Do Francji motorowodne bolidy przyjadą dopiero we Wrześniu. Natomiast jezioro Necko wypełni się potężnymi łodziami już w następny weekend (8-10 lipca). W gronie startujących będzie po raz pierwszy Toma Racing, team założony przez Wiesława Tomę, biznesmena i entuzjastę sportów motorowych spod poznańskiego Rosnówka.
Zobacz też: Toma Racing już po treningu na Jeziorze Miejskim w Chodzieży
– Przez wiele lat byłem menedżerem innych teamów, więc mam już doświadczenie organizacyjne. Mamy za sobą też trening w Chodzieży, który zintegrował zespół i pokazał, na co musimy zwrócić szczególną uwagę podczas ścigania w Augustowie i Rouen – tłumaczył Wiesław Toma.
Zapytaliśmy go również o to, co jest największym wyzwaniem przed udziałem teamu w wytrzymałościowym wyścigu (zawodnicy w sobotę i niedzielę będą non stop rywalizować przez sześć godzin).
– Każdy motorowodniak otoczony jest grupą osób wspierających, ale Formuła Endurance wymaga zaangażowania w teamie około 15 osób. Trzy przerwy techniczne na tankowanie i wymianę pilotów wymagają zgrania i zadbania o każdy detal – dodał Toma.
W składzie polsko-litewskiego teamu znajduje się trzech zawodników: Marcin Zieliński ze Szczecina, Michał Rogalski z Warszawy i Litwin Paulius Stainys z Warszawy. W ekipie mechaników znajdzie się natomiast poznaniak Janusz Mucha.
– Podobieństwo między Endurance a innymi klasami wyścigowymi jest tylko jedno. Zawodnik prowadzi łódź w pozycji siedzącej. Różnic jest znacznie więcej, a te podstawowe związane są z tym, że tutaj silnik jest czterosuwowy, a nie dwusuwowy, no i wyścig nie trwa 5-6 minut, tylko dwie godziny. Ni e będzie to dla mnie jednak nowość, bo już siedem lat temu startowałem w Endurance w Augustowie i zająłem nawet drugie miejsce – przyznał Marcin Zieliński, który tydzień temu stanął na podium w Formule 500 podczas eliminacji MŚ w Żninie.
Według niego strategia przystąpienia do rywalizacji z trzema zawodnikami w jednym teamie powinna się sprawdzić. – Te wyścigi przypominają samochodową Formułę 1, bo w nich najważniejsza jest praca teamu. Piloci muszą zachować pełną koncentrację, ale muszą mieć też maksymalne wsparcie w czasie obsługi technicznej. Niczego nie obiecuję, ale jak zwykle startuję po to, by wygrać – dodał Zieliński.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?