SuperOes - wyścigi na Torze Poznań dla każdego [WYNIKI ZDJĘCIA]

Mateusz Pilarczyk
Od subaru do malucha - do rywalizacji amatorów na Torze Poznań stanęło 111 załóg z całej Polski Fot. Paweł Miecznik
Ryk silników subaru i warkot maluchów towarzyszył rozgrywanym na Torze Poznań zawodom z serii SuperOes. W sobotę na stracie rywalizacji amatorów stanęło 111 załóg z całej Polski, a samochody za kilkaset tysięcy złotych były w zdecydowanej mniejszości.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Wyścigi na Torze Poznań [ZDJĘCIA]
Monster Truck na Torze Poznań [ZDJĘCIA]

Co trzeba zrobić, żeby się pościgać na torze? - Najważniejsze to się zgłosić. Trzeba mieć auto, w którym jest apteczka, gaśnica i kierowca z prawem jazdy - przedstawia krótki przepis na poczucie się kierowcą wyścigowym Magdalena Żółtowska, jedna z organizatorek zawodów, w których liczy się jak najszybsze pokonanie wyznaczonej trasy.

SuperOes to impreza dla kierowców amatorów, którzy nie mają licencji wyścigowej, ale też dla zawodników z licencją- nie ma podziału na osobne klasy, bo zawodnicy sami tak zdecydowali. Weekendowi rajdowcy chcą konkurować z zawodowcami, dla których SuperOes to rozgrzewka przed sezonem zasadniczym.

- To dodaje autentyczności zawodom, które bardzo wciągają. Czuje się adrenalinę - przyznaje Robert Mielczarek z Koła, który na SuperOesy przyjeżdża z synem citroenem C2. - Mamy całkiem cywilny samochód. Troszkę zmian w silniku, ale to właściwie seryjne auto. Trzeba tylko uważać, żeby się nie obetrzeć.

A o to w cale nie jest trudno, jeśli chcemy jeździć na granicy możliwości naszego samochodu i nas samych, jako kierowców. Dlatego na torze można spotkać wiele maluchów, seicento i cinquecento przygotowanych specjalnie do weekendowego ścigania, na których karoserii obtarty lakier, albo wgniecenia bolą o wiele mniej.

- Na malucha nie wydałem dużo. To jest impreza dla amatorów, więc mogłem przyjechać niemodyfikowanym autem, ale już na pierwsze zawody obniżyłem trochę zawieszenie. Potem kupiłem siedzenia kubełkowe, pasy, kierownicę sportową i zrobiłem modyfikację gaźnika - wylicza Kamil Krzeszkiewicz, który na razie ściga się dla zabawy, a lekko stuningowanym maluchem na co dzień dojeżdża do pracy w Poznaniu.
Jak mówi, na wyniki przyjdzie czas po modyfikacji silnika i poprawieniu przyspieszenia leciwego fiata 126p tak, aby wyrabiał się w przynajmniej dwadzieścia kilka sekund do setki. A takie podrasowane maluchy potrafią osiągać nawet prędkości w granicach 160 km/h.

- Nigdy maluch mnie nie ciągnął. Zaczynałem przed kilkoma laty fiatem 125p, właśnie tu w Poznaniu. Samochód kupiony za 1500 złotych od starszego pana posłużył mi bez przeróbek cały sezon - wspomina Lech Kaczmarek, teraz za kierownicą BMW 318i z zamontowaną w środku klatką bezpieczeństwa i ambicjami na wygrywanie.

Miejsca na pudle w każdej z sześciu klas wyznaczonych głównie litrażem silników są jednak okupione nie tylko doświadczeniem w ściganiu, ale i gruntowną przebudową samochodu. Lecz nie jest ona wymagana, aby dobrze bawić się na torze. Najbliższa okazja ku temu już 10 marca.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? m.pilarczyk@glos.com

Poniżej przedstawiamy wyniki trzeciej rudny tegorocznego SuperOesu

Klasyfikacja Generalna:
1. Balcerek Waldemar, pilot: Małgorzata Balcerek w Mitsubishi EVO IX
2. Szwankowski Piotr, pilot: Arkadiusz Pawłowski w Mitsubishi EVO IX
3. Witucki Jacek w Subaru Impreza R

Klasa 1:
1. Ratajczak Jacek w Fiat 126p
2. Zawada Łukasz, pilot: Joanna Zawada w Fiat 126p
3. Nawrot Andrzej w Kia Picanto

Klasa 2:
1. Jakubowski Maciej, pilot: Karol Szymański w Suzuki Swift
2. Janiak Łukasz w Fiat Cinquecento
3. Cendrowski Mariusz pilot: Joanna Cendrowska w Fiat Seicento

Klasa 3:
1. Kolasinski Marcin, pilot: Urszula Siennicka w Honda CRX
2. Kmieciak Michał w Honda CRX
3. Kozicki Tomasz w Honda Civic

Klasa 4:
1. Smorawiński Tomasz w BMW E30 318is
2. Scheffler Marcin, pilot: Szymon Marciniak w Honda Civic Type-R
3. Sudoł Jakub w Honda Civic

Klasa 5:
1. Kusek Grzegorz, pilot: Drożdzyński Tomasz w M3
2. Paczkowski Maciej, pilot: Mateusz Paczkowski w BMW E30 325
3. Pers Patryk, pilot: Dominik Pers w BMW 325

Klasa 6:
1. Balcerek Waldemar, pilot: Małgorzata Balcerek w Mitsubishi EVO IX
2. Szwankowski Piotr, pilot: Arkadiusz Pawłowski w Mitsubishi EVO IX
3. Witucki Jacek w Subaru Impreza R

Klasa RWD (napęd na tylną oś):
1. Smorawiński Tomasz w BMW E30 318is
2. Kusek Grzegorz, pilot: Drożdzyński Tomasz w M3
3. Paczkowski Maciej, pilot: Mateusz Paczkowski w BMW E30 325

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3