MKTG SR - pasek na kartach artykułów

TOP 15. Najtańsze auta spalinowe na polskim rynku

Paweł Piątek
pojemność ccm: 1197moc (KM): 79/6000mom. obr. (Nm): 113przys. 0-100 km/h (s): 13,7pręd. maks. (km/h): 166śr. zużycie paliwa (l/100 km): bd Hyundai i20 przeszedł w 2023 roku lifting, w ramach którego otrzymał kosmetyczne poprawki. W kabinie pasażerskiej wprowadzono niebieskie oświetlenie oraz zestaw wskaźników z 4,2-calowym wyświetlaczem, po raz pierwszy z opcją doboru w pełni cyfrowego zestawu. Zwiększono także liczbę pakietów wyposażenia.
pojemność ccm: 1197moc (KM): 79/6000mom. obr. (Nm): 113przys. 0-100 km/h (s): 13,7pręd. maks. (km/h): 166śr. zużycie paliwa (l/100 km): bd Hyundai i20 przeszedł w 2023 roku lifting, w ramach którego otrzymał kosmetyczne poprawki. W kabinie pasażerskiej wprowadzono niebieskie oświetlenie oraz zestaw wskaźników z 4,2-calowym wyświetlaczem, po raz pierwszy z opcją doboru w pełni cyfrowego zestawu. Zwiększono także liczbę pakietów wyposażenia. Archiwum
Jeszcze niedawno, za kwotę 50 tysięcy złotych można było kupić dobrze wyposażone auto miejskie lub nawet SUVa. Dziś za taką sume pieniędzy możemy poszukiwać auta jedynie pośród samochodów używanych. W ostatnich kilku latach, jak szacuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego, cena samochodów wzrosła aż o 70 procent! Przyczyn takiego stanu rzeczy jest co najmniej kilka.

W to po prostu nie chce się wierzyć! Przez wiele lat najpopularniejszym SUVem na naszym rynku była... wdzięczna Dacia Duster. Kiedy wprowadzano ją na rynek europejski najtańsza i najprostsza pod względem wyposażenia jej wersja kosztowała 39 900 złotych. Jeszcze do końca marca 2019 roku, a zatem nieznacznie pięć lat temu, nowa Dacia Duster kosztowała... nadal
„magiczne” 39 900 złotych. By już od kwietnia 2019 zdrożeć do kwoty 41 900 złotych. Przez dziewięć lat zatem udało się utrzymać praktycznie niezmienioną cenę auta. Nie powinien nas zatem dziwić fakt, że Duster był najlepiej sprzedającym się SUVem
w Polsce, choć wybieranym przez klientów nie tylko dzięki swojej cenie, ale również parametrom czysto użytkowym.

ZOBACZ TAKŻE: Najtańsze na rynku nowe samochody z automatyczną skrzynią biegów

Najtańsze auta spalinowe na polskim rynku

Dziś najtańsza Dacia Duster w tak zwanej „podstawie” kosztuje minimum 79 900 złotych. Dwa razy więcej niż kosztowała na początku 2019 roku. Oczywiście proste porównanie cen może trochę mylić, bowiem i wyposażenie nowego Dustera, m.in. ze
względu na regulacje Unii Europejskiej, jest już bogatsze, ale tak czy inaczej jest znacznie drożej.

Dziś praktycznie bez posiadania kwoty ponad 60 tysięcy złotych nie mamy co liczyć na zakup nowego samochodu.
To przerażająca rzeczywistość, ale nie mamy też co liczyć, że auta będą tanieć. Nie będą!

Zobaczmy zatem jakich 15 modeli w naszym kraju może poszczycić się najniższą ceną wyjściową.

Zobacz naszą galerię!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: TOP 15. Najtańsze auta spalinowe na polskim rynku - Motofakty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski