Identyfikator przeznaczony jest dla osób zameldowanych na terenie objętym strefą i kosztuje 30 złotych na miesiąc dla jednego – pierwszego, jeśli ktoś posiada więcej aut – samochodu. Miasto przewidziało jednak jeszcze korzystniejszą cenę: 10 złotych na miesiąc dla mieszkańców Wildy i Łazarza, jeśli zdecydują się oni nie kupować na pojedyncze miesiące (ich suma wyniosłaby 330 zł), lecz od razu na cały rok, za 120 złotych w sumie. Ta promocja obowiązuje do 31 sierpnia 2021 roku.
Identyfikator przypisany jest do konkretnej strefy, czyli w tym przypadku Wildy lub Łazarza. Jego posiadacz parkujący np. na Jeżycach musi wykupić tam normalny bilet parkingowy.
Zimowe dodatki – ciepło i gustownie. Zobacz video:
Strefa Parkowania na Wildzie i Łazarzu - komu identyfikator
- Identyfikator parkingowy mieszkańca mogą zakupić osoby zameldowane na pobyt stały lub czasowy (minimum trzy miesiące) i płacące podatki na rzecz Poznania – informuje ZDM. - Osoba taka musi być właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu. Samochód może być również zakupiony na kredyt, być w leasingu lub być autem służbowym.
Identyfikator dla mieszkańca na drugi samochód kosztuje 150 złotych na miesiąc. Osoby z niepełnosprawnością i kombatanci Czerwca ’56 płacą tylko 5 złotych za miesiąc za swój identyfikator, na jeden tylko samochód.
Jakie dokumenty trzeba mieć przy sobie, by dostać identyfikator strefy parkowania?
Osoby zainteresowane zakupem muszą udać się do kasy Strefy Płatnego Parkowania przy ul. Pułaskiego 9 lub siedziby ZDM przy ul. Wilczak 17 i posiadać przy sobie dowód osobisty lub paszport, dowód rejestracyjny pojazdu z wpisem wskazującym na tę osobę jako na właściciela (jeśli takiego wpisu ie ma w dowodzie, to trzeba pokazać kartę pojazdu lub decyzję z Wydziału Komunikacji z taką informacją). Ponadto trzeba przedstawić oryginał pierwszej strony PIT-u za poprzedni rok, by udokumentować fakt płacenia podatków na rzecz Poznania. Wszystkie dokumenty oprócz dowodu osobistego będą kserowane i dołączane do dokumentacji sprawy.
PIT-y spoza Poznania, pocztowe i wysyłane przez Internet
- Osoby, które podatek za poprzedni rok rozliczały poza Poznaniem, muszą przedłożyć formularz ZAP-3 złożony do właściwego Urzędu Skarbowego; wówczas identyfikator może zostać wydany tylko na wniosek skierowany do dyrekcji ZDM i na czas nie dłuższy niż do 30 kwietnia następnego roku – zastrzega ZDM. - PIT (również wydruk deklaracji elektronicznej), jak i ZAP-3 należy okazać wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO). Osoby, które wysyłały PIT pocztą, muszą okazać potwierdzenie nadania PIT-u, a te, które rozliczały PIT przez internet, muszą okazać wydruk PIT-u złożonego elektronicznie wraz z numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO.
Zobacz też: Poznań: Identyfikatory strefy płatnego parkowania można już kupować także w siedzibie ZDM na Wilczaku
Sprawdź też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?