Jedynymi utrudnieniami, które nieco zakłóciły zapowiadany wielki powrót tramwajów do centrum były zawirowania w systemie informacji pasażerskiej na przystankach.
- Pasażerowie skarżyli się, że wyświetlane są błędne komunikaty na przystankach - mówi dyżurny dyspozytor ruchu MPK. - To już nie zależy od nas. Wszystkie tramwaje jadą zgodnie z ustalonymi i przedstawionymi publicznie rozkładami jazdy.
Pasażerowie mogą już korzystać z linii, 7, 8 i 17, które jadą z mostu Teatralnego na drugą stronę Warty: „7” przejeżdża przez najważniejsze ronda w mieście - Solidarności, Śródka, Rataje, Starołęka i Jana Nowaka Jeziorańskiego, by dojechać na Ogrody, „8” wraca na swoją tradycyjną trasę z Miłostowa przez centrum, na Górczyn, a „17” jedzie z Ogrodów przez Jeżyce, most Teatralny i rondo Śródka na Zawady. Po torach „pestki” jadą linie 12, 14, 15 i 16, trzy pierwsze na swoich stałych trasach sprzed remontu, a „16” będzie docierać przez ul Św. Marcin do Al. Marcinkowskiego, do przystanku przy Galerii MM.
Tramwaje jeżdżą ulicą ul. Św. Marcin wahadłowo - do rejonu ul. Piekary i Al. Marcinkowskiego, skąd wracają w stronę ronda Kaponiera. Z tego względu dotychczasowy ruch samochodowy na ul. Św. Marcin od al. Niepodległości do ul. Kościuszki został przesunięty z torowiska tramwajowego na jezdnię, kierowcy poruszać się więc będą pasami ruchu o nowej nawierzchni.
- Do dyspozycji kierowców będzie też więcej pasów ruchu na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i al. Niepodległości. Dla jadących od strony ronda Kaponiera jeden pas będzie służył do skrętu w lewo i jazdy prosto, a drugi do prawoskrętu. Z kolei na al. Niepodległości dla nadjeżdżających od ul. Fredry będzie do dyspozycji pas do skrętu w prawo w ul. Św. Marcin oraz do jazdy prosto. Drugi pas udostępniony zostanie także na al. Niepodległości od strony ul. Matyi, jeden będzie służył do jazdy prosto, a drugi do skrętu w prawo w ul. Św. Marcin
- informują Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i Ratajczaka kierowcy będą mogli niebawem przejeżdżać przez przystanek wiedeński na wprost Świętym Marcinem w stronę Al. Marcinkowskiego, bez dotychczasowej możliwości skrętu w ul. Ratajczaka, a ci kierujący się do posesji przy ul. Ratajczaka między pl. Wolności a ul. Św. Marcin dojadą od strony Arkadii.
Miasto ostrzega: po uruchomieniu trasy tramwajowej część ul. Św. Marcin nadal będzie placem budowy: trzeba zachować ostrożność, nie tylko w obrębie torowiska.
Zobacz też: Ruszy budowa ważnych wiaduktów i mostów w Poznaniu. Jeszcze w maju pierwszy przetarg
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?