Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Student z Poznania nagrodzony za pracę o turystyce kolejowej. Wygrał konkurs "Teraz Polska Promocja"

Paulina Jęczmionka
Filip Bebenow zwyciężył w szóstej edycji konkursu "Teraz Polska Promocja". Uznanie zdobył swoją pracą magisterka na temat turystyki kolejowej w Polsce.
Filip Bebenow zwyciężył w szóstej edycji konkursu "Teraz Polska Promocja". Uznanie zdobył swoją pracą magisterka na temat turystyki kolejowej w Polsce. archiwum polskapresse
Filip Bebenow, tegoroczny absolwent Uniwersytetu im. Mickiewicza w Poznaniu, odbierze w środę w Ministerstwie Gospodarki nagrodę za zwycięstwo w konkursie "Teraz Polska Promocja".

Filip Bebenow, 24-letni absolwent Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, zwyciężył w szóstej edycji konkursu "Teraz Polska Promocja". Uznanie zdobył swoją pracą magisterską na temat turystyki kolejowej w Polsce.

- Opisałem historię turystyki kolejowej i czynniki, które miały wpływ na jej ukształtowanie - mówi Filip Bebenow, który w środę odbierze w Ministerstwie Gospodarki nagrodę. - Pisałem zarówno o pozytywnej stronie, jak i o barierach w rozwoju tej formy turystyki. Wskazałem zbiór dobrych praktyk, które pozwolą wpłynąć na rozwój turystyki kolejowej, a to przełoży się z kolei na rozwój lokalnej gospodarki. Bo dziś mamy do czynienia albo z brakiem zainteresowania ze strony samorządów, albo z nieodpowiednim inwestowaniem w parowozy, co wynika z braku wiedzy.

Zdaniem Filipa Bebenowa władze gmin, które mają u siebie turystyczną kolej (około 50 gmin w Polsce), ani nie współpracują z lokalnymi miłośnikami parowozów, ani nie pytają o potrzeby klientów. Tymczasem, zdaniem absolwenta UAM, turystyka kolejowa to świetna możliwość promocji.

Filip Bebenow nagrodzoną pracę magisterską napisał pod kierunkiem prof. Tadeusza Stryjakiewicza na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu. Praca ma około 190 stron. Autor liczy, że po zwycięstwie w konkursie uda się ją opublikować. Chciałby, żeby dotarła do samorządowców.

Organizatorem już szóstej edycji konkursu "Teraz Polska Promocja" jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", która co roku przyznaje godło w trzech kategoriach: dla produktów i usług, gmin oraz przedsięwzięć innowacyjnych.

W konkursie "Teraz Polska Promocja" co roku wyłania się najlepsze prace magisterskie dotyczące marketingu terytorialnego. Celem konkursu jest motywowanie studentów do podejmowania prac badawczych w obszarze promocji Polski: jej gospodarki, nauki i kultury.

W szóstej edycji "Teraz Polska Promocja" wyróżniono w sumie 18 laureatów, którym przyznane zostaną nagrody o łącznej wartości ok. 50 tys. zł. W gronie zwycięzców znalazł się także np. absolwent Uniwersytetu Łódzkiego za pracę "Działalność innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w ujęciu strukturalno-geograficznym" oraz studentka Uniwersytetu Warszawskiego za pracę poświęconą tematowi "Haseł promocyjnych miast polskich". Ministrowie nagrodzili pięć prac, a 10 uzyskało wyróżnienie.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski