- To zielone światło dla formalnego zatwierdzenia realizacji tego projektu - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta. - Obecnie trwa jeszcze kontrola Centrum Unijnych Projektów Transportowych, oceniane są poszczególne wydatki. Mamy wiele argumentów, na pomyślne jej zakończenie.
Gdyby wziąć pod uwagę obowiązujące dokumenty, to budowa wiaduktu jest uzasadniona, bo trzecia rama jest w nich zapisana, a wiadukt sprawia, że tramwaje mogą nad nią bezkolizyjnie przejechać. Inna sprawa, że ze względu na brak pieniędzy i olbrzymie koszty powstanie trzeciej ramy to bardzo odległa wizja. - Mrzonka - zwięźle podsumowuje Łukasz Mikuła, radny PO. I dodaje, że zapisany w WPF-ie projekt "Poprawa dostępności komunikacyjnej os. Kopernika" o wartości 180 mln zł, który miał uzasadnić potrzebę wiaduktu, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych w tej części miasta. - Trzeba się zastanowić, jak można wykorzystać istniejący wiadukt - uważa M. Wiśniewski.
A Ł. Mikuła dodaje: - W planach przewidziany jest transport publiczny w korytarzu trzeciej ramy. Studium dopuszcza połączenie tramwajowe między Górczynem a Grunwaldzką, ale być może warto przeznaczyć ten teren pod obwodnicę kolei miejskiej. Należy rozważyć wszystkie możliwości.
Gotowego rozwiązania nie ma, dlatego prezydent Jacek Jaśkowiak w tegorocznym budżecie przewidział 150 tys. na analizę tego problemu.
- Nie wiemy, czy prezydent zarzuca projekt trzeciej ramy, czy nie - ma wątpliwości Szymon Szynkowski vel Sęk, radny klubu PiS. - Lepiej byłoby wykorzystać wiadukt. Pójście w kierunku rozwoju transportu publicznego jest dobrym krokiem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?