Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Terminal na Franowie z nowym placem manewrowym i większymi możliwościami

Monika Kaczyńska
Terminal na Franowie z nowym placem manewrowym i większymi możliwościami
Terminal na Franowie z nowym placem manewrowym i większymi możliwościami
Nowy plac manewrowo-składowy wybudowany na Franowie liczy 8 tys. mkw. powierzchni. Po rozbudowie poznański terminal pomieści 1,8 tys. kontenerów 20-tonowych (TEU). Przed rozbudową wartość ta wynosiła 1300.

Inwestycja o wartości 6,7 mln zł została sfinansowana w połowie ze środków unijnych. Decyzja o rozbudowie terminala zapadła zaledwie rok po jego otwarciu.
- Przewozy intermodalne wyróżniają się na tle pozostałych grup przewozowych dynamicznym wzrostem, a wraz z upływem czasu będzie ich coraz więcej. W trzecim kwartale tego roku znów rosły one dwucyfrowo. Ten trend będzie się utrzymywać, na czym wyraźnie skorzystamy - mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. Handlowych. - Rozbudowa Franowa to nasza flagowa inwestycja infrastrukturalna - podkreśla.

Rozbudowa terminala oznacza także nowe możliwości przewozowe. Już teraz terminal w Poznaniu-Franowie obsługuje pięć razy w tygodniu tzw. pociągi operatorskie.
To stałe połączenia kontenerowe z portami Trójmiasta, uruchamiane według sztywnego rozkładu jazdy. Ich zaletą jest możliwość zamówienia przewozu nawet pojedynczego kontenera, bez dodatkowych zobowiązań. Klienci korzystają z nich na zasadach podobnych do komunikacji miejskiej - ładują kontenery na wagony wtedy, gdy im to odpowiada.

Terminal na Franowie jest położony na przecięciu dwóch europejskich korytarzy transportowych: Wschód - Zachód i Północ - Południe. Pierwszy łączy się z Nowym Jedwabnym Szlakiem, połączeniem kolejowym między Chinami a Europą Zachodnią. Drugi łączy Morze Bałtyckie z wybrzeżem Adriatyku.

Grupa PKP Cargo współtworzy obecnie 18 pociągów kontenerowych z Chin do Europy Zachodniej tygodniowo. Dojeżdża także swoimi pociągami do portów morskich w Chorwacji i Słowenii, wykorzystując potencjał kupionego niedawno #czeskiego przewoźnika AWT #i współpracując z chorwackim HZ Cargo.

Niewykluczone, że w najbliższym czasie ruszą pociągi operatorskie z Franowa do terminala w czeskim Paskowie pod Os-#trawą. To strategiczny punkt przeładunkowy w tej części Europy, z którego PKP Cargo obsługuje połączenia kontenerowe, m.in. z portami Adriatyku i Morza Północnego. Obecnie firma sprawdza opłacalność tego rozwiązania.
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski