
- wykupić ziemię,=SŁUPY POLACKIE DO WYKUPU PRZEZ OBCYCH ZIEMI I MAJONTKU POLSKIGO
- zamienić Polaków w niewolników.=TO NIEJES FABRYKA TYLKO MONTOWNIA DO NAJTAŃSZY SIŁY WOLNICZEJ eU.NIE JEST POLSKA A nADzUR OBCY jAk I ZAROBIONO KASA BEZ POLSKI MYSLI TECHNICZNY TECHNOLOGICZNY PATENTÓW I ROZWOJU POLSKIEGO.LIBERelity BENKARCIE ssPOkuUJny.

s
spokojny

Proponuję zamknąć tą fabrykę, bo przecież Niemcy chcą:
- zrobić w Polsce kondominium,
- wykupić ziemię,
- zamienić Polaków w niewolników.

Przynajmniej tak zeznają pisowcy, to czemu na to pozwalają, czy może ktoś wytłumaczyć?

o
olaf

z tego co mi wiadomo to 30 za godzine na tasmie produkcyjnej

j
jasiek_z_podhala

heja, ile placa za godzine

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3