Skrócenie czasu jazdy pociągu z Przemyśla przez Poznań do Szczecina z szesnastu godzin do 10,5 godziny zapowiada PKP IC. Stanie się to, gdy tylko zakończone zostaną remonty torów. Już teraz spółka PKP Intercity zaczyna wozić pasażerów nowymi wagonami. Na poznańskim Dworcu Letnim zaprezentowano wagony wyprodukowane w Zakładach H.Cegielski.
CZYTAJ TEŻ:
ROZKŁAD JAZDY NA 1 LISTOPADA - BĘDZIE WIĘCEJ POCIĄGÓW
Podróżni którzy obejrzeli wagony z Cegielskiego ocenili je bardzo różnie. Dla jednych były zbyt plastykowe. Dla innych spełniały wymogi XXI wieku.
W składzie jaki zaprezentowała spółka PKP IC były zarówno wagony z przedziałami jak i bezprzedziałowe. W wagonach zarówno 1 jak i 2 klasy w każdym przedziale było po 6 miejsc. W każdym też przedziale zamontowana jest tablica na świetlna z informacjami o prędkości z jaką porusza się pociąg, a także czy najbliższa toaleta jest wolna. W toaletach zamontowany został system alarmowy, na wypadek gdyby trzeba było pomóc osobie niepełnosprawnej lub kobiecie przewijającej dziecko.
W pociągu są miejsca do przewozu nart i rowerów. Ponadto każdy wagon bezprzedziałowym wyposażono w regał na większe bagaże. Zaprezentowany został też wagon Wars. Zajrzeliśmy nawet do bogato wyposażonej kuchni.
Jak zapowiada Paweł Horodyński, członek zarządu spółki spółki PKP IC kolejarze pracują obecnie nad zmiana systemu rezerwacji miejsc siedzących.
- Chodzi o to, by podróżny tak jak widz w kinie, widział na monitorze miejsce, które chce w pociągu zarezerwować. Obecnie jest to trochę na zasadzie loterii - wyjaśnia Paweł Horodyński.
Prezentacje nowych wagonów psuje jednak już na wstępie woń charakterystycznych dla kolei środków czystości. Przywołują one raczej wspomnienia starych, brudnych wagonów. I to jest właśnie to, co PKP IC w pierwszej kolejności powinna zmienić.
Nowe wagony to niestety wszystko na co w najbliższych latach mogą liczyć podróżni przejeżdżający przez Wielkopolskę. Chociaż spółka PKP IC kupuje Pendolino, to jednak pociąg ten nie będzie użytkowany na trasie z Warszawy do Poznania. Dlaczego? Zdaniem kolejarzy szlak ten jest zbyt kręty. A dostosowanie go do prędkości 200 km/h byłoby dla spółki PKP PLK zbyt kosztowne.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?