TAK! dla edukacji klimatycznej. W Światowy Dzień Ziemi zbierają podpisy pod petycją w sprawie edukacji klimatycznej prowadzonej w szkołach

OPRAC.:
Alicja Durka
Alicja Durka
Materiały prasowe
22 kwietnia, z okazji Światowego Dnia Ziemi ruszyła kampania społeczna na rzecz edukacji klimatycznej, której celem jest zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – opartej na danych naukowych. Twórcy inicjatywy zbierają podpisy pod petycją, która ma pokazać jak wiele osób popiera podobne inicjatywy.

Edukacja klimatyczna ratunkiem dla przyszłych pokoleń

Zmiana klimatu jest realnym zagrożeniem, które pociąga za sobą wiele negatywnych skutków dla ludzi i ekosystemów. Już teraz możemy obserwować skutki globalnego ocieplenia w postaci coraz większej liczby i większego natężenia ekstremalnych warunków pogodowych jak i globalnych zmian, takich jak m.in. fale upałów, intensywne opady, nawałnice, bezśnieżne zimy, podnoszenie się poziomu mórz i oceanów, czy topnienie lodowców.

Resort klimatu i środowiska chce wyższych kar za śmiecenie

Dzieci i młodzież są coraz bardziej świadomi zmiany klimatu i ich konsekwencji dla planety oraz odczuwają potrzebę dalszego pogłębiania swojej wiedzy na ten temat. Informacje odnośnie zmiany klimatu czerpią dzisiaj głównie z internetu, telewizji czy mediów społecznościowych. Partnerzy kampanii chcą więc zachęcić jak najwięcej osób do wyrażania poparcia dla edukacji klimatycznej w szkołach.

- Apelujemy o uwzględnienie i lepsze zintegrowanie w podstawie programowej wiedzy nt. zjawisk dotyczących kryzysu klimatycznego, które teraz są pomijane lub omawiane w niewystarczający sposób na lekcjach w polskich szkołach

- mówi Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel i Prezes Rady UN Global Compact Network Poland.

Apel do rządu o edukacje klimatyczną

W połowie lipca petycja, wraz z informacją o liczbie zebranych podpisów, zostanie przekazana do rządu. Według twórców projektu budowanie świadomych i odpowiedzialnych społecznie postaw jest niezbędne w obliczu wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się obecne i przyszłe pokolenia.

- Jednym z filarów wspólnej kampanii jest założenie mówiące, że walka z kryzysem klimatycznym jest możliwa tylko dzięki połączonym wysiłkom i zaangażowaniu firm, rządów oraz osób prywatnych. Wszyscy musimy współpracować, aby stworzyć społeczeństwo niskoemisyjne, które stymuluje zatrudnienie, przedsiębiorczość i innowacyjność

- podsumowuje Karin Sköld, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polsk.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie