Zamknięty zostanie odcinek między ulicą Gwarną a Ratajczaka. Ma to związek z długo zapowiadaną rewitalizacją ul. Święty Marcin.
Zmiany jesienią
- W tej chwili czekamy na wyłonienie głównego wykonawcy robót. Plac budowy zostanie mu przekazany 1 września, choć realnie prace rozpoczną się w weekend 2-3 września, tak żeby rozpoczęcie budowy nie kolidowało z pierwszym dniem roku szkolnego - zapowiada Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta miasta Poznania odpowiedzialny za przebudowę.
Ulica po remoncie całkowicie zmieni się. Torowisko zostanie przesunięte w kierunku południowym (oddali się od Alf).
- Dzięki temu chodnik po stronie Alf zostanie poszerzony, zmieszczą się tam m.in. kawiarniane ogródki - mówi Wiśniewski.
Po remoncie nie zmieni się liczba miejsc parkingowych oraz sama organizacja ruchu. Po ul. Święty Marcin nadal będzie można jeździć w obu kierunkach, jak obecnie.
Ulica będzie jednak funkcjonować w trybie strefy zamieszkania, co oznacza, że priorytet będą mieli piesi.
- Ruch pieszych będzie mógł się odbywać całą szerokością ulicy. Ulica zostanie zrównana z chodnikiem. Projekt przewiduje niewielkie różnice terenu głównie w obrębie torowiska - tłumaczy zastępca prezydenta.
Czytaj też:
Program rowerowy: Powstanie 151 km tras rowerowych
Po zmianach poznaniacy zyskają dodatkowy przystanek. Znajdzie się na skrzyżowaniu ulicy Święty Marcin oraz Ratajczaka (w kierunku kościoła św. Marcina).
Będzie to przystanek wiedeński, z podniesionym peronem, by ułatwić pasażerom wsiadanie.
Harmonogram
Harmonogram prac przewiduje, że najdłużej potrwają roboty ziemne: wymiana podziemnych instalacji ma zakończyć się z dniem 31 sierpnia 2018 r., miesiąc później zakończy się przebudowa torowiska.
- Nie spodziewamy się tu niespodzianek, ponieważ cała ulica została przebadana wcześniej laserem 3D po to, by wykryć także te instalacje, których może nie być na mapach - mówi zastępca Jacka Jaśkowiaka.
Wznowienie ruchu tramwajowego planowane jest w grudniu 2018 r. Ruch samochodowy zostanie przywrócony dopiero po zakończeniu całej inwestycji, czyli po 31 marca 2019 r.
Objazdy
Wstępne objazdy samochodowe planowane są przez plac Wolności i dalej 27 Grudnia i Fredry lub ul. 3 Maja, plac Cyryla, ul. Mielżyńskiego i Fredry, Kościuszki (w kierunku ronda Kaponiera). Od ronda Kaponiera samochody pojadą ulicami: Kościuszki, Powstańców Wielkopolskich, Ogrodową i Piekarami.
Tramwaje pojadą głównie przez ulicę Fredry w kierunku mostu Teatralnego.
Kolejne etapy
To dopiero pierwszy etap przebudowy, będą kolejne. Przede wszystkim związane z budową tramwaju w ulicy Ratajczaka planowaną na lata 2019-2021. Przebudowie mają ulec także kolejne odcinki samej ulicy Święty Marcin. Jednak cały ambitny Projekt Centrum zakłada modernizację Alej Marcinkowskiego, ulicy 27 Grudnia oraz ul. Taczaka.
Zobacz też:
Pięć miesięcy utrudnień na Warszawskiej
Moto Głos odcinek 20
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?