Tramwaj na Naramowice: Jak będzie przebiegać trasa z pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Małe Garbary i Estkowskiego? [WIZUALIZACJE]

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Zaktualizowano 
Trwa budowa tramwaju na Naramowice na odcinku od pętli Wilczak do ulicy Błażeja. Jednocześnie Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu przygotowuje już drugi etap tej trasy. Będzie ona biec od pętli Wilczak przez Szelągowską i Garbary do Estkowskiego/Małych Garbar i placu Wielkopolskiego. Przejdź do kolejnej wizualizacji --->ZTM Poznań
Trwa budowa tramwaju na Naramowice na odcinku od pętli Wilczak do ulicy Błażeja. Jednocześnie Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu przygotowuje już drugi etap tej trasy. Będzie ona biec od pętli Wilczak przez Szelągowską i Garbary do Estkowskiego/Małych Garbar i placu Wielkopolskiego.

W tej chwili prowadzone są prace koncepcyjne. Mieszkańcy mogą wyrazić swoją opinię na temat proponowanych rozwiązań. W środę odbyły się pierwsze konsultacje, poświęcone przebiegowi trasy tramwajowej na Naramowice (etap II).

Trasa tramwajowa od pętli Wilczak do placu Wielkopolskiego będzie miała około trzech kilometrów. Na tym odcinku zaplanowano powstanie sześciu przystanków: Wilczak, Winogrady, Garbary, Grochowe Łąki (tylko w kierunku centrum Poznania), Małe Garbary oraz nowy przystanek przy ulicy Wronieckiej (kierunek Środka).

Zobacz też:

Przystanki będą miały minimum 45 metrów długości co umożliwi wprowadzenie dłuższego taboru, zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z myślą o ułatwieniu pasażerom przesiadek na Małych Garbarach, przy Starej Rzeźni, na zintegrowanym węźle przesiadkowym Poznań Garbary, przy Szelągowskiej (na wysokości ulicy Winogrady) oraz przy pętli Wilczak powstaną przystanki tramwajowo-autobusowe.

W latach 2014-2015 Politechnika Poznańska przeprowadziła ekspertyzę skarpy szelągowskiej. Jej stan jest zły. Zostanie ona wzmocniona w trakcie realizacji drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Z tego między innymi powodu zdecydowano, że torowisko nie zostanie poprowadzone od strony Warty. Poza tym wiązałoby to się także ze znaczną wycinką zieleni.

Czytaj też: Będą zmiany na Hetmańskiej po śmiertelnym potrąceniu 8-latka

- Od pętli Wilczak torowisko będzie poprowadzone środkiem Szelągowskiej, ponieważ wyjazdy z posesji prowadziły wprost na tory – tłumaczy Jan Gosiewski, dyrektor ZTM.

SPRAWDŹ TEŻ:

Poznań: Tak będzie jechał tramwaj na Naramowice na odcinku o...

Tam gdzie kończą się zabudowania przy Szelągowskiej, tramwaj zostanie poprowadzony po stronie zachodniej czyli od Cytadeli. Powód? Od strony rzeki nie ma możliwości budowy przejścia pod trasą kolejową. Wiadukt kolejowy zostanie przebudowany, „przebicie” dla tramwaju powstanie od strony zachodniej, bliżej peronów kolejowych, do których będzie prowadzić przejście z przystanku tramwajowo-autobusowego.

- Dalej tramwaj pojedzie zachodnią stroną aż do Grochowych Łąk – mówi Gosiewski. - Za Grochowymi Łąkami wróci do osi jezdni, aby mógł wjechać na skrzyżowanie Garbar, Małych Garbar i Estkowskiego.

Tramwaj na Naramowice pętla Wilczak - tak wygląda budowa:

Torowisko na Małych Garbarach będzie przebiegać środkiem jezdni. Przypomnijmy, że w planach miasta jest trasa tramwajowa na Solnej.

Wzdłuż trasy tramwajowej, która ma powstać w ramach drugiego etapu budowy tramwaju na Naramowice, powstaną chodniki, drogi rowerowe. Nie przewiduje się ścieżki rowerowej na odcinku od Grochowych Łąk do Estkowskiego, może ona natomiast być poprowadzona Grochowymi Łąkami i Bóżniczą do Małych Garbar oraz Piaskową i Szyperską do Estkowskiego.

Konsultacje, dotyczące drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice potrwają do 3 lipca. Dyrektor Gosiewski zachęca poznaniaków do składania uwag i wniosków. Można je wysyłać mailem (konsultacje@ztm.poznan.pl) lub pocztą tradycyjną (Zarząd Transportu Miejskiego, Dział Planowania Inwestycji, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań.

Poznań: Nowy Lidl przy ul. Księcia Mieszka I otwarty. Długa ...

Sprawdź też:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
obywatel

Poddaje pod rozwage budowe tramwaju od skrzyzowania Dab

rowskiego i Zeromskiego pod mostem kolejowym i dalej w prawo

do skrzyzowania Wojska Polskiego z Wolynska. Czyli sprawy kto

ra powinna zostac " zalatwiona " pod koniec dekady Gierka po

dobnie jak tramwaj na Kornickiej i Moscie Rocha.

G
Gość

Prześwit pod wiaduktem kolejowym na ul. Garbary uniemożliwia zastosowanie trakcji tramwajowej. Obniżyć poziomu ulicy nie można ze względu na podziemny nurt rzeczki (strumienia) Boganki w kierunku Warty, zaś torowisko kolejowe ruszyć trudno, pamiętając o tym że w takim przypadku konieczne byłoby podniesienie mostu na Warcie i kanale Ulgi, nie licząc wiaduktów nad sąsiadującymi ulicami. Wykonalne technicznie ale nieopłacalne ekonomicznie.

M
MS

Ale żeby ciu...e nie pomyśleli o parkingu podziemnym PiR? Aż sie prosi o takie coś podczas przebudowy pętli. A potem lament, że auta wjeżdżają do centrum.

D
Dorota

Prawdę mówiąc mało mnie obchodzi, którędy tramwaj pojedzie do miasta. Ważniejsze jest by wreszcie tramwaj pojawił się w Naramowicach i wywiózł nas stamtąd.

T
TRANSKONTROL

Rzetelne dziennikarstwo czy grupa hejterów? Głos Wielkopolski hejterem? Sprawdź http://transkontrol.pl/studium-przypadku/studium-przypadku/

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3