Tramwaj na Naramowice: Przetarg rozstrzygnięty. Trasa tramwajowa będzie kosztowała 380 mln złotych

MW
Tak ma wyglądać trasa tramwajowa na Naramowice po zakończeniu budowy. źródło: pozim.pl
Wiadomo, kto będzie budował trasę tramwajową na Naramowice. Przetarg wygrało konsorcjum w skład którego wchodzą firmy tureckie i polskie. Projekt wyceniły na 380 mln złotych. Ofertę złożyła także firma z Poznania, ale koszty były wyższe o ponad... 100 milionów złotych.

Na razie rozstrzygnięty został przetarg na budowę pierwszego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Chodzi o budowę samej trasy i układu drogowego od pętli Wilczak do Naramowic.

Czytaj więcej: Tramwaj na Naramowice - Sprawdziliśmy, jak obecnie wygląda stan prac

Swoje oferty Poznańskim Inwestycjom Miejskim przedstawiły dwa konsorcja. - Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - tłumaczą przedstawiciele miasta.

Konsorcjum turecko-polskie wyceniło zlecone prace na 380 milionów złotych. Droższa była propozycja złożona przez firmy Torpol S.A. z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Koszty budowy pierwszego etapu miałyby pochłonąć ponad 490 milionów złotych.

Obydwie firmy zobowiązały się do udzielenia 8-letniej gwarancji na trasę i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o 3 miesiące. Ostatecznie o wyborze zwycięskiej oferty zadecydowała więc cena.

Sprawdź też: Tramwaj na Naramowice: Miasto wyprowadza mieszkańców z rejonu budowy trasy tramwaju

Zwycięska oferta i tak jest bardziej kosztowna, niż na początku zakładały PIM. Kiedy przedsięwzięcie było przygotowywane wyceniono je na 330 mln zł. Z kolei w Wieloletniej Prognozie Finansowej Poznania, na inwestycję są odłożone 422 mln zł.

- Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tego zadania do kwoty, jaką zaproponowało pierwsze konsorcjum - podsumowują urzędnicy.

Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Naramowice ma się zakończyć przed upływem 2021 roku.

Zobacz: Wybory samorządowe 2018: Joanna Jaśkowiak jednak wystartuje. Tyle że z list... Koalicji Obywatelskiej

POLECAMY:

Najgorsze mieszkania do wynajęcia

Poznań: Najlepsze burgery w Poznaniu [TOP10]

Najdziwniejsze ogłoszenia na klatkach schodowych

Najpiękniejsze Rolniczki w Polsce

Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]

Skąd się wzięły nazwy tych miejsc w Poznaniu?

Wyższe mandaty od skarbówki z początkiem maja

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Labam

Łojej, to tam jeszcze jest remont ?!! Ile to już lat ?
A piszę tutaj, bo przy tamtym artykule nie można komentować, ot takie manipulowanie tu komentuj, a na innych tematach mniej wygodnych lepiej nie.

b
bzm

Prawie 127 tys. za metr drogi. Tyle samo kosztuje nowy Audi Q3. Metr drogi za trzyletnią pensję (brutto) nauczyciela. Kiedyż wreszcie podatnicy zaczną myśleć?

K
Kilof

przecież ta kasa z nieba nie spadnie. Ile pomniejszych inwestycji wyleci z planu?

P
Poznaniak

Rozrzutność! Bezkolizyjne skrzyżowanie i dwu jezdniowa droga jest tańsza.

K
Kae

Konsorcjum turecko-polskie... Nie tylko Turcja.

A
Autor

Czyli wspieramy Turcje która w razie fuszerki pokaże nam środkowy palec.Taniej wyjdzie drożej a pieniadze zamiast krazyc w Polsce wyplyna do Turcji.To czysty idiotyzm ale moze Turek przyjmie do pracy za 15 zl na godzine bialego niewolnika?

Dodaj ogłoszenie