Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tesco będzie walczyć z dyskontami, które opanowują rynek? Na razie w Wielkiej Brytanii, ale...

Redakcja
Sieć Tesco, największy w Wielkiej Brytanii, dystrybutor artykułów spożywczych planuje stworzyć zupełnie nowy format sklepów – podał portal Onet. Po co? Otóż mają one uderzyć i odeprzeć coraz większą ekspansję niemieckich dyskontów Lidl i Aldi, które coraz śmielej poczynają sobie na brytyjskim rynku.

Temat nowego brandu sieci Tesco póki co dotyczy wyłącznie Wielkiej Brytanii, to gdy spojrzymy na rynek Polski, sytuacja jest niezwykle podobna.

Dyskonty zagarniają rynek

Coraz większą część rynku detalicznej sprzedaży artykułów spożywczych zagarniają dyskonty, głównie Lidl i Biedronka. Tam zakupy robi się szybciej. Dużym graczom z pewnością nie pomaga zakaz handlu w niedziele. Niedawno Tesco zapowiedziało zamknięcie 13 supermarketów w Polsce. Ale ponieważ gra toczy się o gigantyczne pieniądze, można się spodziewać, że właściciele dużych hipermarketów i u nas będą wdrażać strategie walki z małymi, ale wygodnymi dla klientów dyskontami.

Będzie nowy format sklepów

A co wiadomo o planie Tesco na Wyspach. Otóż, jak donosi Onet, pierwsze informacje pochodzą z procesu rekrutacyjnego, w którym Tesco poinformowało, że: "nowy format sklepów będzie działał oddzielnie od podstawowej działalności firmy, a oferowane świadczenia będą, inne niż te oferowane w Tesco".

Ostatnia chwila na walkę o rynek

Media w Wielkiej Brytanii spekulują, że nowy brand może mieść nazwę Jack's – imię założyciela sieci Tesco Jacka Cohena. Eksperci twierdzą, że to ostatnia chwila na obronę rynku przed niemieckimi dyskontami. Aldi i Lidl na Wyspach przejęły już ok. 15 proc. rynku. Ale dodają również, że tworzenie nowego brandu musi zostać bardzo dobrze przemyślane, aby nie zaszkodziło głównej marce firmy.

Wojny handlowe, byle z korzyścią dla klienta

Warto mieć nadzieję, że wojny handlowe, których będziemy świadkami, będą miały pozytywne skutki dla gospodarek w Europie, no i przede wszystkim dla klientów.

Kalendarz niedziel handlowych na 2018

Niedziele handlowe 2018 KALENDARZ POBIERZ ONLINE. Sprawdź ka...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tesco będzie walczyć z dyskontami, które opanowują rynek? Na razie w Wielkiej Brytanii, ale... - Dziennik Zachodni

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski