Trwa przebudowa ronda Rataje w Poznaniu. Kierowców czekają kolejne zmiany. Kiedy zakończą się roboty budowlane?

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
17 sierpnia tego roku rozpoczęły się zasadnicze prace związane z przebudową ronda Rataje w Poznaniu. Tramwaje nie kursują na odcinku wzdłuż ul. Jana Pawła II pomiędzy ul. Kórnicką a rondem. Zmieniła się również organizacja ruchu dla samochodów Zakończenie przebudowy ronda Rataje planowane jest na marzec 2022 roku Waldemar Wylegalski
Trwają prace budowlane w rejonie ronda Rataje. To jedna z największych, po budowie trasy tramwajowej na Naramowice, inwestycji realizowanych obecnie w Poznaniu. Roboty prowadzone są etapami. Największe zmiany widać obecnie na ulicy Jana Pawła II. Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy poruszają się w tej części Poznania, borykają się z wieloma utrudnieniami. Kiedy skończą się te problemy?

- Rozpoczęły się roboty związane z montażem betonowej płyty torowej i podkładów pod torowisko, na których docelowo ułożone zostaną szyny tramwajowe – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki PIM. I dodaje: - Równolegle trwają prace związane z budową konstrukcji jezdni w ulicy Jana Pawła II, przede wszystkim od strony dworca autobusowego.

Na początku grudnia będzie udostępniona kierowcom, a wtedy rozebrana zostanie ta część jezdni, po której w tej chwili jeżdżą samochody. Jeszcze w tym roku ekipy wykonawcy przystąpią do prac związanych z montażem torowiska tramwajowego. Wtedy też będą prowadzone roboty na skrzyżowaniu Jana Pawła II z ul. św. Rocha.

Do końca roku powinny się rozpocząć również prace związane z montażem torowiska tramwajowego oraz roboty drogowe na skrzyżowaniu ul. św. Rocha z ul. Jana Pawła II.

Drogowcy pracują też na samej tarczy ronda Rataje oraz na Krzywoustego (na odcinku od drogi S11 oraz A2).

Prace drogowe prowadzone są także na samej tarczy ronda Rataje oraz na ul. Bolesława Krzywoustego - na odcinku od autostrady A2 i drogi S11.

Wszystkie prace budowlane mają zakończyć się w marcu 2022 r., wcześniej gotowa będzie ul. Jana Pawła II, bo już wiosną przyszłego roku. Gdy drogowcy zakończą działania na Jana Pawła II, to front robót przeniesie się na Zamenhofa i Krzywoustego.

Co zmieni się w rejonie ronda Rataje po jego przebudowie?

Wzdłuż Krzywoustego (od Serafitek do ronda Rataje), na Jana Pawła II (od Kórnickiej do ronda Rataje), Zamenhofa (od Piłsudskiego do ronda Rataje) powstanie wydzielone, ciche torowisko tramwajowo-autobusowe. Przystanki ZTM zostaną wydłużone, zatrzymywać się na nich będą tramwaje oraz autobusy. Dzięki temu możliwe będą przesiadki „drzwi w drzwi”.
Kierowcy zyskają dodatkowe pasy ruchu.

– Tarcza ronda zostanie poszerzona. Dojdzie dodatkowy lewoskręt z Jana Pawła II w Krzywoustego oraz pas dla autobusów – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta.

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Przebudowane i rozbudowane będzie oświetlenie drogowe, monitoring, sygnalizacja świetlna. Powstaną nowe chodniki, drogi rowerowe, przewiduje się posadzenie około 130 drzew.

Przebudowane zostaną też skrzyżowania ulic Zamenhofa z Piłsudskiego oraz Wioślarską, Jana Pawła II z Kórnicką oraz św. Rocha, Krzywoustego z Serafitek oraz z Juracką.

Przebudują rondo Rataje i kupią elektryczne autobusy

W ramach tej inwestycji nie tylko przebudowane rondo Rataje wraz z pobliskimi ulicami. Powstanie zintegrowanego węzła przesiadkowego w tym miejscu wiąże się również z zakupem 15 elektrycznych autobusów przez spółkę MPK Poznań. Ma tu również powstać parking Bike&Ride. Będzie zainstalowany inteligentny system transportowy.

Koszt tego całego projektu do 150 mln zł. Miasto na to przedsięwzięcie otrzymało prawie 107 mln zł dotacji unijnej w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Warto dodać, że rondo Rataje odgrywa bardzo ważną rolę w układzie komunikacyjnym Poznania. Notuje się tutaj duże natężenie ruchu. Codziennie przez rondo przejeżdża ponad 1,1 tys. tramwajów, 1 tys. autobusów i prawie 100 tys. samochodów.

Zobacz zdjęcia:

Trwa przebudowa ronda Rataje w Poznaniu. Kierowców czekają k...

Zobacz też:

Poznań: Najlepsze szkoły nauki jazdy. Mają najwyższą zdawaln...

Kto może jeździć pojazdami MPK Poznań za darmo? Osób, które ...

Czytaj także

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie