18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Tramwaj do dworca Poznań - Wschód? Szynobus bardziej prawdopodobny

Marcin Idczak
Miasto może zrezygnować z budowy nowej linii tramwajowej do dworca Poznań - Wschód. Zamiast tego mieszkańcy mieliby dojeżdżać do centrum szynobusami.

Miasto może zrezygnować z budowy linii tramwajowej, która miała połączyć rejon Głównej z Zawadami, a dalej centrum Poznania. Jej stworzenie było planowane od ponad 10 lat.

Zobacz koniecznie: Inwestycje w Poznaniu: Na co może dać unia w latach 2014-20?

- Zamiast tego wybudowany powinien zostać trzeci tor kolejowy na trasie od dworca Poznania Wschód do Garbar - zapowiada Jacek Thiem z Biura Inżynierii Transportu, która opracowuje plany komunikacyjne dla aglomeracji poznańskiej na lata 2014-25. - Inwestycją powinien zająć się urząd marszałkowski - dodaje specjalista od komunikacji.

Zgodnie z tym założeniem rolę tramwaju na terenie Poznania ma pełnić pociąg. Jednocześnie będzie można zwiększyć ilość osobówek jadących z rejonu Konina, Wrześni, Gniezna i Wągrowca. Dzięki temu dojeżdżający do pracy, czy też szkoły z okolicznych (i dalszych) gmin nie musieliby przesiadać się na komunikację miejską, by dojechać w rejon centrum Poznania.

- Chcemy dobudować wspomniany trzeci tor - potwierdza Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. Później inwestycja może być kontynuowana aż do dworca Poznań Główny. Problemem będzie konieczność powiększenia mostu nad Wartą. Koszt może wynieść ponad 150 milionów złotych.

Sprawdź również: Inwestycje w Poznaniu. One zmienią miasto! [GALERIA]

- Zamierzamy w tej sprawie wysłać pisma do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej (odpowiedzialna za rozwój infrastruktury) - wyjaśnia Wojciech Jankowiak.

Prace jako bardzo ważne dla komunikacji nie tylko w samym Poznaniu, ale i w znacznej części regionu mają duże szanse na dofinansowanie z budżetu centralnego lub unijnego. - Już od dawna powinna zostać zwiększona ilość pociągów, które kursują na trasie przebiegającej przez stację Poznań Wschód, niestety problemem jest zbyt mała ilość torów kolejowych - wyjaśnia Wojciech Jankowiak. Już od kilku lat poruszający się pociągami i komunikacją miejską mogą korzystać z jednego biletu, który obowiązuje na oba środki lokomocji.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkam
Tzn że lepiej wydać ok 150 mil na most nie wiadomo też ile na poszerzenie torów. Zamiast tylko 50 mil na pętle Poznań WSCHÓD? A szynobus będzie kursować co 20 min?
B
Bindawid
3ci tor pomiędzy stacją Wschód i Garbary jest potrzebny do sprawnej obsługi Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Natomiast linia tramwajowa do dworca Poznań Wschód ma pozwolić na integrowanie różnego typu transportu publicznego, będąc głównym środkiem transportu w tkance miejskiej. Oba rozwiązania są komplementarne i pozwalają docelowo stworzyć najważniejszy po stacji Pń Głowny węzeł przesiadkowy dla obsługi podróżnych, integrujący kolej - tramwaj - autobus (linie podmiejskie) - samochód (P&R) - rower (B&R).
N
Narak
A Naramowice ? Kto nie zna problemu, to prosze skorzystać z komunikacji miejskiej w tym kierunku.
p
poznanczyk
Infografika dot. artykulu jest dezinformujaca . W zalozeniach sugerowanej wczesniej trasy tramwajowej do Glownej ,byla ona po stronie polnocnej dworca Poznan Wschod /od strony Glownej/ Takie nowe projekty cofaja oczekiwania i potrzeby mieszkancow rejonu Glownej na poprawe komunikacji miejskiej do centrum. Oczekujemy na trase tramwajowa w/g wczesniejszych planow.
p
poznanczyk
Infografika dot. artykulu jest dezinformujaca . W zalozeniach sugerowanej wczesniej trasy tramwajowej do Glownej ,byla ona po stronie polnocnej dworca Poznan Wschod /od strony Glownej/ Takie nowe projekty cofaja oczekiwania i potrzeby mieszkancow rejonu Glownej na poprawe komunikacji miejskiej do centrum. Oczekujemy na trase tramwajowa w/g wczesniejszych planow.
p
poznanczyk
Infografika dot. artykulu jest dezinformujaca . W zalozeniach sugerowanej wczesniej trasy tramwajowej do Glownej ,byla ona po stronie polnocnej dworca Poznan Wschod /od strony Glownej/ Takie nowe projekty cofaja oczekiwania i potrzeby mieszkancow rejonu Glownej na poprawe komunikacji miejskiej do centrum. Oczekujemy na trase tramwajowa w/g wczesniejszych planow.
O
OBSERWATOR
W latach 80-tych jeżdziło więcej pociągów przez P-ń Wschód i jakoś nikt nie mówił o torach ,a to był ...............ruch czy ruch wahadłowy nie był by rozwiązaniem albo pociągi letnie np. do większych miejscowości letniskowych .No cóż ale skąd pieniądze na te wypłaty PREZESÓW skąd o rozmieszczeniu przystanków nie wspomnę .
J
JA
Na koleje jest przeznaczona gigantyczna ilość pieniędzy z UE czy szybki tramwaj będzie się nazywał koleją czy tramwajem dla mnie osobiście to żadna różnica najważniejsze by miał przystanki co 2 km był punktualny, jeździł co 20 -30 min oraz by sieć kolejowa była dobrze poprowadzona by system przystanków był odpowiednio umiejscowiony.
J
Jacek Thiem
Trzeci tor kolejowy nie jest zamiast tramwaju, natomiast zmienia założenia integracji tramwaju i kolei na stacji Poznań Wschód.
Dodaj ogłoszenie