reklama

Terminal na Franowie z nowym placem manewrowym i większymi możliwościami

Monika KaczyńskaZaktualizowano 
Terminal na Franowie z nowym placem manewrowym i większymi możliwościami<br>
Terminal na Franowie z nowym placem manewrowym i większymi możliwościami
Nowy plac manewrowo-składowy wybudowany na Franowie liczy 8 tys. mkw. powierzchni. Po rozbudowie poznański terminal pomieści 1,8 tys. kontenerów 20-tonowych (TEU). Przed rozbudową wartość ta wynosiła 1300.

Inwestycja o wartości 6,7 mln zł została sfinansowana w połowie ze środków unijnych. Decyzja o rozbudowie terminala zapadła zaledwie rok po jego otwarciu.
- Przewozy intermodalne wyróżniają się na tle pozostałych grup przewozowych dynamicznym wzrostem, a wraz z upływem czasu będzie ich coraz więcej. W trzecim kwartale tego roku znów rosły one dwucyfrowo. Ten trend będzie się utrzymywać, na czym wyraźnie skorzystamy - mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. Handlowych. - Rozbudowa Franowa to nasza flagowa inwestycja infrastrukturalna - podkreśla.

Rozbudowa terminala oznacza także nowe możliwości przewozowe. Już teraz terminal w Poznaniu-Franowie obsługuje pięć razy w tygodniu tzw. pociągi operatorskie.
To stałe połączenia kontenerowe z portami Trójmiasta, uruchamiane według sztywnego rozkładu jazdy. Ich zaletą jest możliwość zamówienia przewozu nawet pojedynczego kontenera, bez dodatkowych zobowiązań. Klienci korzystają z nich na zasadach podobnych do komunikacji miejskiej - ładują kontenery na wagony wtedy, gdy im to odpowiada.

Terminal na Franowie jest położony na przecięciu dwóch europejskich korytarzy transportowych: Wschód - Zachód i Północ - Południe. Pierwszy łączy się z Nowym Jedwabnym Szlakiem, połączeniem kolejowym między Chinami a Europą Zachodnią. Drugi łączy Morze Bałtyckie z wybrzeżem Adriatyku.

Grupa PKP Cargo współtworzy obecnie 18 pociągów kontenerowych z Chin do Europy Zachodniej tygodniowo. Dojeżdża także swoimi pociągami do portów morskich w Chorwacji i Słowenii, wykorzystując potencjał kupionego niedawno #czeskiego przewoźnika AWT #i współpracując z chorwackim HZ Cargo.

Niewykluczone, że w najbliższym czasie ruszą pociągi operatorskie z Franowa do terminala w czeskim Paskowie pod Os-#trawą. To strategiczny punkt przeładunkowy w tej części Europy, z którego PKP Cargo obsługuje połączenia kontenerowe, m.in. z portami Adriatyku i Morza Północnego. Obecnie firma sprawdza opłacalność tego rozwiązania.
 

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3