Trasy nordic walking w woj. wielkopolskim. Gdzie warto iść w weekend 3 - 4 grudniaTOP 3 trasy

Redakcja Strony Podróży
Poznaj najbliższą okolicę - trasy nordic walking w woj. wielkopolskim
Poznaj najbliższą okolicę - trasy nordic walking w woj. wielkopolskim gettyimages.com/gbh007
Nordic walking w woj. wielkopolskim da się trenować prawie wszędzie. Ale zachęcamy do wybrania szlaków, które zostały sprawdzone przez innych. Wspólnie z Traseo wybraliśmy dla Was 3 ciekawe szlaki nordic walking w woj. wielkopolskim. Na każdy weekend proponujemy Wam nowy zestaw tras do wyboru. Zobacz, co mamy na weekend.

Trasy nordic walking w woj. wielkopolskim

Które ścieżki nordic walking w woj. wielkopolskim lubią mieszkańcy? Sprawdziliśmy to.

Traseo to aplikacja, za pomocą której każdy może zapamiętywania swojej trasy i dzielenia się nią z innymi. Wspólnie z Traseo chcemy Wam zaproponować 3 ciekawe ścieżki nordic walking w woj. wielkopolskim. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz, upewnij się, jaka będzie pogoda.

🌲🌤️ Trasa nordic walking: Żoliborz

• Początek trasy: Bojanowo
  • Dystans: 4,37 km
  • Czas trwania marszu: 1 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 115 m
  • Suma podejść: 41 m
  • Suma zejść: 140 m

Amatorom nordic walking trasę poleca Fotoimpresje

Bardzo krótki spacer po Żoliborzu, po drodze był kościół Św. Stanisława Kostki i grób księdza Jerzego Popiełuszki. Dalej mijamy Teatr Komedia dochodzimy do kamienia poświęconego pamięci Żołnierzy Żywiciela i zaraz nieopodal mijamy figurę Matki Boskiej.

Spacer jak wszystkie inne potraktowany jako plener fotograficzny, tym razem miałem zrobić konkretne zdjęcia, więc nie szukałem długo tematów, to i spacer był krótki.

🌲🌤️ Trasa nordic walking: Pętla Strachocińska

• Początek trasy: Miejska Górka
  • Dystans: 13,76 km
  • Czas trwania marszu: 1 godz. i 12 min.
  • Przewyższenia: 23 m
  • Suma podejść: 211 m
  • Suma zejść: 206 m

Trasę dla amatorów nordic walking poleca Jac.wos

Bieg rozpoczynamy z pętli tramwajowej na Sepolnie. Kierujemy się prosto wzdłuż ulicy Mickiewicza do mostu Swojszyckiego. Przed mostem przechodzimy przez pasy i wbiegamy na groblę Kanałową. Docieramy do mostu Bartoszowickiego, którym przedostajemy się na drugą stronę kanału Powodziowego. Przebiegamy przez kładkę Raczyńską nad kanałem Żeglugowym przy śluzie Bartoszowice. Biegniemy wzdłuż betonowego ogrodzenia by po minucie skręcając w lewo znaleźć się na grobli Łanieskiej. Po następnych 500m skręcamy w prawo. Poruszamy się wzdłuż metalowej zapory a następnie koroną grobli. W pobliżu Koscioła skręcamy w prawo na groblę Janowicko-Swojczycką, poruszając się którą obiegamy Las Strachociński znajdujący się po naszej lewej stronie. Tereny te to tak zwane Grądy Odrzańskie. Jest to specjalny obszar ochrony ptaków. Gniazdują tu : bielik, kania czarna, kania ruda i bączek. Las Strachociński zajmuje obszar około 200 hektarów: ok 140 hektarów to drzewostan a pozostałe to łąki. Najstarsze drzewa mają 130-170 lat. Teren ten zamieszkuje 4 gatunki gadów i 9 gatunków płazów, spotkać tu można lisy, dziki, sarny, bobry, kuny. W okolicy rośnie czosnek naturalny. Przez las przepływa rzeczka Piskorna dzieląca go na części. Z lasem związana jest też legenda o smoku Strachocie.
Poruszając się groblą mijamy zabudowania Strachocina i nowo powstałe osiedla na Wojnowie. Grobla powraca w Łanach w bliskie sąsiedztwo Odry. Skręcamy w prawo na brukową drogę, która po chwili kończy się i przechodzi w zwykły polny dukt. Patrząc w lewo na przeciwnym brzegu Odry leży Trestno. Polną drogą wzdłuż rzeki, mając las po prawej stronie wracamy do grobli Łanieskiej. Wbiegamy po prostej na groblę i docieramy do kładki Raczyńskiej. Za kładką skręcamy od razu w prawo i groblą Folwarczną pomiędzy kanałami Żeglugowym i Powodziowym docieramy do mostu Swojszyckiego. Przebiegamy w lewo przez most, przechodzimy przez pasy i wzdłuż ulicy Mickiewicza dobiegamy na pętlę tramwajową.
Trasa ze względu na swoją bliskość centrum Wrocławia i dobry dojazd jest doskonałą alternatywą dla tych, którym znudziło się bieganie po Wrocławskich parkach,ulicach i wałach. Po krótkim biegu znajdujemy się poza Wrocławiem mijając piękny las. Po opadach deszczu należy jednak odpuścić pokonywanie części trasy wzdłuż Odry od Łanów do grobli Łanieskiej, ponieważ robi się błoto. Trasa ma kilka wariantów: skręcając w prawo do lasu po przebiegnięciu 4900m lub 6200m uzyskujemy trasy liczące odpowiednio 9km i 11km. Wycieczka doskonale nadaje się na rower.
Nawiguj

To może Ci się przydać do nordic walking

miejsce #1

🌲🌤️ Trasa nordic walking: skrót Szlaku Doliny Brdy (żółty) do Staszyna

• Początek trasy: Okonek
  • Dystans: 5,3 km
  • Czas trwania marszu: 1 godz. i 24 min.
  • Przewyższenia: 44 m
  • Suma podejść: 640 m
  • Suma zejść: 655 m

Amatorom nordic walking trasę poleca Kulkam

Skrót Szlaku Doliny Brdy (żółty) do Staszyna i drogi Miastko-Koczała.

Idąc żółtym szlakiem z Miastka do Staszyna można sobie nieco skrócić drogę do Staszyna (ok. 30 min. wg Google Maps :) ), a biorąc pod uwagę trudności ze znalezieniem oznaczeń żółtego szlaku, skrót jest dobrą alternatywą (szczególnie, że trasa biegnie prosto, głównie przez las, a w sezonie poziomkowym można ich po drodze znaleźć całkiem sporo :) ).

Przy okazji polecam przejście się wcześniej Krainą Rummela tudzież trasą "U źródeł Studnicy" - ciężko mi stwierdzić, która nazwa jest właściwa (przejście z drugiej strony jeziora Studzieniczno Małe niż prowadzi żółty szlak, ale naprawdę warto nadłożyć drogi, bo trasa jest bardzo malownicza!). Niestety oznaczenie szlaku od strony Miastka jest fatalne (żółtego szlaku praktycznie nie ma), ale już w lesie pojawiają się drogowskazy. Żałuję, że nie nagrałam tej trasy, ale na mapie Miastka i okolic chyba można ją znaleźć.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?