reklama

Tomasz Lisiecki: To mieszkańcy mają być ambasadorami Poznania

Błażej Dąbkowski
Tomasz Lisiecki, zastępca dyrektora Gabinetu Prezydenta
Tomasz Lisiecki, zastępca dyrektora Gabinetu Prezydenta Adrian Wykrota
Hasło „Wolne Miasto Poznań” ma wartość ideową i emocjonalną, żyje już swoim życiem - mówi Tomasz Lisiecki, zastępca dyrektora Gabinetu Prezydenta Poznania odpowiedzialny za promocję miasta.

Konkurs na znak graficzny do hasła „Wolne Miasto Poznań” wzbudził szereg komentarzy i dyskusję dotyczącą jego politycznych i historycznych konotacji. Choć przesłano na niego 115 prac, nie został rozstrzygnięty. Dlaczego żadna z nich nie przypadła do gustu jury?
To, że wpłynęło tak wiele prac, jest na pewno dobrym sygnałem. Po pracach konkursowych widać, jak różnie rozumiane jest hasło „Wolne Miasto Poznań”, a przede wszystkim wolność. Najczęściej ich autorzy korzystali z popularnych symboli miasta, takich jak koziołki czy budynek ratusza. Jednak żadna z prac nie była na tyle mocna i atrakcyjna, żeby można było ją wykorzystać w akcji promocyjnej. Mówię akcji, bo o ile to hasło jest dla mnie ważne, ponieważ opisuje zmianę, która trwa w Poznaniu, to na pewno nie będzie to hasło promocyjne naszego miasta. Dlatego uznaliśmy, iż lepszym rozwiązaniem jest kolejne sprawdzenie, jak postrzegany Poznań jest, ale nieco szerzej.

Szerzej? Co to oznacza?
Chcemy zbadać, jak jesteśmy postrzegani nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Dlatego ogłosimy konkurs na portalu , gdzie pomysłów graficznych na swoje kampanie szukają samorządy, korporacje czy tak potężne instytucje jak NASA.

Przed naszą rozmową zapytałem moich znajomych z Warszawy i Wrocławia, z czym obecnie kojarzy im się Poznań. Zgodnie odpowiedzieli, że z prezydentem Jackiem Jaśkowiakiem. Czy nie jest zatem tak, że magistrat postawił na lansowanie prezydenta, spychając miasto na drugi plan?
Obecnie mój zespół wraz z zewnętrznymi ekspertami pracuje nad korektą strategii promocji Poznania. Z drugiej strony, po dwóch latach rządów Jacka Jaśkowiaka wiemy, że jest to wyrazisty i rozpoznawalny w kraju lider. Taka osoba zawsze działa na korzyść marki, obojętnie czy mamy do czynienia z samorządem, czy korporacją. Tak, część działań prezydenta, nawet jeśli to nie jest zamierzone, może być postrzegana jako forma promocji. Taki mamy dziś świat, że zachowania społeczne i polityczne przenikają się z marketingiem. Czy ktoś zarzuca Markowi Zuckerbergowi czy Billowi Gatesowi, że ich działalność charytatywna promuje ich firmy?

To tylko część rozmowy.

Więcej przeczytasz w naszym serwisie plus: Promocyjne golenie wąsa. To mieszkańcy mają być ambasadorami Poznania

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomasz Lisiecki

Odezwij się, chętnie posłucham Twoich uwag. Jeśli wiesz, że masz racje nie ma powodu chować się za nic nie mówiącym nickiem. Zapraszam.Pozdrawiam.

r
rumcajs

Panie Tomaszu, przez Pana Inwestorzy szukają możliwości w innych miastach, przez Pana poznaniacy tracą możliwość rozwoju Miasta, przez Pana - przepraszam, ale zadufanego w swoim przekonaniu o wielkości myśli, za dwa lata PiS będzie rządził w Poznaniu. Ale ponieważ Pana konsekwencje nie interesują (brak umiejętności analizy zagrożeń, oceny ryzyka, dalekowzroczności) to również nie będzie Pana interesowało, że kolejny Misiewicz dostanie ciepłą posadkę. Chociaż nie jestem pewien czy właśnie Misiewicza nie widzę.....
Współczuję tylko podwładnym - oni dopiero są w czarnej dziurze....

i
inwestor

Panie Tomaszu, dzięki takim ludziom jak Pan każdy inwestor zaczyna się zastanawiać czy jest sens inwestować w tym mieście.... Dzięki takim ludziom jak Pan, którzy bawią się Poznaniem i jego mieszkańcami, Miasto w takich wywiadach odbierane jest jak mały dzieciak - co ma możliwość chwilę się pobawić w piaskownicy by zaraz uciekać zostawić rozsypujący się domek z piasku... Aha, we Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku czy Szczecinie stawia się trwałe domy z betonu.

P
Poznaniak

Można g... reklamować, owijać w sreberko, mieszać, perfumować, kolorować i w różne sposoby przerabiać ale i tak pozostaje g...

R
RST

Panie Tomaszu, romanse z politykami kończą się najczęściej białymi plamami na sukienkach... i kacem moralnym do końca życia. Jak już nie chcecie słuchać specjalistów to przekonacie się, że Pana i prezydanta pomysły na hasła marketingowe, zwyczajnie zweryfikuje czas. Nie będzie musiało upłynąć go dużo bo z każdym dniem jest ono słabsze - za rok będziemy się wystdzić takich dyletanckich i bufonowatych pomysłów.

C
Chwal Pana Swego

takim ambasadorem nie jest, jedynie kolejną, obrażalską urzędniczą wazeliną.

P
Poznaniak

Z całym szacunkiem, jakie doświadczenie w marketingu/promocji ma Tomasz Lisiecki aby negować pomysły specjalistów i ekspertów? Aha... no tak był dziennikarzem ... No tak to wystarczy :-)

K
KnowHow

Właściwie nie wiadomo co powiedzieć... Z każdym pomysłem i wypowiedziami tego typu, rośnie legenda dawnych specjalistów od promocji.

K
Kolega z urzędu

Tomasz, Ty raczej popracuj nad swoim wizerunkiem, bo jesteś jednym z najbardziej zadufanych i bufonowatych gości w ump

P
Poznaniak

Niestety, Poznań kojarzony jest z beznadziejnym, leniwym bokserem, który swoimi fobiami skłóca ze sobą mieszkańców, a nieudolnością grzebie te miasto.

k
kasienka

Poznan kojarzony jest wylacznie z antypanstwowym i antypolskim cymbalem !

K
Kolega

Tomku, zajmij się czymś, o czym masz pojęcie. O promocji nie masz bladego. Hasło ,,Wolne Miasto Poznań" zostało obśmiane od prawa do lewa. A Twój romans z beznadziejnym prezydentem i polityką pogrzebie cię na resztę zawodowego życia.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3