Tramwaj na Naramowice: Przetarg rozstrzygnięty. Trasa tramwajowa będzie kosztowała 380 mln złotych

MW
Tak ma wyglądać trasa tramwajowa na Naramowice po zakończeniu budowy.
Tak ma wyglądać trasa tramwajowa na Naramowice po zakończeniu budowy. źródło: pozim.pl
Wiadomo, kto będzie budował trasę tramwajową na Naramowice. Przetarg wygrało konsorcjum w skład którego wchodzą firmy tureckie i polskie. Projekt wyceniły na 380 mln złotych. Ofertę złożyła także firma z Poznania, ale koszty były wyższe o ponad... 100 milionów złotych.

Na razie rozstrzygnięty został przetarg na budowę pierwszego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Chodzi o budowę samej trasy i układu drogowego od pętli Wilczak do Naramowic.

Czytaj więcej: Tramwaj na Naramowice - Sprawdziliśmy, jak obecnie wygląda stan prac

Swoje oferty Poznańskim Inwestycjom Miejskim przedstawiły dwa konsorcja. - Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - tłumaczą przedstawiciele miasta.

Konsorcjum turecko-polskie wyceniło zlecone prace na 380 milionów złotych. Droższa była propozycja złożona przez firmy Torpol S.A. z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Koszty budowy pierwszego etapu miałyby pochłonąć ponad 490 milionów złotych.

Obydwie firmy zobowiązały się do udzielenia 8-letniej gwarancji na trasę i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o 3 miesiące. Ostatecznie o wyborze zwycięskiej oferty zadecydowała więc cena.

Sprawdź też: Tramwaj na Naramowice: Miasto wyprowadza mieszkańców z rejonu budowy trasy tramwaju

Zwycięska oferta i tak jest bardziej kosztowna, niż na początku zakładały PIM. Kiedy przedsięwzięcie było przygotowywane wyceniono je na 330 mln zł. Z kolei w Wieloletniej Prognozie Finansowej Poznania, na inwestycję są odłożone 422 mln zł.

- Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tego zadania do kwoty, jaką zaproponowało pierwsze konsorcjum - podsumowują urzędnicy.

Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Naramowice ma się zakończyć przed upływem 2021 roku.

Zobacz: Wybory samorządowe 2018: Joanna Jaśkowiak jednak wystartuje. Tyle że z list... Koalicji Obywatelskiej

POLECAMY:

Najgorsze mieszkania do wynajęcia

Poznań: Najlepsze burgery w Poznaniu [TOP10]

Najdziwniejsze ogłoszenia na klatkach schodowych

Najpiękniejsze Rolniczki w Polsce

Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]

Skąd się wzięły nazwy tych miejsc w Poznaniu?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Labam
Łojej, to tam jeszcze jest remont ?!! Ile to już lat ?
A piszę tutaj, bo przy tamtym artykule nie można komentować, ot takie manipulowanie tu komentuj, a na innych tematach mniej wygodnych lepiej nie.
b
bzm
Prawie 127 tys. za metr drogi. Tyle samo kosztuje nowy Audi Q3. Metr drogi za trzyletnią pensję (brutto) nauczyciela. Kiedyż wreszcie podatnicy zaczną myśleć?
K
Kilof
przecież ta kasa z nieba nie spadnie. Ile pomniejszych inwestycji wyleci z planu?
P
Poznaniak
Rozrzutność! Bezkolizyjne skrzyżowanie i dwu jezdniowa droga jest tańsza.
K
Kae
Konsorcjum turecko-polskie... Nie tylko Turcja.
A
Autor
Czyli wspieramy Turcje która w razie fuszerki pokaże nam środkowy palec.Taniej wyjdzie drożej a pieniadze zamiast krazyc w Polsce wyplyna do Turcji.To czysty idiotyzm ale moze Turek przyjmie do pracy za 15 zl na godzine bialego niewolnika?
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie