Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sto tysięcy aut rocznie wyprodukuje wrzesińska fabryka Volkswagena

Piotr Robakowski
Budowa fabryki VW Września jest już na ukończeniu. W drugiej połowie rku ruszy tu produkcja nowego modelu Craftera
Budowa fabryki VW Września jest już na ukończeniu. W drugiej połowie rku ruszy tu produkcja nowego modelu Craftera VW Poznań
Budowa fabryki Volkswagena we Wrześni idzie pełną parą i zgodnie w przyjętym harmonogramem. Zakład gotowy jest już w blisko 95-procentach, a seryjna produkcja nowego Craftera ruszy w drugiej połowie roku.

Inwestycja Volkswagena we Wrześni wciąż wzbudza wiele emocji. Jest bowiem szansą na ekonomiczny rozwój całego regionu. W okolicach powstają nowe zakłady, które staną się podwykonawcy na niemieckiego producenta. Budowa jest już na ukończeniu, a należy zwrócić uwagę na fakt, że większość wyposażenia fabryki i linie produkcyjne były specjalnie opracowywane na potrzeby zupełnie nowego modelu auta użytkowego, które będzie w tym miejscu produkowane.

Model Crafter jest bowiem największym w gamie Volkswagena samochodem oferowanym na Europejskim rynku. W ramach fabryki powstaną działy - hala budowy karoserii, lakiernia, hala montażu, a także park dostawców, dział samochodów specjalnych i dział dział produkcji pilotażowej. Oferowany dotychczas na rynku model Craftera produkowany był wspólnie z Mercedesem. Auta były do siebie bardzo podobne konstrukcyjnie, choć znacznie różniły się wyglądem. Opracowując nowy model, Volkswagen zdecydował się zakończyć współpracę z Mercedesem.

- Produkowany we Wrześni Volkswagen Crafter będzie zupełnie nową konstrukcją, w pełni opracowaną, zaprojektowaną i zrealizowaną przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Ten samochód będzie zupełnie nową jakością i zaprezentuje kompletnie inny, wyższy poziom wyrafinowania i rzemiosła w dziedzinie pojazdów dostawczych – mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

Rocznie wrzesińska fabryka produkować będzie do 100 tys. egzemplarzy. Wytwarzany tu Crafter dostępny będzie w ponad 50 wariantach – wlicza się w to rodzaje napędu, nadwozia, czy długość rozstawu osi. - W projekcie Crafter wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednak nie będziemy produkować tylko w sposób nowoczesny i według najnowszego stanu techniki, ale i ekologiczny – zapowiada Ralf Nitzschke, dyrektor Zakładu Crafter we Wrześni.

Proces malowania nadwozia został tak opracowany, by zużywać jak najmniej wody, co wpłynie nie tylko na spadek zużycia tego surowca, ale i na ilość generowanych przez zakład odpadów. Nowa technologia lakierowania opiera się na najnowszej metodzie aplikacji elektrostatycznej, dzięki czemu drobinki lakieru „przyklejają się” do malowanej powierzchni. W spawalni znajdziemy blisko 500 robotów, w których zastosowano niskoemisyjną technikę laserową. Dzięki temu stopień automatyzacji wyniesie 62 procent.

Po osiągnięciu pełnych możliwości produkcyjnych, fabryka pracować będzie na trzy zmiany, a zatrudnienie znajdzie tu 3000 osób. Co godzinę hale produkcyjne opuszczać będzie 17 pojazdów, czyli w ciągu doby produkowanych będzie 380 nowych Crafterów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski