Suchy Las zamierza walczyć o wiadukt nad linią kolejową

Robert Domżał
Suchy Las zamierza walczyć o wiadukt nad linią kolejową
Suchy Las zamierza walczyć o wiadukt nad linią kolejową
Aż 60 razy na dobę zamykany jest przejazd na granicy Poznania i Suchego Lasu Mieszkańcy chcą tam wiaduktu. Władze gminy przyznają im rację.

Ciągnące się na kilkadziesiąt metrów korki to częsty widok na ul. Sucholeskiej. Powodem jest zamykany przejazd kolejowy i długie potoki pojazdów na ul. Obornickiej. Grzegorz Wojtera, wójt Suchego Lasu chce wnioskować o budowę wiaduktu.

Tory biegnące na granicy miasta i gminy Suchy Las to tak zwana kolejowa obwodnica Poznania. Korzystają z niej pociągi towarowe jadące w kierunku Szczecina. Przejazd zamykany jest często także dlatego, że w pobliżu przejazdu jest bocznica kolejowa. Wagony są więc często przetaczane. Kolejarze wiedzą, że wystarczyłoby zamontować dodatkowe urządzenie, by rogatki można podnosić szybciej. Przejazd nie jest modernizowany, a więc kilka tysięcy osób co rano traci wiele czasu. Jadą zaś Sucholeską, bo Obornicka jest też zakorkowana.

Czy wniosek o budowę wiaduktu ma szansę na realizację? Wójt mówi, że będzie zadowolony, jeśli wiadukt powstanie w mniej niż 10 lat. Ale kolej stawia wiadukty nad liniami, którymi pociągi jeżdżą z prędkością 200 km/h. Wiadukt przyjdzie więc wspólnie budować miastu, powiatowi i gminie. Sytuacja do złudzenia przypomina zabiegi o wiadukt na ul. Grunwaldzkiej, na granicy Poznania z gm. Komorniki.

- Przygotowywane jest kolejne porozumienie, ponieważ po uruchomieniu części zachodniej obwodnicy zmieniło się natężenie ruchu - mówi Tomasz Łubiński, wicestarosta poznański. Kolejnym krokiem ma być projektowanie wiaduktu w ciągu ul. Grunwaldzkiej. Budowa ma być sfinansowana po części z funduszy Unii Europejskiej.

Czy zatem 10 lat wystarczy na to, by znaleźć kilkadziesiąt milionów złotych na wiadukt w Suchym Lesie? Może trzeba zmusić kolej do udziału w budowie lub zamontowaniu urządzeń, które pozwolą szybciej otwierać zapory?

Kładka nad Obornicką?

Droga krajowa Poznań - Piła dzieli Suchy Las na dwie części. Najgorzej jest latem, gdy nad morze jadą tysiące pojazdów. Z tego powodu na skrzyżowaniu włączane jest pomarańczowe światło , co uniemożliwia przejazd i przejście z jednej strony miejscowości na drugą. Dlatego w Suchym Lesie przygotowano już koncepcję budowy kładki nad drogą nr 11. Samorząd ma nadzieję, że po oddaniu ostatniego odcinka zachodniej obwodnicy natężenie ruchu w Suchym Lesie wyraźnie zmaleje.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zniesmaczony

Tak czytam ten artykuł i publikacje na www.gminarazem.pl . Widać, że osoby z gminarazem.pl mają konkretne atuty w ręku. Natomiast pozostałe wpisy to jedynie trole internetowe przyklaskujące opłaconemu artykułowi. Smutne jest również to, że Głos Wlkp ma świetnych dziennikarzy śledczych a sprzedają się sponsorowanym i nierzetelnym dziennikarstwem.
Dla naprawdę zainteresowanych, proponuję, zanim tu zaczniecie trolować, naprawdę porównać wyniki analizy wydatków inwestycyjnych i powiązań z lokalnymi prywatnymi inwestorami z argumentami przedstawicieli gminarazem.pl.
Idąc w ślad za powiedzeniem "Mądry wie jak jest, a g***** i tak nie zrozumie" - powodzenia dla gminarazem.pl - mieszkańcy trzymają za Was kciuki.

g
gosc

jak to większość , po co wprowadzanie w błąd czytelników . Na razie buduje się tylko szkoła w tym systemie

d
dlatego

Dlatego że Grobelny boi się że mu mieszkańcy ze wsi Poznań uciekną do gmin ościennych

o
oj tam oj tam

Już dawno temu Wójt mówił , że nie będzie kładki czekamy na rozwiązania po otwarciu obwodnicy . Raczej nie zorientowany nawet poniekąd

k
krytyka

Niech Gmina Razem poda choć mały przykład co zamierza zrobić, bo zdrowych ludzi postawa PiS : wieczna krytyka i brak pomysłu na poprawę nie interesuje. Trzeba się wykazać działaniem, a tego po przedstawicielach GR nie widzimy no może poza jednym nie z Suchego Lasu

g
gośc

Niech Gmina Razem poda przykłady jak chce , budować kanalizację i drogi bez kredytu. Patrzac na skład

s
skąd już wiesz

Ustawa jest zaskarżona. Jeszcze nie wiadomo jaki będzie finał i kogo ta droga będzie może wojewódzka, może powiatowa.

g
gosc

Jak nie piszą o Suchym Lesie to są niezadowoleni , jak piszą to też żle. Nie chcesz nie czytaj marudo. co za naród mam nadzieję że nie na takich będziemy głosować bo marny nasz los

j
jacek

" Z tego powodu na skrzyżowaniu włączane jest pomarańczowe światło , co uniemożliwia przejazd i przejście z jednej strony miejscowości na drugą."
Prawdziwym powodem niemożności przejścia z jednej strony miejscowości na drugą jest nie pomarańczowe światło, a chamstwo buraków za kierownicą, którzy nie przepuszczają pieszych na drugą stronę ulicy. Tu nie kładka pomoże, a Policja.

Z
Zorientowany poniekąd...

Drugą utopią jest wskazanie na budowę kładki nad Obornicką. Dobrze wiadomo, że za chwilę ruszy S11 i obecna krajowa 11 trafi we władanie gminy wraz ze sterowaniem ruchem na światłach. Ważne jednak, że zapewnienie włodarzy gminy trafi do mało zorientowanych w temacie mieszkańców - wszak wybory za pasem, a kładki to rzecz chodliwa, tylko jak by to miało wyglądać - jak dla mnie bez sensu.
Po przejęciu sygnalizacji drogowej wystarczy korekta ich ustawień i automatem ruch kołowy sam się zacznie skłaniać do korzystania z S11 - tak samo wybyło w Pile jak otworzyli obwodnicę.
Budowa kładek to jedna wielka kiełbasa wyborcza sucholeskiego "Zgody i Rozwoju" i należy ją wyraźnie wskazywać.

M
ME

Zaczęła się kampania wyborcza i pan Domżał, nie wiedzieć czemu, aktywnie w niej uczestniczy.

x
xiądz

...jak oddadzą do użytku całą S11, ul Obornicka na terenie gminy Suchy Les stanie się drogą gminną. Podbobny los spotkał gminy Swarzędz i Pobiedziska które "dostały" od GDDKiA starą dk5 i teraz nie mają nawet kasy na ich odśnieżanie.

j
j23

Może i tak ale odcinek północny dla Poznania ma stosunkowo niski priorytet. Choćby dlatego, że żeby ten odcinek maiła sens (globalny w skali miasta, a nie dla pana Józka który wozi dziecko z Podolan na Sołacz do przedszkola) to trzeba wybudować nowy most na warcie

w
wiadukt

Owszem - niezbędny wiadukt... ale bardziej jest potrzebny ten na Grunwaldzkiej w kierunku Plewisk (ten w Suchym Lesie można objechać przez Obornicką).
Jednak podejście Poznania jest takie, że ani jeden ani drugi nie powstanie... bo Poznań będzie blokować (nie wiadomo dlaczego)

G
Gość

Można prosić o rozwinięcie tematu ?
Np. tereny ( z jednej strony gminny , z drugiej miejski oraz tereny prywatne ) Fundusze prywatno - publiczne ? Prywatne to znaczy kto wejdzie w ten "biznes" ? Publiczne ? Suchy Las biedny nie jest, ale czy aż tak bogaty aby porywać się na tego typu inwestycję. Powracając do terenu , proponuję dobrze zaznajomić z tym terenem . Jest problem i spory !

Dodaj ogłoszenie