Święty Marcin w remoncie: Jak mają jechać auta? Jak pojadą...

    Święty Marcin w remoncie: Jak mają jechać auta? Jak pojadą tramwaje? Kiedy to się skończy?

    Zdjęcie autora materiału

    Karolina Koziolek

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Święty Marcin w remoncie: Jak mają jechać auta? Jak pojadą tramwaje? Kiedy to się skończy?
    Święty Marcin w remoncie: Jak mają jechać auta? Jak pojadą tramwaje? Kiedy to się skończy?
    1/6

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Łukasz Gdak

    W nocy z soboty na niedzielę zamknięty zostanie odcinek ulicy Święty Marcin między Ratajczaka a Gwarną. Remont potrwa do marca 2019 r. Zobacz, jak będą się poruszać kierowcy, które tramwaje zmienią trasę i jak wygląda harmonogram prac na Świętym Marcinie.
    W nocy z 2 na 3 września rozpocznie się długo zapowiadany remont ulicy Święty Marcin. Oznacza to, że od niedzieli ulica będzie częściowo nieprzejezdna, a wiele linii tramwajowych zmieni swoje trasy.

    Utrudnienia dla kierowców


    Tak gruntowny remont jest jednak czasochłonny, to oznacza wiele utrudnień dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej.
    Od niedzieli ulica Święty Marcin będzie zamknięta na odcinku od ul. Ratajczaka do ul. Gwarnej aż do marca 2019 r. Dla kierowców planowane są objazdy.

    – Jadąc od strony Kaponiery objazd prowadzony będzie ulicami: T. Kościuszki, Powstańców Wielkopolskich, Ogrodową i Piekary do ul. Święty Marcin – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu.

    – Zmieni się ruch na ul. 27 Grudnia - pas rowerowy zostanie przeniesiony na chodnik i będzie ona przejezdna od placu Wolności aż do ul. Fredry skąd dalej, przez ul. Kościuszki, będzie można dojechać do ul. Św. Marcin.
    Na ulicach: Ratajczaka (pomiędzy 27 Grudnia i Św. Marcin oraz Św. Marcin i ul. Taczaka), Kantaka, Garncarskiej, a także ul. Św. Marcin (pomiędzy ul. Ratajczaka i ul. Piekary) ruch pojazdów będzie odbywać się w dwóch kierunkach. Ma to umożliwić dojazd mieszkańcom do swoich posesji – czytamy w komunikacie ZDM.

    Ostatnie chwile tramwajów na Świętym Marcinie

    Źródło: gloswielkopolski.pl

    Zmiany tras tramwajów


    Zmiany czekają też pasażerów komunikacji miejskiej. Trasy zmieni wiele tramwajów oraz niektóre autobusy.
    – Od 3 września ponownie kursować będą tramwaje na liniach 6, 12 i 18, a od 4 września na linii 3. Od niedzieli nie będzie kursować linia T6, zostanie zlikwidowana – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

    Zmienią się trasy tramwajów: 2, 3, 5, 9, 13, 16 oraz nocna linia 201.

    Pasażerowie muszą uważać. Nowe trasy będą obowiązywać do 17 września po czym zmienią się kolejny raz. Przyczyną jest remont zwrotnicy u zbiegu ulicy Gwarnej i Święty Marcin. Po remoncie (od 18 września) tramwaje częściowo wrócą na tę trasę.
    Wprowadzone zostaną także dwie nowe linie: 23 oraz 29.

    Linia 23 będzie kursować ze Starołęki na Aleje Marcinkowskiego, natomiast linia 29 z Dębca na plac Wiosny Ludów.
    Na liniach 1, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 17 i 18 tramwaje kursować będą po stałych trasach.

    Co po remoncie


    – Ulica przez lata ulegała degradacji. Zatrzymać ten proces mogą jedynie gruntowne zmiany. Modernizacja Świętego Marcina jest konieczna. Konsultacje społeczne wykazały, że jest co do tego zgoda wśród mieszkańców Poznania – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania odpowiedzialny za rewitalizację.

    Ulica po remoncie znacznie się zmieni. Torowisko zostanie przesunięte w kierunku południowym (oddali się od Alf). Dzięki temu chodnik po stronie Alf zostanie poszerzony, zmieszczą się tam m.in. kawiarniane ogródki. Przed skrzyżowaniem z ul. Ratajczaka powstanie przystanek wiedeński. Ulica będzie funkcjonować w trybie strefy zamieszkania. Priorytet będą mieli piesi.

    Harmonogram modernizacji


    Modernizacja ulicy Święty Marcin odbywa się w ramach Projektu Centrum mającego na celu rewitalizację śródmieścia i uspokojenie ruchu w tym obszarze miasta.

    Projekt będzie przebiegał w dwóch etapach. Pierwszy dotyczy remontu ulicy Święty Marcin między Ratajczaka a Gwarną. Drugi zakłada budowę trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka, który potrwa do 2022 r. Do końca 2020 zostaną równolegle przebudowane ulice: 27 Grudnia, Kantaka, Gwarna, plac Gwarny, pozostałe odcinki ul. Św. Marcin, fragment Al. Marcinkowskiego.

    Wartość inwestycji to 230 mln zł. Z czego w lipcu br. miasto Poznań otrzymało 104,5 mln zł unijnego dofinansowania na przebudowę tras tramwajowych i wspomnianych ulic.

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (10)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak tu mieszkac

    Klucha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Jak mieszkac w miescie remontow. Po co byly remonty na sw.marcinie i ratajczaka skoro rok pozniej jest to niszczone. Kasa w bloto. Teraz godzine dluzej bedziemy wracac do domu. A tramwaju na...rozwiń całość

    Jak mieszkac w miescie remontow. Po co byly remonty na sw.marcinie i ratajczaka skoro rok pozniej jest to niszczone. Kasa w bloto. Teraz godzine dluzej bedziemy wracac do domu. A tramwaju na ratajczaka nie skomentuje nawet bo to jednak ulica dosc ciasna i nie wyobrazam sobie tam jeszcze tramwaju.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bez tytułu

    Kik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Rozumiem, że wspomniane ogródki kawiarniane, to wystawią na chodniku zadomowione od lat banki, aptekarze, sklep drogeryjny...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bez tytułu

    Kik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Rozumiem, że wspomniane ogródki kawiarniane, to wystawią na chodniku zadomowione od lat banki, aptekarze, sklep drogeryjny...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Odbudowa

    Ewa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    Przede wszystkim trzeba zlikwidować te paskudne wieżowce i zamiast nich postawić jakieś normalne domy. Zachowało się wiele zdjęć przedwojennego Poznania, więć dobrze byłoby odbudować stare...rozwiń całość

    Przede wszystkim trzeba zlikwidować te paskudne wieżowce i zamiast nich postawić jakieś normalne domy. Zachowało się wiele zdjęć przedwojennego Poznania, więć dobrze byłoby odbudować stare kamieniczki. Ulica nabrałaby wyrazu i klimatuzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak zlikwidować prywatne wieżowce?

    Djjd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Komuna się skończyła, te wieżowce to własność prywatna i nikt poza właścicielami nie może ich zlikwidować.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wszędzie remonty

    Piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Ciekawe, czy do EURO 2020 skończą.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    remont

    kupiec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 1

    Sklepikarze mogą zamknąć interesy.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w rzeczywistości

    zatroskany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11

    zamknęli dużo wcześniej. Nic tam po nich bo dla kogo?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Poznań

    Tytus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    Koniec fajnego miasta Poznań.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kaponierada cd.

    Szczun (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

    czyli powtórka z rozrywki, zgodnie z procedurami przetargowymi i urzędniczymi! Zgroza!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo