Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

SuperOes - wyścigi na Torze Poznań dla każdego [WYNIKI ZDJĘCIA]

Mateusz Pilarczyk
Od subaru do malucha - do rywalizacji amatorów na Torze Poznań stanęło 111 załóg z całej Polski
Od subaru do malucha - do rywalizacji amatorów na Torze Poznań stanęło 111 załóg z całej Polski Fot. Paweł Miecznik
Ryk silników subaru i warkot maluchów towarzyszył rozgrywanym na Torze Poznań zawodom z serii SuperOes. W sobotę na stracie rywalizacji amatorów stanęło 111 załóg z całej Polski, a samochody za kilkaset tysięcy złotych były w zdecydowanej mniejszości.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Wyścigi na Torze Poznań [ZDJĘCIA]
Monster Truck na Torze Poznań [ZDJĘCIA]

Co trzeba zrobić, żeby się pościgać na torze? - Najważniejsze to się zgłosić. Trzeba mieć auto, w którym jest apteczka, gaśnica i kierowca z prawem jazdy - przedstawia krótki przepis na poczucie się kierowcą wyścigowym Magdalena Żółtowska, jedna z organizatorek zawodów, w których liczy się jak najszybsze pokonanie wyznaczonej trasy.

SuperOes to impreza dla kierowców amatorów, którzy nie mają licencji wyścigowej, ale też dla zawodników z licencją- nie ma podziału na osobne klasy, bo zawodnicy sami tak zdecydowali. Weekendowi rajdowcy chcą konkurować z zawodowcami, dla których SuperOes to rozgrzewka przed sezonem zasadniczym.

- To dodaje autentyczności zawodom, które bardzo wciągają. Czuje się adrenalinę - przyznaje Robert Mielczarek z Koła, który na SuperOesy przyjeżdża z synem citroenem C2. - Mamy całkiem cywilny samochód. Troszkę zmian w silniku, ale to właściwie seryjne auto. Trzeba tylko uważać, żeby się nie obetrzeć.

A o to w cale nie jest trudno, jeśli chcemy jeździć na granicy możliwości naszego samochodu i nas samych, jako kierowców. Dlatego na torze można spotkać wiele maluchów, seicento i cinquecento przygotowanych specjalnie do weekendowego ścigania, na których karoserii obtarty lakier, albo wgniecenia bolą o wiele mniej.

- Na malucha nie wydałem dużo. To jest impreza dla amatorów, więc mogłem przyjechać niemodyfikowanym autem, ale już na pierwsze zawody obniżyłem trochę zawieszenie. Potem kupiłem siedzenia kubełkowe, pasy, kierownicę sportową i zrobiłem modyfikację gaźnika - wylicza Kamil Krzeszkiewicz, który na razie ściga się dla zabawy, a lekko stuningowanym maluchem na co dzień dojeżdża do pracy w Poznaniu.
Jak mówi, na wyniki przyjdzie czas po modyfikacji silnika i poprawieniu przyspieszenia leciwego fiata 126p tak, aby wyrabiał się w przynajmniej dwadzieścia kilka sekund do setki. A takie podrasowane maluchy potrafią osiągać nawet prędkości w granicach 160 km/h.

- Nigdy maluch mnie nie ciągnął. Zaczynałem przed kilkoma laty fiatem 125p, właśnie tu w Poznaniu. Samochód kupiony za 1500 złotych od starszego pana posłużył mi bez przeróbek cały sezon - wspomina Lech Kaczmarek, teraz za kierownicą BMW 318i z zamontowaną w środku klatką bezpieczeństwa i ambicjami na wygrywanie.

Miejsca na pudle w każdej z sześciu klas wyznaczonych głównie litrażem silników są jednak okupione nie tylko doświadczeniem w ściganiu, ale i gruntowną przebudową samochodu. Lecz nie jest ona wymagana, aby dobrze bawić się na torze. Najbliższa okazja ku temu już 10 marca.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Poniżej przedstawiamy wyniki trzeciej rudny tegorocznego SuperOesu

Klasyfikacja Generalna:
1. Balcerek Waldemar, pilot: Małgorzata Balcerek w Mitsubishi EVO IX
2. Szwankowski Piotr, pilot: Arkadiusz Pawłowski w Mitsubishi EVO IX
3. Witucki Jacek w Subaru Impreza R

Klasa 1:
1. Ratajczak Jacek w Fiat 126p
2. Zawada Łukasz, pilot: Joanna Zawada w Fiat 126p
3. Nawrot Andrzej w Kia Picanto

Klasa 2:
1. Jakubowski Maciej, pilot: Karol Szymański w Suzuki Swift
2. Janiak Łukasz w Fiat Cinquecento
3. Cendrowski Mariusz pilot: Joanna Cendrowska w Fiat Seicento

Klasa 3:
1. Kolasinski Marcin, pilot: Urszula Siennicka w Honda CRX
2. Kmieciak Michał w Honda CRX
3. Kozicki Tomasz w Honda Civic

Klasa 4:
1. Smorawiński Tomasz w BMW E30 318is
2. Scheffler Marcin, pilot: Szymon Marciniak w Honda Civic Type-R
3. Sudoł Jakub w Honda Civic

Klasa 5:
1. Kusek Grzegorz, pilot: Drożdzyński Tomasz w M3
2. Paczkowski Maciej, pilot: Mateusz Paczkowski w BMW E30 325
3. Pers Patryk, pilot: Dominik Pers w BMW 325

Klasa 6:
1. Balcerek Waldemar, pilot: Małgorzata Balcerek w Mitsubishi EVO IX
2. Szwankowski Piotr, pilot: Arkadiusz Pawłowski w Mitsubishi EVO IX
3. Witucki Jacek w Subaru Impreza R

Klasa RWD (napęd na tylną oś):
1. Smorawiński Tomasz w BMW E30 318is
2. Kusek Grzegorz, pilot: Drożdzyński Tomasz w M3
3. Paczkowski Maciej, pilot: Mateusz Paczkowski w BMW E30 325

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski