Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu stworzona przez NFZ ułatwi kontakt z lekarzem w nocy i święta

Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
Dzięki wprowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia Teleplatformie Pierwszego Kontaktu skontaktowanie się ze specjalistą jest możliwe bez wychodzenia z domu.
Dzięki wprowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia Teleplatformie Pierwszego Kontaktu skontaktowanie się ze specjalistą jest możliwe bez wychodzenia z domu.
Dotychczas kontakt z lekarzem w nocy lub święta możliwy był jedynie dzięki tzw. wieczorynkom, SOR-om i Izbom Przyjęć. Jednak dzięki wprowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia Teleplatformie Pierwszego Kontaktu skontaktowanie się ze specjalistą jest możliwe bez wychodzenia z domu.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) to pomoc medyczna poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta, która dostępna jest w formie telefonicznej. Jak dotąd skorzystało z niej 25 tys. osób.

- Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc, wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK

- tłumaczą przedstawiciele Narodowego Funduszu Zdrowia.

Jak skorzystać z TPK?

Dzwoniąc pod numer TPK 800 137 200, można liczyć na pomoc pielęgniarki, położnej lub lekarza rodzinnego.

W pierwszej kolejności pacjent łączony jest z pielęgniarką, która po przeprowadzeniu wywiadu zdecyduje, czy konieczne jest wystawienie jakiegoś dokumentu, wezwanie pogotowia czy wymagana jest konsultacja z lekarzem.

Platforma działa od 25 maja. Jak dotąd średni czas oczekiwania na połączenie wynosił 18 sekund, a średni czas rozmowy - 6 minut.

Cztery języki i możliwość kontaktu dla osób niesłyszących

Połączenie jest bezpłatne, a infolinia obsługiwana jest w językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Co więcej, dostępna jest również opcja kontaktu dla osób niesłyszących - platforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

TPK działa od poniedziałku do piątku w godz. 18-8. Można korzystać z niej też w soboty, niedziele i święta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na wystawienie e-skierowania, e-recepty lub e-zwolnienia.

Szczepionki są niebezpieczne, zmieniają DNA, wywołują choroby lub zarażają wirusem – to parę mitów na temat szczepionek, które trwają do tej pory. Wywołują kontrowersje i sprzeciw wielu osób, które nie wierzą w słuszność szczepień, co uniemożliwia zdobycie zbiorowej odporności na COVID-19. Często jedna teoria zasłyszana od danej osoby, zmienia swoją formę i przeobraża się w kolejną. W ten sposób powstaje szereg mitów, które odstraszają ludzi przed zaszczepieniem. Czytaj więcej. Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

Czy szczepionki są niebezpieczne? Popularne internetowe mit...

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski