Na placu boju z dziesięciu graczy pozostało już tylko sześć konsorcjów, wśród nich firmy, które wdrażaniem elektronicznych systemów opłat zajmowały się w innych krajach europejskich.
Nadal nie wiadomo, w jakim systemie będą pobierane opłaty. To okaże się na początku sierpnia, bo oprócz ofert cenowych konsorcja mają przedłożyć również projekty techniczne. Firmy mogą zaproponować system radiowy, satelitarny lub hybrydowy (satelitarno-radiowy). Ten ostatni jest właśnie testowany w Czechach przez firmę Kapsch TrafficCom, jednego z uczestników przetargu.
- Kryterium wyboru oferty jest w połowie cena, a w połowie ocena projektu technicznego - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA.
Kontrakt jest wart 500 mln złotych. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana na 8 lat. Na początku e-myto będzie pobierane od ciężarówek i autobusów na 260 km autostrad i 500 km dróg ekspresowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?