Stutysięczny hybrydowy Mitsubishi Outlander PHEV

PRO
Hybrydowy Oultalder PHEV w ciągu czterech lat od premiery sprzedał się w liczbie ponad 100 tysięcy egzemplarzy
Hybrydowy Oultalder PHEV w ciągu czterech lat od premiery sprzedał się w liczbie ponad 100 tysięcy egzemplarzy Mitsubishi
Mitsubishi długo zwlekało z rozpoczęciem produkcji samochodów z napędem hybrydowym, ale jak już podjęli decyzję to od razu z modelem SUV. W niespełna cztery lata sprzedali na całym świecie ponad 100 tys. takich aut. W Poznaniu także cieszy się sporym zainteresowaniem klientów.

- Przez kilka tygodni mieliśmy takiego hybrydowego Mitsubishi Outlandera w swoim parku pojazdów. Sam go użytkowałem i co mnie zaskoczyło to duża sprawność silników, doskonałe przyspieszenie i niewielkie zużycie paliwa. Na stację jeździłem raz w miesiącu – mówi z uśmiechem Andrzej Polody, właściciel jednego z poznańskich salonów tej marki. Historia auta rozpoczęła się w 2012 roku, kiedy na rynku pojawiła się hybrydowa, wyposażona w dwa silniki (spalinowy i elektryczny) odmiana uterenowionego Outlandera. - To był pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła. Teraz po czterech latach wciąż cieszy się statusem światowego bestsellera wśród samochodów elektrycznych z zasilaniem zewnętrznym PHEV (plug in electric vehicle – przy. redakcji) – mówi Kinga Lisowska, z działu Public relations MMC Car Poland, importera Mitsubishi.
Największe rynki zbytu to Wielka Brytania, Japonia, a ostatnio także Austria, choć także polscy klienci coraz częściej pytają o możliwość zakupu tego modelu. Jego najważniejszą cechą jest niskie zużycie paliwa, a tym samym zasięg który przy połączeniu napędów pozwala przejechać 865 kilometrów. Wykorzystując tylko silnik elektryczny, czyli nie emitując do atmosfery żadnych zanieczyszczeń przejedziemy 51 kilometrów. Jeśli ktoś ma możliwość ładowania auta w pracy, będzie mógł ograniczyć koszty podróży. Średnie zużycie paliwa na 100 kilometrów oscyluje w granicach niespełna dwóch litrów. Outlander PHEV może również pochwalić się bardzo niską emisją CO2 na poziomie 42 gramów na kilometr. Dlatego np. w Wielkiej Brytanii model ten jest zwolniony z podatku drogowego. Być może w Polsce też, w końcu, pojawia się przepisy promujące zakup ekologicznego samochodu.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie