W nocy z 2 na 3 września rozpocznie się długo zapowiadany remont ulicy Święty Marcin. Oznacza to, że od niedzieli ulica będzie częściowo nieprzejezdna, a wiele linii tramwajowych zmieni swoje trasy.
Utrudnienia dla kierowców
Tak gruntowny remont jest jednak czasochłonny, to oznacza wiele utrudnień dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej.
Od niedzieli ulica Święty Marcin będzie zamknięta na odcinku od ul. Ratajczaka do ul. Gwarnej aż do marca 2019 r. Dla kierowców planowane są objazdy.
– Jadąc od strony Kaponiery objazd prowadzony będzie ulicami: T. Kościuszki, Powstańców Wielkopolskich, Ogrodową i Piekary do ul. Święty Marcin – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu.
– Zmieni się ruch na ul. 27 Grudnia - pas rowerowy zostanie przeniesiony na chodnik i będzie ona przejezdna od placu Wolności aż do ul. Fredry skąd dalej, przez ul. Kościuszki, będzie można dojechać do ul. Św. Marcin.
Na ulicach: Ratajczaka (pomiędzy 27 Grudnia i Św. Marcin oraz Św. Marcin i ul. Taczaka), Kantaka, Garncarskiej, a także ul. Św. Marcin (pomiędzy ul. Ratajczaka i ul. Piekary) ruch pojazdów będzie odbywać się w dwóch kierunkach. Ma to umożliwić dojazd mieszkańcom do swoich posesji – czytamy w komunikacie ZDM.
Ostatnie chwile tramwajów na Świętym Marcinie
Źródło: gloswielkopolski.pl
Zmiany tras tramwajów
Zmiany czekają też pasażerów komunikacji miejskiej. Trasy zmieni wiele tramwajów oraz niektóre autobusy.
– Od 3 września ponownie kursować będą tramwaje na liniach 6, 12 i 18, a od 4 września na linii 3. Od niedzieli nie będzie kursować linia T6, zostanie zlikwidowana – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Zmienią się trasy tramwajów: 2, 3, 5, 9, 13, 16 oraz nocna linia 201.
Pasażerowie muszą uważać. Nowe trasy będą obowiązywać do 17 września po czym zmienią się kolejny raz. Przyczyną jest remont zwrotnicy u zbiegu ulicy Gwarnej i Święty Marcin. Po remoncie (od 18 września) tramwaje częściowo wrócą na tę trasę.
Wprowadzone zostaną także dwie nowe linie: 23 oraz 29.
Linia 23 będzie kursować ze Starołęki na Aleje Marcinkowskiego, natomiast linia 29 z Dębca na plac Wiosny Ludów.
Na liniach 1, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 17 i 18 tramwaje kursować będą po stałych trasach.
Co po remoncie
– Ulica przez lata ulegała degradacji. Zatrzymać ten proces mogą jedynie gruntowne zmiany. Modernizacja Świętego Marcina jest konieczna. Konsultacje społeczne wykazały, że jest co do tego zgoda wśród mieszkańców Poznania – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania odpowiedzialny za rewitalizację.
Ulica po remoncie znacznie się zmieni. Torowisko zostanie przesunięte w kierunku południowym (oddali się od Alf). Dzięki temu chodnik po stronie Alf zostanie poszerzony, zmieszczą się tam m.in. kawiarniane ogródki. Przed skrzyżowaniem z ul. Ratajczaka powstanie przystanek wiedeński. Ulica będzie funkcjonować w trybie strefy zamieszkania. Priorytet będą mieli piesi.
Harmonogram modernizacji
Modernizacja ulicy Święty Marcin odbywa się w ramach Projektu Centrum mającego na celu rewitalizację śródmieścia i uspokojenie ruchu w tym obszarze miasta.
Projekt będzie przebiegał w dwóch etapach. Pierwszy dotyczy remontu ulicy Święty Marcin między Ratajczaka a Gwarną. Drugi zakłada budowę trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka, który potrwa do 2022 r. Do końca 2020 zostaną równolegle przebudowane ulice: 27 Grudnia, Kantaka, Gwarna, plac Gwarny, pozostałe odcinki ul. Św. Marcin, fragment Al. Marcinkowskiego.
Wartość inwestycji to 230 mln zł. Z czego w lipcu br. miasto Poznań otrzymało 104,5 mln zł unijnego dofinansowania na przebudowę tras tramwajowych i wspomnianych ulic.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?