Te kasze możemy jeść w diecie bez glutenu

Milena Kochanowska
Niektóre z kasz są lepiej znane i powszechniej stosowane. Inne nie są tak popularne, choć dziś nie ma problemu, by je kupić. Warto więc poznać ich właściwości i spróbować stosować je również w swojej kuchni. sporo błonnika

Kasza gryczana, pozyskiwana z nasion gryki, zawiera dużą ilość białka potrzebnego nam do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu oraz dużo błonnika, który wspomaga trawienie, a także witaminy z grupy B, potas, magnez i cynk. Wzmacnia naszą odporność, spowalnia procesy starzenia. Polecana jest diabetykom, bo reguluje stężenie glukozy i insuliny we krwi. Wzmacnia naczynia krwionośne, zabezpieczając je przed powstawaniem żylaków, obrzęków i przebarwień skórnych. Może być prażona, a jej smak jest wówczas intensywniejszy, lub nieprażona – jej ziarna są wtedy delikatniejsze w smaku i zawierają więcej witamin. W ziarnach tej kaszy znajduje się tryptofan pobudzający nasz organizm do wytwarzania serotoniny – hormonu szczęścia i melatoniny wspomagającej dobry sen.

Kasza jaglana
, otrzymywana z ziarna prosa, zawiera dużo żelaza oraz witamin z grupy B (B1, B2 i B6), a także krzemu który wzmacnia nasze stawy, włosy i paznokcie, i poprawia wygląd skóry. Pierwiastek ten wpływa na zwiększenie odporności oraz na spowolnienie procesów starzenia. Kaszę warto jeść w sezonie jesienno--zimowym, bo pomaga w usuwaniu wirusów z organizmu. Jest ona także bogatym źródłem lecytyny wspomagającej procesy zapamiętywania i odpowiedzialnej za prawidłowy rozwój mózgu. Zaliczana jest do najzdrowszych kasz. Jej delikatny smak można podkreślić przez prażenie na suchej patelni.

Kasza kukurydziana, pozyskiwana z ziarna kukurydzy, jest lekkostrawna, więc polecana jest osobom cierpiącym na problemy układu pokarmowego. Można nią karmić niemowlaki od 5. miesiąca życia. Zawiera luteinę, która ma pozytywny wpływ na nasz wzrok, a także błonnik, witaminy z grupy B, PP, beta karoten i witaminę E. Jest też bogata w selen, magnez i potas, które uspokoją nasze nerwy i serce, i wzmocnią odporność.

Mniej znany amarantus (nasiona amarantusa) jest również bardzo zdrowy i lekkostrawny. Zawiera dobrze przyswajalne białko, dużo żelaza i wapnia, magnez, fosfor, witaminę B6 i kwas foliowy. Duża ilość błonnika wspomaga trawienie i oczyszcza organizm.

Quinoa, u nas nazywana komosą ryżową jest cennym źródłem białka. Zawiera witaminy z grupy B, witaminę E, cynk, magnez i fosfor. Ma niski indeks glikemiczny i sporo błonnika. Występuje w kilku kolorach, które delikatnie różnią się smakiem, najpopularniejsze zaś są biała, czarna i czerwona.

Wideo

Materiał oryginalny: Te kasze możemy jeść w diecie bez glutenu - Plus Echo Dnia Świętokrzyskie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3