Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Suchy Las zamierza walczyć o wiadukt nad linią kolejową

Robert Domżał
Suchy Las zamierza walczyć o wiadukt nad linią kolejową
Suchy Las zamierza walczyć o wiadukt nad linią kolejową
Aż 60 razy na dobę zamykany jest przejazd na granicy Poznania i Suchego Lasu Mieszkańcy chcą tam wiaduktu. Władze gminy przyznają im rację.

Ciągnące się na kilkadziesiąt metrów korki to częsty widok na ul. Sucholeskiej. Powodem jest zamykany przejazd kolejowy i długie potoki pojazdów na ul. Obornickiej. Grzegorz Wojtera, wójt Suchego Lasu chce wnioskować o budowę wiaduktu.

Tory biegnące na granicy miasta i gminy Suchy Las to tak zwana kolejowa obwodnica Poznania. Korzystają z niej pociągi towarowe jadące w kierunku Szczecina. Przejazd zamykany jest często także dlatego, że w pobliżu przejazdu jest bocznica kolejowa. Wagony są więc często przetaczane. Kolejarze wiedzą, że wystarczyłoby zamontować dodatkowe urządzenie, by rogatki można podnosić szybciej. Przejazd nie jest modernizowany, a więc kilka tysięcy osób co rano traci wiele czasu. Jadą zaś Sucholeską, bo Obornicka jest też zakorkowana.

Czy wniosek o budowę wiaduktu ma szansę na realizację? Wójt mówi, że będzie zadowolony, jeśli wiadukt powstanie w mniej niż 10 lat. Ale kolej stawia wiadukty nad liniami, którymi pociągi jeżdżą z prędkością 200 km/h. Wiadukt przyjdzie więc wspólnie budować miastu, powiatowi i gminie. Sytuacja do złudzenia przypomina zabiegi o wiadukt na ul. Grunwaldzkiej, na granicy Poznania z gm. Komorniki.

- Przygotowywane jest kolejne porozumienie, ponieważ po uruchomieniu części zachodniej obwodnicy zmieniło się natężenie ruchu - mówi Tomasz Łubiński, wicestarosta poznański. Kolejnym krokiem ma być projektowanie wiaduktu w ciągu ul. Grunwaldzkiej. Budowa ma być sfinansowana po części z funduszy Unii Europejskiej.

Czy zatem 10 lat wystarczy na to, by znaleźć kilkadziesiąt milionów złotych na wiadukt w Suchym Lesie? Może trzeba zmusić kolej do udziału w budowie lub zamontowaniu urządzeń, które pozwolą szybciej otwierać zapory?

Kładka nad Obornicką?

Droga krajowa Poznań - Piła dzieli Suchy Las na dwie części. Najgorzej jest latem, gdy nad morze jadą tysiące pojazdów. Z tego powodu na skrzyżowaniu włączane jest pomarańczowe światło , co uniemożliwia przejazd i przejście z jednej strony miejscowości na drugą. Dlatego w Suchym Lesie przygotowano już koncepcję budowy kładki nad drogą nr 11. Samorząd ma nadzieję, że po oddaniu ostatniego odcinka zachodniej obwodnicy natężenie ruchu w Suchym Lesie wyraźnie zmaleje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski