Tarcza Antykryzysowa: Wycofujemy z ZUS wniosek lub składamy jego korektę
Jeżeli we wniosku nie zostaną wypełnione jakieś pola, albo zostaną wypełnione błędnie, zwykle ZUS prosi o ich uzupełnienie lub korektę mailem. Jako temat e-maila przedsiębiorca musi wpisać: typ wniosku, datę wniosku i NIP płatnika. W formie załącznika dodaje zdjęcie lub skan podpisanego oświadczenia, w którym wskazuje konkretne elementy, które należy skorygować.
Zobacz też: 5 tys. złotych pożyczki dla samozatrudnionych i mikroprzedsiębiorców. Jak wypełnić wniosek?
Gdy przedsiębiorca jest pewien, że we wniosku popełnił błąd – na przykład niewłaściwie zaznaczył checkbox albo wpisał nieprawidłową kwotę przychodu, powinien jak najszybciej poinformować o tym ZUS. Wniosek taki trzeba wycofać i złożyć nowy. Wycofujemy go także mailowo, wpisując w temacie: typ wniosku, jego datę i NIP firmy i dodając w formie załącznika zdjęcie lub skan podpisanej prośby.
**
Jeśli we wniosku brakuje podpisu lub błędnie podaliśmy numer rachunku bankowego (RSP-C, RSP-D), wniosek musimy złożyć ponownie
**
Tarcza Antykryzysowa: Jak złożyć wniosek do ZUS?
Wnioski możemy składać:
- osobiście w ZUS
- elektronicznie za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Uwaga! Nie możemy przesyłać ich mailem. Skany, zdjęcia czy wypełnione pliki word lub pdf przesłane e-mailem nie są traktowane jak wnioski i nie są przez ZUS rozpatrywane.
Czytaj także: Jak założyć profil na PUE ZUS - krok po kroku
- Zachęcam do składania wniosków o pomoc z tarczy antykryzysowej za pomocą PUE ZUS, bo ta forma zmniejsza ryzyko popełnienia błędu i tym samym przyspiesza realizację sprawy oraz wypłatę świadczenia - mówi Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Tarcza Antykryzysowa: Jak szybko założyć konto na PUE ZUS?
Chcąc założyć konto na PUE ZUS, musimy wejść na stronę www.zus.pl, kliknąć „zarejestruj się” i wybrać sposób rejestracji (np.: dla osoby pracującej, emeryta/rencisty, przedsiębiorcy). Po wypełnieniu formularza, ustalamy hasło do konta (login dostaniemy na e-mail podany w formularzu). Potem pozostanie nam już tylko potwierdzenie swojej tożsamości. Możemy to zrobić w placówce ZUS, użyć podpisu elektronicznego (kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP) albo zrobić to poprzez system bankowości elektronicznej.
ZOBACZ TEŻ:
15 najbardziej poszukiwanych zawodów w czasach epidemii COVID-19
Sprawdź też:
- Internauci śmieją się z Poznania. Zobacz najlepsze demotywatory!
- 12 najlepszych klubów piłkarskich w Wielkopolsce. Znasz kolejność?
- To najbardziej przyjazne rasy psów. Te czworonogi to prawdziwi przyjaciele!
- Ranking najgorszych żon według imion [TOP 10]
- Niezwykła atrakcja w Poznaniu. Drugie takie miejsce w kraju!
- Tak ludzka głupota pomaga koronawirusowi. 10 przykładów
Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?